2023-11-02, 22:55
Medlem
Hörde bara ett litet klipp på TikTok där pappan beskrev sorgen efter dottern och smärtan när sonen frågade efter sin syster och jag tyckte att det lät väldigt genuint.
Citera
2023-11-02, 23:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Glöm inte att spisen kanske var helt ny?
Då lägenheten var nyrenoverad innan de flyttade in!

Nyare spisar kan ha en typ av självrengöringsprogram för ugn som man inte ska använda om där finns små husdjur i närheten.

Edit: samma kan tydligen uppstå om man glömmer teflonpanna på spisen.

Nu är det ju människor vi talar om men kanske de kan drabbats om de hade någon infektion innan? Vissa har väl fått magsjukeliknande symptom av covid.

https://www.allas.se/hushall/tank-pa-detta-innan-du-kor-ugnens-sjalvrengoringsprogram-sarskilt-om-du-har-faglar/7989315
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-02 kl. 23:07.
Citera
2023-11-03, 06:50
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Kraftig dos till fru och dotter. Liten dos till sig själv och till sin son.
Och nu vill han bara se framåt...
Håller med om att det är det mest sannolika scenariot.
Citera
2023-11-03, 07:02
Medlem
Kungsgardens avatar
Pappan är kritisk till vården.

Citat:
Insjuknade familjen i Söderhamn ringde SOS tre gånger – innan de fick akutvård

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/ambulans-var-hos-familjen-men-lamnade-de-bara-stack--3d6a6b?fbclid=IwAR2QrUXK8BY7vGRyo3MjUL61jvgKY05 UzImQdwhD0YdBqhpq7GdkC3OAp44
Citera
2023-11-03, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nyare spisar kan ha en typ av självrengöringsprogram för ugn som man inte ska använda om där finns små husdjur i närheten.

Edit: samma kan tydligen uppstå om man glömmer teflonpanna på spisen.

Nu är det ju människor vi talar om men kanske de kan drabbats om de hade någon infektion innan? Vissa har väl fått magsjukeliknande symptom av covid.

https://www.allas.se/hushall/tank-pa-detta-innan-du-kor-ugnens-sjalvrengoringsprogram-sarskilt-om-du-har-faglar/7989315

Förr skulle man i vart fall "bränna" ut ugnen ordentligt innan man började använda den för första gången. Minns inte om vi behövde göra det när vi bytte senast för c:a tio år sedan. I vart fall lever vi fortfarande.

Kommer ihåg att det var en mycket obehaglig lukt vid "startbränningen" och man fick vädra rejält. Förmodligen någon sorts olja.
Citera
2023-11-03, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Förr skulle man i vart fall "bränna" ut ugnen ordentligt innan man började använda den för första gången. Minns inte om vi behövde göra det när vi bytte senast för c:a tio år sedan. I vart fall lever vi fortfarande.

Kommer ihåg att det var en mycket obehaglig lukt vid "startbränningen" och man fick vädra rejält. Förmodligen någon sorts olja.

Jag bränner alltid ur ny ugn/pannor/brödrost mm innan de ska användas och pannor diskas om efteråt, även nya kläder tvättar sambon innan nån i familjen får använda plaggen.
Ny kaffebryggare/perkulator körs också igenom med vatten innan de används.
Alltid när man flyttat till ny bostad har hela köket och wc/badrum skurats ordentligt ett extra varv, oftast alla golv har man tvingats skura ett varv till då man sprungit runt med skor vid inflyttning.

Märkligt fall som man trodde skulle vara snabbt löst detta.
Citera
2023-11-03, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Exakt så som jag tror har hänt

Ja det är självklart det som har hänt. Snart nystas allt upp kring familjen och pappas häktas. Man hör ju på intervjun med pappan att han är skyldig. Ingen oskyldig människa skulle gå med på att intervjuas. Så sitt stil i båten så får ni snart veta sanningen.
Citera
2023-11-03, 08:50
Medlem
soxaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Pappan är kritisk till vården.

Varför får pappan denna frågan:
"Hur kom det sig att du ringde 112? Varför trodde inte du att det var en vanlig magsjuka?
Jag vet inte. Det var värre. Det var inte vanliga kräkningar, säger han."

Din länk till artikeln gick inte att få med i citeringen så jag sätter in den här igen:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/ambulans-var-hos-familjen-men-lamnade-de-bara-stack--3d6a6b?fbclid=IwAR2QrUXK8BY7vGRyo3MjUL61jvgKY05 UzImQdwhD0YdBqhpq7GdkC3OAp44
Citera
2023-11-03, 08:58
Medlem
soxaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soxaro
Varför får pappan denna frågan:
"Hur kom det sig att du ringde 112? Varför trodde inte du att det var en vanlig magsjuka?
Jag vet inte. Det var värre. Det var inte vanliga kräkningar, säger han."

Din länk till artikeln gick inte att få med i citeringen så jag sätter in den här igen:

Jag menar att pappan ser själv att hela familjen kräks på ett sätt som inte är vanligt, men sjukvårdspersonal kan inte se det?
De var dessutom dit tre gånger.
Och eftersom att dottern var så sjuk att hon sedan dog blir allt ännu konstigare att inte utbildad personal som är på plats tre gånger uppfattar allvaret.
Hela familjen blev dödligt sjuka, men sjukvårdspersonal på plats kunde inte se det pappan såg första gången han larmade, att familjen kräktes på ett ovanligt sätt, eller och som det står i artikeln
Det var inte vanliga kräkningar, säger han
Citera
2023-11-03, 09:01
Medlem
Precis som jag trott hela tiden. Den lilla flickan dog på grund av inkompetens hos sjukvården i Söderhamn. Sedan vad hon drabbades av är en annan sak.

Man ska passa sig för en bli sjuk på landsbygden.
Citera
2023-11-03, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunwindsea
Ja det är självklart det som har hänt. Snart nystas allt upp kring familjen och pappas häktas. Man hör ju på intervjun med pappan att han är skyldig. Ingen oskyldig människa skulle gå med på att intervjuas. Så sitt stil i båten så får ni snart veta sanningen.

Kan du länka intervjun ?
Blev inte han oxå sjuk men du menar att han förgiftade alla men även sig själv
Citera
2023-11-03, 09:10
Medlem
soxaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisdoktorn
Precis som jag trott hela tiden. Den lilla flickan dog på grund av inkompetens hos sjukvården i Söderhamn. Sedan vad hon drabbades av är en annan sak.

Man ska passa sig för en bli sjuk på landsbygden.

Mer ur artikeln ovan:
Senare, under natten mot söndagen, körde en anhörig dottern till närsjukhuset i Söderhamn, som vid den tiden på dygnet var stängt.
Av ambulanspersonal på plats ordinerades dottern dessutom Alvedon.
Flickan var ju tydligen döende eftersom hon dog inte långt senare och övriga familjen och enligt tidigare nyheter så
En hel familj i Söderhamn insjuknade och kom in till sjukhus med förgiftningssymtom.

Rättelse till mitt förra inlägg:
Ser att det var 2 gånger ambulans varit på plats och att familjen ringde 112 tre gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in