Tja, vad annat kan jag säga, du är en Majahatare och du har blandat ihop dem. Du får väl läsa mitt inlägg tio gånger till och se om du börjar fatta något av det. Ett litet tips på vägen: Jag har inte blandat ihop namnen i första meningen du citerar. Jag har skrivit Maja och det är naturligtvis också Maja jag menar, vilket också framgår med all önskvärd tydlighet av sammanhanget i texten.
Inte bara enligt mig, faktiskt, utan även hovrätten gör samma bedömning. Hade du fattat texten jag skrev, hade du fattat det.
Din läsförståelseförmåga är minst sagt begränsad, för att uttrycka det milt.
Analysen i de delarna är likvärdiga, det är en stor del av poängen. Bägges berättelser är detaljfattiga, därför att ingen av dem har själva varit med om det de berättar. Johanna för att hon ljuger om det skedda, och Maja för att hon inte var närvarande utan har fått det återberättat för sig.
Men visst, det krävs kanske att man gått ut grundskolan med godkända betyg i svenska språket, för att fatta det.

jaha ja, det säger du, ja. Ja, du verkar ju verkligen vara kompetent på att bedöma sådana saker
Lite märkligt bara att du missar de delar av berättelse som trots allt var detaljerade. Hade du gjort din hemläxa och läst hovrättsdomen och gjort en grundlig analys av den, så hade du haft koll på dessa grejer. För även här har hovrätten, precis som jag, noterat dessa uppenbara skillnader. Men det har inte du. Du sitter bara och sprider en massa lögner och skitsnack om saker du inget vet och inget förstår.
Vissa av oss andra är väl pålästa och vet mycket väl hur det ligger till. I våra ögon gör du dig själv bara till åtlöje i inlägg efter inlägg. Precis som Anedin som nyss påstod att Maja inte avslöjat något om att hon bar på Toves kropp. Jösses vilka okunniga klantskallar ni är, ni Majahatare.
Apropå det, du förklarade inte hur du motiverar att du kallar mig Majahatare!? Låt mig gissa, du kan inte motivera ditt trams!
Den som, liksom jag, har analyserat Majas alla förhör i FUP och då haft fokus på detaljer och i kombination sett det hela ur ett helikopterspektiv, ser tydligt hur detaljrikedomen i hennes berättelse varierar i olika delar, och därifrån är steget mycket kort till att inse varför det är så. Lägger man därtill övriga fakta i ärendet, som de EsmeraldaFelicia nämnde om att Maja inte försagt sig, den totala avsaknaden av lögner från i december, och kombinerar det med motsvarande analys av Johanna, så är det ställt långt bortom allt rimligt tvivel att Maja är oskyldig. Hovrätten har gjort en så stor del av den analysen som tillåts, med det begränsade bevismaterial de har förfogat över, och de kommer till samma slutsats som mig, som haft tillgång till hela FUP. Så det är verkligen ingen överraskning att domstolen friade Maja från mordet, och satte henne på fri fot direkt efter rättegången.