2023-11-02, 22:33
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
United måste ha världens absolut sämsta fans i motgång varenda jävel skriker efter ETH avgång och vill att vi ska börja om på ny kula IGEN.

Vissa idioter skriker t.o.m efter att vi ska ta in OGS på ett kortttidskontrakt resten av säsongen

Ten Hag borde åtminstonde få säsongen ut på sig att vända på skutan innan nåt tränarbyte sker

Amorim, Hansli Flick låter ju inte som några sexiga ersättare precis

Di Zerbi är bara önsketänkande och helt jävla orealistiskt (varför skulle han ens vilja ta över United)

Det är omöjligt att avgöra vilka fans som är värst, men som jag nämnt innan så lämnade jag först Twitter pga egna fansen, och sen reddit och tillslut hamnade jag på flashback för att mötas av mr.militär..

Ärligt talat tror jag alla lag har lika stora idioter till fans, men ju större lag desto högre hörs deras idioti.
Citera
2023-11-02, 23:37
Medlem
Citat:
United måste ha världens absolut sämsta fans i motgång varenda jävel skriker efter ETH avgång och vill att vi ska börja om på ny kula IGEN.

Vissa idioter skriker t.o.m efter att vi ska ta in OGS på ett kortttidskontrakt resten av säsongen

Ten Hag borde åtminstonde få säsongen ut på sig att vända på skutan innan nåt tränarbyte sker

Di Zerbi är bara önsketänkande och helt jävla orealistiskt (varför skulle han ens vilja ta över United)
Han har gjort mer skada än nytta genom att tömma bankkontot på att köpa värdelösa spelare som det kommer att ta år för United att bli av med.

Paul Merson ställde en bra fråga som ten Hag borde svara på. Hur kommer det sig att Micky van de Ven spelar i Tottenham på ett sexårskontrakt värt £50 miljoner och inte i Manchester United istället för t.ex. Mason Mount vars femårskontrakt kostade £55 miljoner?

Erik ten Hag är holländare liksom van de Ven. Han måste ha känt till honom och vetat hur bra han är; tillsammans med Romero kan det vara bästa mittbacksparet i Premier League. Istället köpte han Mount utan en klar plan hur han ska utnyttja honom och i vilken roll han ska spela. Han har skapat större kaos i United än Solkjaer och Rangnick tillsammans.

Problemet för United är dock att man måste ha ett nytt namn redo om man sparkar ten Hag. Jag tror inte det är någon idé att plocka in en interimstränare för det kan gå jävligt illa som det gjorde för Spurs och Arsenal men jag tror United redan sitter i förhandlingar med de Zerbi och Emery. Allt annat vore ett tjänstefel.
Citera
2023-11-03, 00:28
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Han har gjort mer skada än nytta genom att tömma bankkontot på att köpa värdelösa spelare som det kommer att ta år för United att bli av med.

Paul Merson ställde en bra fråga som ten Hag borde svara på. Hur kommer det sig att Micky van de Ven spelar i Tottenham på ett sexårskontrakt värt £50 miljoner och inte i Manchester United istället för t.ex. Mason Mount vars femårskontrakt kostade £55 miljoner?

Erik ten Hag är holländare liksom van de Ven. Han måste ha känt till honom och vetat hur bra han är; tillsammans med Romero kan det vara bästa mittbacksparet i Premier League. Istället köpte han Mount utan en klar plan hur han ska utnyttja honom och i vilken roll han ska spela. Han har skapat större kaos i United än Solkjaer och Rangnick tillsammans.

Problemet för United är dock att man måste ha ett nytt namn redo om man sparkar ten Hag. Jag tror inte det är någon idé att plocka in en interimstränare för det kan gå jävligt illa som det gjorde för Spurs och Arsenal men jag tror United redan sitter i förhandlingar med de Zerbi och Emery. Allt annat vore ett tjänstefel.

Jag tycker absolut att Antony är ett riktigt konstigt köp, jag menar Jesper Karlsson hade bättre stats det året. Men man tänkte att ETH vet vad han gör för han känner ju Antony?

Men den där frågan kan du ställa om typ alla spelare. Jag menar varför valde Kudus att gå till West Ham av alla klubbar? Det finns alltid en anledning bakom något och allt jag ser av Ange så förstår jag precis varför han valde Spurs.

Jag själv tyckte att Mount var Chelseas bästa spelare väldigt länge så jag förstår att United ville ha honom, men kanske skulle dom täckt andra ytor innan? Eller så hade Mount levererat som han gjort i Chelsea och Uniteds offensiv hade sett helt annorlunda ut.

Jag säger absolut inte emot dig. Men dessa personer förstår/tänker/lever för fotbollen på ett helt annat sätt än vad vi gör. ETH har det jävligt tufft atm, han är i enligt mig i världens största klubb och han ensam ska vända skeppet. Ge han tid så kommer saker förändras beroende på hur ägarna hanterar honom nu.

Arsene Wenger var fransmannen som konstant hånades när han kom till England, 1år senare sprang Arsenalspelare ifrån varenda klubb från minut 75 och framåt. Wenger var tillsammans med Sir Alex dom två som förändrade och förgyllde Premier League, men enligt din och Paul Mersons fråga; så varför valde så många av Wengers små franskättlingar att byta till City? 💸💸💸
Citera
2023-11-03, 08:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Pengar?

Ligger på 1.5m£/år i Brighton, EtH på 10m£/år. Vem skulle inte vilja få sin lön ökad med ca 670%?
Citera
2023-11-03, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Pengar?

Ligger på 1.5m£/år i Brighton, EtH på 10m£/år. Vem skulle inte vilja få sin lön ökad med ca 670%?

Ja och riskera kicken 1 år senare med ryktet kört i botten

tror inga cash är värt det faktiskt

För alla vet ju redan på förhand att ETHs ersättare kommer vara kvar max 1 , 2 år innan han också sparkas
Citera
2023-11-03, 08:46
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Pengar?

Håller han ut lite till så tar han över efter Pep i City. Känns som den naturliga efterträdaren. T.om. Pep själv har väl uttryckt det.
Citera
2023-11-03, 08:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ja och riskera kicken 1 år senare med ryktet kört i botten

tror inga cash är värt det faktiskt

För alla vet ju redan på förhand att ETHs ersättare kommer vara kvar max 1 , 2 år innan han också sparkas

Tror du underskattar självbilden hos de hyperegon spelare och managers är. Självklart är det just de som sitter på talangen som gör att klubben går från tågkrasch till CL-vinnare.

Tror inte ryktet förstörs totalt av en dålig sejour. Kolla på Potter, ryktas om FK för Sverige och nästa manager i Rangers. Du får alltid fler chanser och kan ofta förhandla till dig bättre lön än du hade i jobbet du lämnade för att gå till Storklubben.

I fotboll är du bara så bra som din senaste match. Passa på att smida medans järnet är varmt. de Zerbi är just nu geniförklarad, för fem år sen nedflyttad från serie A med Benevento. Det vänder fort. Ta monsterkontraktet du erbjuds här och nu, innan formsvackan kommer. Du får alltid en andra, tredje och fjärde chans någon annanstans. Du har ju för fasen chefat över storklubben, de måste ju sett något i dig?

Säger inte att det är 100% att de Zerbi tar jobbet, särskilt inte om han lockas med ett bättre gig, men att han skulle säga "pengar, vem behöver pengar, jag vill trivas på jobbet" är fullkomligt deluded. Han skulle aldrig satt foten i Brighton utan de pengar han erbjuds där, såklart. Ifall United uppvaktar hårt nog och erbjuder tillräckligt maxade villkor, nog flyttar han.
Citera
2023-11-03, 08:59
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Pengar?

Tror Potter ångrar att han tog den löneökningen...
Precis som för oss "vanliga" arbetare är inte lönen det viktigaste om du inte har ett jobb där du trivs och har rätt stöd och förutsättningar att utföra arbetet. Manager för Manchester United kan nog vara det mest "förgiftade" jobbet just nu, när det kommer till krav i relation till förutsättningar.
Citera
2023-11-03, 09:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tror Potter ångrar att han tog den löneökningen...
Precis som för oss "vanliga" arbetare är inte lönen det viktigaste om du inte har ett jobb där du trivs och har rätt stöd och förutsättningar att utföra arbetet. Manager för Manchester United kan nog vara det mest "förgiftade" jobbet just nu, när det kommer till krav i relation till förutsättningar.

Potter tjänade mer på sina 160 dagar i Chelsea än vad han gjorde på sina 3 år i Brighton. Han gick från 1.5m£ per år till 10m£ per år, och det ryktas om att han fick ca 13-15m£ i buyout. Så gissningsvis ca 20m£ för ett halvårs jobb, något som hade tagit honom +10 år att tjäna ihop i Brighton?

Jag tror att han är missnöjd med hur det gick i Chelsea, jag tror han är lite irriterad över att de Zerbi får det att se enkelt ut i Brighton, men jag tror han skulle ta jobbet en gång till med facit i hand. Money rules.

Det är viktigt att trivas på jobbet och några motiveras av det, men de flesta tar cashen före trivsel alla dagar i veckan. Belägg: antal spelare som frivilligt valt att flytta från ett kontrakt med $$$ till ett kontrakt med $. Maguire, Özil, Alexis... Jadon Sancho...
Citera
2023-11-03, 10:08
Medlem
Fast 1.5m£/år är är ca 20 miljoner kronor per år., vilket är så pass mycket pengar att han kanske ändå vill stanna, och fortsätta göra ett bra jobb i en miljö där han trivs och är omtyckt och se hur långt Brighton kan gå denna säsong och kanske nästa säsong. Han vill kanske prova ett jobb i en stor klubb, men då är han säkert noga att undersöka vilka förutsättningar han får att lyckas göra ett bra jobb. När så många olika managers inte lyckats i United, så beror det nog inte bara på dem skulle jag tro...

Citat:
Pengar?

Citera
2023-11-03, 10:10
Medlem
Okej, då har vi sakta börjat återgå till de normala efter morsans bortgång.
Kan nån ge en kort sammanfattning vad som skett sista 3 veckorna ,ser Tottenhamn leder och gjort de bra.
Såg United vs Newcastle igår och som sagt förr Newcastle har gått förbi många lag i utvecklingen ,Howe har gjort ett jobb som få hade lyckats med,hans värvningar har gått 120% in,säkert nån som inte funkat,Men inte som hos Chelsea där kanske 1 värvning funkat.

Chelsea ser man fortsätter på förra säsongen, blev inget bättre med poch.

City förlorade för många spelare i somras, det här man redan förlorat 2 matcher säger jag de har en svagare trupp än fjol.

Hur har Arsenal sett ut i ligan,de jag såg av matchen igår mot West ham tycker jag ej det är nåt lah som kommer vinna PL,visst det är bara en onödig Cup,men såg ej bra ut.
Citera
2023-11-03, 10:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Fast 1.5m£/år är är ca 20 miljoner kronor per år., vilket är så pass mycket pengar att han kanske ändå vill stanna, och fortsätta göra ett bra jobb i en miljö där han trivs och är omtyckt och se hur långt Brighton kan gå denna säsong och kanske nästa säsong. Han vill kanske prova ett jobb i en stor klubb, men då är han säkert noga att undersöka vilka förutsättningar han får att lyckas göra ett bra jobb. När så många olika managers inte lyckats i United, så beror det nog inte bara på dem skulle jag tro...

Oh, naiviteten i detta forum.

"Han har ju pengar så han klarar sig"
"Det är viktigt att trivas på jobbet"
"Det går ju jättebra i Brighton, varför skulle han vilja flytta"
"Brighton ligger faktiskt före United i tabellen"

Allt det väger jävligt lätt mot en löneökning med 670%. Det är bara gå till dig själv. Skulle du tacka nej till den sortens löneökning, för att göra samma sak men i en större stad, större miljö där fler bryr sig, med högre budget att spendera?

Skulle Brighton få 1-2 korsbandsskador och formen totalt krackelera så de slutar på plats 16, kommer de Zerbi aldrig nämnas i diskussioner om att ta över storklubbar igen. Han skulle ta två steg bakåt i karriärstegen och aldrig vara aktuell för de jobb där du tjänar den sortens pengar du gör i United, City, Liverpool. Just nu är han the best thing since sliced bread på marknaden - passa på att skriv ett drömkontrakt före du är yesterdays news.

Igen, jag säger inte att de Zerbi skulle ta United utan att tveka, han kanske hoppas på något mer spännande - men jag säger att pengar är den överlägset viktigaste faktorn för hur folk fattar sina beslut. Oavsett allt annat. Och det råder ingen tvekan var han kommer tjäna mest pengar mellan Brighton och United.

Jag vet inte hur många belägg jag behöver ge för detta. Men - om folk börjar inse att pengar är 97% av beslutsunderlaget, så kommer pusselbitarna passa.

"Hur kan Maguire stanna i United och vara utskrattad, framför att gå till West Ham och bli älskad igen?"

Ledtråd: börjar på P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in