Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Jag skrev "indiciekedja" och du svarar att det inte finns några bevis.
Otrevlig? Oj, förlåt mig. Du är en fantastisk Majahatare!

Du får väl läsa mitt svar till EsmeraldaFelicia, så kanske du kan lära dig vad en "stark indiciekedja" är för något.
När ska du lära dig att ta reda på innebörden av det du skriver, innan du postar skiten?
Så nu har jag blivit en Majahatare också. Den var ny, det må jag säga
Jag har tagit Maja i försvar. Det har jag aldrig förnekat. Det gjorde jag i ungefär samma veva som jag, för många månader sedan, insåg det som också hovrätten insåg, och påpekade, nämligen att det är i avsaknaden av detaljerna, som sanningen finns.
Johannas beskrivning av Majas delaktighet i mordet är detaljfattigt. Det beror på, menar hovrätten, att Johanna inte har varit med om det hon försöker berätta. Men allt annat Johanna berättat är detaljrikt, för det har hon varit med om. Slutsats, Johanna ljuger om Majas delaktighet.
På samma vis är Majas berättelse om hur mordet gick till detaljfattig. På samma vis beror det på att Maja inte varit med om det hon försöker berätta. Istället är det en återgivelse av den berättelse som Johanna gett Maja. Men allt annat Maja berättar, före och efter mordet, är detaljrikt, för det har Maja varit med om.
Det tog ett tag innan jag såg skillnaden i detaljrikedomen i Majas berättelse över tid. Hur detaljerna finns i beskrivningarna om Nöjet och promenaden hem, och hur de finns med i beskrivningen av dumpningen av kroppen, Tove under lakanet i hallen, utforslingen genom trapphuset, bilresan, nycklarna, ljudet av Toves kropp mot gruset på grusvägen, osv. Men hur beskrivningen av det som skedde i lägenheten när Tove dog saknar nästan all sådan form av detaljåtergivning. Slutsats, Maja talar sanning om att hon inte var där när Johanna mördade Tove.
Under tiden som vissa av oss andra sätter oss väl in på djupet i vad som hänt, de inblandades berättelser och bevisen kring detta, och blir bekräftade av hovrättens själva, så sitter ett gäng troll och näthatare som du och vet inte ens vad en indiciekedja som når beviskravsnivå är för något.