Citat:
Ursprungligen postat av
Camelot
Fast 1.5m£/år är är ca 20 miljoner kronor per år., vilket är så pass mycket pengar att han kanske ändå vill stanna, och fortsätta göra ett bra jobb i en miljö där han trivs och är omtyckt och se hur långt Brighton kan gå denna säsong och kanske nästa säsong. Han vill kanske prova ett jobb i en stor klubb, men då är han säkert noga att undersöka vilka förutsättningar han får att lyckas göra ett bra jobb. När så många olika managers inte lyckats i United, så beror det nog inte bara på dem skulle jag tro...
Oh, naiviteten i detta forum.
"Han har ju pengar så han klarar sig"
"Det är viktigt att trivas på jobbet"
"Det går ju jättebra i Brighton, varför skulle han vilja flytta"
"Brighton ligger faktiskt före United i tabellen"
Allt det väger jävligt lätt mot en löneökning med 670%. Det är bara gå till dig själv. Skulle du tacka nej till den sortens löneökning, för att göra samma sak men i en större stad, större miljö där fler bryr sig, med högre budget att spendera?
Skulle Brighton få 1-2 korsbandsskador och formen totalt krackelera så de slutar på plats 16, kommer de Zerbi aldrig nämnas i diskussioner om att ta över storklubbar igen. Han skulle ta två steg bakåt i karriärstegen och aldrig vara aktuell för de jobb där du tjänar den sortens pengar du gör i United, City, Liverpool. Just nu är han the best thing since sliced bread på marknaden - passa på att skriv ett drömkontrakt före du är yesterdays news.
Igen, jag säger inte att de Zerbi skulle ta United utan att tveka, han kanske hoppas på något mer spännande - men jag säger att pengar är den överlägset viktigaste faktorn för hur folk fattar sina beslut. Oavsett allt annat. Och det råder ingen tvekan var han kommer tjäna mest pengar mellan Brighton och United.
Jag vet inte hur många belägg jag behöver ge för detta. Men - om folk börjar inse att pengar är 97% av beslutsunderlaget, så kommer pusselbitarna passa.
"Hur kan Maguire stanna i United och vara utskrattad, framför att gå till West Ham och bli älskad igen?"
Ledtråd: börjar på P.