2023-11-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej alltså en del verkar tro att gymmet är ett ställe att umgås på eller ha picknick och skit. En del har redan partner, och går dit tillsammans. Vad är syftet med det liksom? En hel del transor också, jag vet inte vilka som mest går igång på en sådan?

Misstänker att alla tour de france-killar som smiter in tillsammans i spinningsalen tillsammans är bögar. Eller för vilken tjej slulle en smal man med cykelbyxor och en position med rumpan uppe i vädret vara sexigt? Sedan går de alla ned och duschar samtidigt, hahaha. (Akta så ni inte tappar tvålen i duschen grabbar, sådana där kan nog vara snabba utan förvarning…)

Mycket stök är det på gymmen. Men bara man vet vad ens syften är där 1) bli sexig 2) vara sexig. Glöm inte bort dessa principer.

Jag undviker att gå på gym, klarar inte av er tjejer med tighta rövbyxor, svårt att träna när mycket av blodet samlas vid en region.
Citera
2023-11-03, 22:59
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Nej alltså en del verkar tro att gymmet är ett ställe att umgås på eller ha picknick och skit. En del har redan partner, och går dit tillsammans. Vad är syftet med det liksom? En hel del transor också, jag vet inte vilka som mest går igång på en sådan?

Misstänker att alla tour de france-killar som smiter in tillsammans i spinningsalen tillsammans är bögar. Eller för vilken tjej slulle en smal man med cykelbyxor och en position med rumpan uppe i vädret vara sexigt? Sedan går de alla ned och duschar samtidigt, hahaha. (Akta så ni inte tappar tvålen i duschen grabbar, sådana där kan nog vara snabba utan förvarning…)

Mycket stök är det på gymmen. Men bara man vet vad ens syften är där 1) bli sexig 2) vara sexig. Glöm inte bort dessa principer.
Du skickade ju uppenbara inviter till mannen med bananen så något socialt finns det ju att göra där, iaf för dig.
Citera
2023-11-03, 23:02
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Ok vi lämnar dessa tjejer då. De kanske väljer andra träningsformer för att slippa känna dig utstirrade. Jag vet inte faktiskt…

Ja men det är klart. Vi är ju djur vi med med fortplantningsinstinkter.

Men som sagt alltså, vänta på vår signal. Att erbjuda sin kuk innan vi gett klartecken förstör ert anseende på gymmet i värsta fall, och det kan ju sänka er status rejält. Vi tar nämligen hänsyn till den också. Då försvinner attraktionen automatiskt.

Statusen är baserad på olika algoritmer som beräknas numeriskt i en del av våra hjärnor. Så fort en man har upp- eller nedgraderat sin status uppdateras systemet automatiskt i våra hjärnor. Hjärnan skickar infon till synnerven som påverkar tolkningen av det vi ser av honom. Detta påverkar i sin tur attraktionen av honom. Förlorar han status, t ex genom att bli ökänd, kan han redan nästan morgon ha hunnit bli ful i våra ögon. Ganska häftigt system kvinnor har utvecklat i sina hjärnor ändå va? Man tror att det är därför kvinnor är mer angelägna om att sprida skvaller, för att snabbt kunna uppdatera sina system i hjärnan så att man inte hinner fortplanta sig med någon som inte kan erbjuda det bästa.
Det här är ett bra inlägg som alla socialt handikappade borde läsa. Kvinnor, män, och alla andra algoritmer för den delen, styrs av vilken data man stoppar in. Alla våra handlingar, loggas i algoritmen och påverkar hur vi uppfattas av vår omvärld. Ingenting går förbi obemärkt. Shit in, shit out. Act accordingly.
Citera
2023-11-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ok vi lämnar dessa tjejer då. De kanske väljer andra träningsformer för att slippa känna dig utstirrade. Jag vet inte faktiskt…

Ja men det är klart. Vi är ju djur vi med med fortplantningsinstinkter.

Men som sagt alltså, vänta på vår signal. Att erbjuda sin kuk innan vi gett klartecken förstör ert anseende på gymmet i värsta fall, och det kan ju sänka er status rejält. Vi tar nämligen hänsyn till den också. Då försvinner attraktionen automatiskt.

Statusen är baserad på olika algoritmer som beräknas numeriskt i en del av våra hjärnor. Så fort en man har upp- eller nedgraderat sin status uppdateras systemet automatiskt i våra hjärnor. Hjärnan skickar infon till synnerven som påverkar tolkningen av det vi ser av honom. Detta påverkar i sin tur attraktionen av honom. Förlorar han status, t ex genom att bli ökänd, kan han redan nästan morgon ha hunnit bli ful i våra ögon. Ganska häftigt system kvinnor har utvecklat i sina hjärnor ändå va? Man tror att det är därför kvinnor är mer angelägna om att sprida skvaller, för att snabbt kunna uppdatera sina system i hjärnan så att man inte hinner fortplanta sig med någon som inte kan erbjuda det bästa.

Den där texten är klockren. Den borde stå skriven på väggen på alla gym.
Citera
2023-11-04, 12:50
Medlem
Finns två anledningar.

1) Man är stolt, kämpat till sig resultat och trivs i tightare kläder, det är lite mode på gym osv.

2) uppmärksamhet ifrån andra. Beundran, bekräftelse osv.

Samma gäller oss killar. Bara sluta ljug haha.
Citera
2023-11-04, 17:35
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nej en gång trodde jag en kille hade det liksom. Han hade det hela sessionen och den såg verkligen stor och hård ut.

Sedan skulle han dra när han var klar. Han fiskase ut en banan ur fickan. Hela paketet bara försvann, blev ganska besviken när det jag trodde var ett rejält paket gick ned till en vindruvas storlek.

Kände mig grundlurad. Alltså jag hade liksom gett honom ganska uppenbara inviter redan. Och nu tror han att jag är intresserad fortfarande. Så man måste alltid hälsa om man råkar se honom.

Så nej inga ståkukar inne på gymmet. Var några yngre killar som skojade med att lägga en hantel innanför byxorna. De kallade det för stålkuk.

Någon brukade tydligen förvara sina tubsockor innanför kalsongerna. Han skyllde på att byxorna inte hade några fickor. Haha men jaja, skyll på det du.

Så nej, du har rätt. Rykten går ju snabbt bland tjejerna så nu vet alla tjejer att man inte ska gå på den niten. Dock funkar det på stranden.

Nä kvinnor ögonknullar inte alls män
Citera
2023-11-05, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Nä kvinnor ögonknullar inte alls män
Förlåt, men har du Aspergers?
Citera
2023-11-05, 16:00
Medlem
styckets avatar
Citat:
Förlåt, men har du Aspergers?
För jag tar dig på bar gärning när du i ena tråden säger att kvinnor inte ögonknullar män.

Men du erkänner att du gjort tydliga inviter till en med stor kuk på gymmet!

Ha ha lycka till att slingra dig ur denna.

Citera
2023-11-05, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
För jag tar dig på bar gärning när du i ena tråden säger att kvinnor inte ögonknullar män.

Men du erkänner att du gjort tydliga inviter till en med stor kuk på gymmet!

Ha ha lycka till att slingra dig ur denna.

Ja just det. Det var dig jag hade i åtanke när jag skrev här.

Problemet är att när man ”går omkring och ser sexig ut” så drar man till sig män som man INTE vill ha blickar eller uppmärksamhet från. Ja t.o.m. tafsa på en. Det kan lätt bli väldigt obehagligt. Det är inte alla som med enkelhet accepterar ett nej eller att man inte är intresserad. Undrar om män tänker på detta när de tror att alla tjejer vill ha uppmärksamhet eller vill bli sedda.
Citera
2023-11-11, 07:21
Medlem
GertBennys avatar
Jag tror framför allt yngre personer och både män och kvinnor kan ha en agenda som går ut på att visa upp sig eller få bekräftelse på gymmet. Personer över 30, 40 år tror jag främst går till gymmet för att träna.

På mitt gym är det svinkallt numera och jag själv har långkalsonger, mjukisbyxor och dubbla tjocktröjor på mig ungefär. Men ändå så finns det både tjejer och killar som kommer in i väldigt lite kläder.
Kanske är jag som bara är frusen av mig, vad vet jag

Sen finns det ju ett speciellt mode man ska ha på gymmet och unga personer är ju mer benägna att följa trender. Detta mode är ju idag väldigt "lättklätt" för tjejer.
Citera
2023-11-11, 07:26
Avslutad
De har låg självkänsla och är exhibionister, trasiga tjejer som behöver terapi.
Citera
2024-01-10, 18:19
Medlem
Personligen har jag det för att man känner sig lite mer ”proffsig” och seriös, än med ett par mjukisar. Andra anledningen är lite skämmigt nog att det är såklart kul att få lite uppmärksamhet av killar hahah!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in