2023-10-07, 18:38
Medlem
OK70s avatar
Vad såg han i henne? Hon ser ju ut som en ekorre i ansiktet.
Citera
2023-10-10, 15:40
Medlem
Svenska dagbladet och TV4 klandras av Mediernas etiknämnd för publiceringar om polischefen Linda Staaf. I båda fallen har rapporteringen brutit mot god publicistisk sed.
https://www.svt.se/kultur/svd-och-tv4-klandras-for-rapportering-om-polischefen-linda-staaf--yg1gkt

Lite oväntat med Svenska dagbladet utmärkt sig och att inte kvällsblaskorna Expressen och Aftonbladet inte klandras
Citera
2023-10-10, 16:02
Medlem
Märkligt att det kommer upp igen. Hon har inte gjort något formellt fel. Jäv är chefens ansvar.

Att hon går i svaromål och försvarar sig mot det som inte har varit huvudproblemet är märkligt. Problemet är att de andra som sökte jobbet aldrig fick chansen.
Citera
2023-10-21, 19:04
Avslutad
Nämen, just som man funderar över vart Linda gömmer sig eller sysslar med, så kom et ut en notis om att hon släpper en nyredigerad utgåva av sin bok och dessutom utkommer med en helt ny bok i november.
Hon titulerar sig numera: författare
Citera
2023-11-03, 13:49
Medlem
EDIT. feltolkning
Citera
2023-11-03, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nämen, just som man funderar över vart Linda gömmer sig eller sysslar med, så kom et ut en notis om att hon släpper en nyredigerad utgåva av sin bok och dessutom utkommer med en helt ny bok i november.
Hon titulerar sig numera: författare

Hon jobbar på det lilla fnasket. Horan är chef för sv Europol. Undrar om hon ska förstöra fler äktenskap innan hon är nöjd, ludret.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenskar-koper-dubbelt-sa-mycket-knark-som-snus
Den svenska narkotikamarknaden omsätter sannolikt mer än dubbelt så mycket som Sveriges snusmarknad. Siffror som SVT tagit del av från Polisen och Tullverket visar att narkotikamarknaden troligen omsätter runt 15 miljarder per år.

– Men det är en låg siffra, skulle jag säga, säger Linda Staaf som är Sveriges nationella chef för EU:s polismyndighet Europol.
Citera
2023-11-03, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Hon jobbar på det lilla fnasket. Horan är chef för sv Europol. Undrar om hon ska förstöra fler äktenskap innan hon är nöjd, ludret.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenskar-koper-dubbelt-sa-mycket-knark-som-snus
Den svenska narkotikamarknaden omsätter sannolikt mer än dubbelt så mycket som Sveriges snusmarknad. Siffror som SVT tagit del av från Polisen och Tullverket visar att narkotikamarknaden troligen omsätter runt 15 miljarder per år.

– Men det är en låg siffra, skulle jag säga, säger Linda Staaf som är Sveriges nationella chef för EU:s polismyndighet Europol.
Va? Hur fan är det möjligt? Har hon tröttnat på bockens rynkiga prinskorv? Vem siktar hon in sig på tro?
Citera
2023-11-03, 15:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Spännande! När fick Linda den här posten och vem har utsett henne? Jag utgår från att utnämningen inte tål dagsljus.
Citera
2023-11-03, 15:31
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Märkligt att det kommer upp igen. Hon har inte gjort något formellt fel. Jäv är chefens ansvar.

Att hon går i svaromål och försvarar sig mot det som inte har varit huvudproblemet är märkligt. Problemet är att de andra som sökte jobbet aldrig fick chansen.
Nja, problemet är ju inte bara detta enskilda kjoltygs framfart och dess konsekvenser utan detta är endast ett spårljus på det verkliga problemet med kvinnor som knullar till sig tjänster de inte bör inneha.

Ett strukturellt problem inom staten och det gemensamma som bör tas tag i och då behöver det konkretiseras vilket gör att hon och hennes beteende och dåliga moral framstår som problemet.

I privata företag får se vad mig anbelangar göra vad de vill eftersom det är just deras. Enskilda ägare bör dock uppleva samma problem som en enskild medborgare bör göra kring detta.
Citera
2023-11-03, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Spännande! När fick Linda den här posten och vem har utsett henne? Jag utgår från att utnämningen inte tål dagsljus.

Jag utgår från att ludret har gjort som hon alltid gör som den hora hon är. Fnaskat och bresat och lagt upp fittan såklart, skökan.
Citera
2023-11-03, 15:37
Medlem
Citat:
Jag utgår från att ludret har gjort som hon alltid gör som den hora hon är. Fnaskat och bresat och lagt upp fittan såklart, skökan.
Fick du fått nobben av henne i skolan?
Citera
2023-11-03, 16:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Nä, det är nog snarare så att hon ju har en anställning och staten måste placera henne någonstans. Så vitt jag vet har ju Linda inte befunnits skyldig till något formellt fel. Jag antar att hon mer eller mindre gjort sig omöjlig inom Polismyndigheten och därför blev detta detta uppdrag. Justitiedepartementet tog ju inte emot henne och det är väl bättre att hon arbetar än att hon går sysslolös hemma med lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in