Citat:
Ursprungligen postat av
Quackenbush
Om Sabrin skadar sig själv som resultat av detta kommer ansvaret att vila tungt på både Felix och framförallt SVT som skapade det här obehagliga drevet löst förklätt som en ”dokumentär”. Är det Public Service uppgift att agera verktyg för personliga misogyna vendettor?
Vart är vendettan? Jag ser på en dokumentär där en man berättar vad han varit med om, är det en vendetta? Jag reagerar, är jag då ett "drev"? Du vill inte detta ska berättas av någon underlig anledning enbart du själv vet om om du vågar titta in i ditt eget sinne, något driver dig till att skriva om att detta ska tystas.
Du lägger ansvaret Sabrin Al Badri själv har över sitt eget liv på SVT och på folk som reagerar över hennes begådda handlingar, inser du inte själv hur skevt du resonerar? Varje vuxen människa som inte är under statens överseende bär ansvar själv för sitt liv och handlingar de begår under sin livstid. Det kan vara svårt att ta in men så är det.
Jag tror på berättelser och tv dokumentär och serier är ett bra forum att visa skeenden, det berikar oss. Varje människa har rätt att berätta om sitt liv och det är en rättighet att förmedla detta. Önskar vi kunde få se fler berättelser om vad folk kan ha varit med om.