2023-11-04, 13:10
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Guldstriden i år kommer stå mellan Färjestad, Luleå och Frölunda.
.

Jag e skeptisk......mycket skeptisk

Frö...lunda
6 vunna på 17 spelade

Lite bättre än Rögle
5 vunna på 15 spelade
Citera
2023-11-04, 13:14
Medlem
Försöker köplagen jobba in en hemvändare till. Många småländska hemvändare som återvänder till centrum i Småland, för landskamp.
Kan inte Perry komma in och bestämma vem som född i centrala Karlstad, Max 150 meter från arenan och får anses vara hemvändare.

Småländska hemvändare är något Lakers är bäst på. Det är tydligt av diskussionerna här.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-04 kl. 13:31.
Citera
2023-11-04, 13:41
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Försöker köplagen jobba in en hemvändare till. Många småländska hemvändare som återvänder till centrum i Småland, för landskamp.
Kan inte Perry komma in och bestämma vem som född i centrala Karlstad, Max 150 meter från arenan och får anses vara hemvändare.

Småländska hemvändare är något Lakers är bäst på. Det är tydligt av diskussionerna här.

Jag skiter i det… men att Växjö 20 år efter att man gick upp i HA ej klarat att fostra en enda elitspelare. - Det är den stora frågan Nybro o Tingsryd, de har kultur.. och inte bara McDonaltkulrur o popcorn.

Lakers….. Vioers. …. Ronald McDonald … E n Sync. … Disney Schlagerfestivalen.
Citera
2023-11-04, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jag skiter i det… men att Växjö 20 år efter att man gick upp i HA ej klarat att fostra en enda elitspelare. - Det är den stora frågan Nybro o Tingsryd, de har kultur.. och inte bara McDonaltkulrur o popcorn.

Lakers….. Vioers. …. Ronald McDonald … E n Sync. … Disney Schlagerfestivalen.

Det är bara Big McLakers du bryr dig om, alltså. Om du inte märkt det är småländsk ishockey mäktigare än någonsin. Det är bättre för Lakers att hjälpa dem än att svälta ut dem. Att småklubbarna får fram spelare som sedan lämnar är bättre för alla, då kan de överleva och frodas och känna att det faktiskt är lite viktiga, när de bara frodas på nåder från de större klubbarna. Vad det står som födelseort spelar ingen roll när ishockeyspelare ska prestera.

Färjestad, Frölunda och Rögle försöker istället ta allt av värde och svälta ut alla klubbar i närområdet.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-11-04 kl. 14:18.
Citera
2023-11-04, 14:03
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gör det honom till en FBK-produkt? Är Lars Johansson i Frölunda en Leksandsprodukt pga han kommer ifrån Dalarna?
Förstår om du är besatt av Sveriges finaste klubb men Värmland är större än FBK och det var också Värmland inlägget handlade om.
Citera
2023-11-04, 15:40
Medlem
qups avatar
Citat:
Jag e skeptisk......mycket skeptisk

Frö...lunda
6 vunna på 17 spelade

Lite bättre än Rögle
5 vunna på 15 spelade

Frölunda har en outnyttjad kapacitet. Får man ordning på kontinuiteten så kommer man potentiellt kunna vara topplag. Nulägesstatus så håller jag med dig.
Citera
2023-11-04, 15:42
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Frölunda har en outnyttjad kapacitet. Får man ordning på kontinuiteten så kommer man potentiellt kunna vara topplag. Nulägesstatus så håller jag med dig.

Samma läge för Rögle... än mer kapacitet som ej kommit lös
Citera
2023-11-04, 15:43
Medlem
snurresprettiss avatar
Vad tjänar David Tomasek i månaden?
Citera
2023-11-04, 15:45
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
För tidigt att säga, och ditt argument om Frölunda gäller alla lag. När jag synar senaste 10 omgångarna, finns det inga bra lag. Färjestad leder, men att ha 3 förluster i rad håller inte för guld, för då åker laget ut. Luleå och ZilverAIK har varit stabilare och ligger bäst till just nu. Att ha mer än 1 förlust i rad är ett säkert sätt för tidig semester, och inte godkänt i slutspel, därför är det inte bra i serien heller.
Frölundas bortaspel är sämst och det går inte i ett slutspel om laget tar sig dit, detsamma gäller med bästa mästarna från Växjö, som saknar jämnhet, samt att laget drar på sig många utvisningar, och domarna vägrar ge laget powerplay.

Nä det gäller inte alla lag. Om man ser mellan raderna av alla lags nuvarande status så har Frölunda i särklass mest potential (bortsett från Färjestad och Luleå). Jag sticker också ut hakan och vill hävda att Växjö ligger på en säker fjärdeplats. Får Växjö ordning på sitt spel så är man definitivt en utmanare också i år. Stabil och vinnande organisation.
Citera
2023-11-04, 15:47
Medlem
qups avatar
Citat:
Samma läge för Rögle... än mer kapacitet som ej kommit lös

Nä, tyvärr. Rögle har inte samma fundament. Jag är övertygad.
Citera
2023-11-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Förstår om du är besatt av Sveriges finaste klubb men Värmland är större än FBK och det var också Värmland inlägget handlade om.

Ingen idé! Vissa saker går inte in tyvärr!
Citera
2023-11-04, 15:56
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Nä, tyvärr. Rögle har inte samma fundament. Jag är övertygad.

Du är övertygad...... men lite okunnig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in