2023-11-02, 18:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Ner från AS åker ju Varberg och Degerfors, kval troligen på BP som jag hoppas förlorar i kvalet mot Öster. Det är nämligen Öster som tar kvalplatsen eftersom jag räknar med att vi slaktar Kikhostans BK i morron kväll. Antar att jag har trådskribenternas stöd för den vinsten.

Jag räknar med att Gefle behöver räddningsplankor och knulldockor nästa år, och Utskitet ska vara en av dom.

För alla som rackar ner på Utsikten så håller jag mina tummar ännu hårdare för dem (troligen förgäves). Utsiktens BK i Allsvenskan hade varit ett sånt redigt fuck you till så många som förtjänat det, men tyvärr så verkar ju inte föreningen själva vilja gå upp av ekonomiska skäl.

Citat:
Nåt jävla plastlag Nordic Utd eller Dalkurd vill jag inte ha upp, hellre ett bra söderlag än ett maffialag som kommer lägga sig var och varannan match på order av rävar och jordgubbar.

På den punkten är vi däremot helt överens. Såna smutslag med tillhörande smuts vill vi inte ha i svensk fotboll överhuvudtaget.
Citera
2023-11-02, 22:18
Medlem
MarlonBrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha det kan inte vara möjligt att Sandviken ska spela inomhus i Superettan?
Tydligen är inte Jernvallen godkänd för Superettan, det finns bara läktare på ena långsidan, den andra är bara en gräskulle. Kommunen vill ju inte betala, dom har inga pengar, och hoppet står till att privata pengar ska smälla upp en till läktare. Men nu kommer vintern...

Dom har ju spelat Svenska Cupen inne i Göransson Arena, planen är ju fullstor. Troligen blir det några vårmatcher inomhus, medan man sätter upp nåt provisoriskt utomhus som får dispens av SvFF...
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Dom kan väl låna Gavlevallen eller Domnarvsvallen?

Jo tjena. Det är ungefär som att Djurgården skulle spela på Friends. Vi släpper inte in några skitiga sandvikare i vår arena.
Citera
2023-11-02, 22:20
Medlem
MarlonBrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
För alla som rackar ner på Utsikten så håller jag mina tummar ännu hårdare för dem (troligen förgäves). Utsiktens BK i Allsvenskan hade varit ett sånt redigt fuck you till så många som förtjänat det, men tyvärr så verkar ju inte föreningen själva vilja gå upp av ekonomiska skäl.
Visst gillar man underdogs, jag älskar att se Luton i Premier League. Men nån måtta får det väl ändå vara. Det skulle bli en slagpåse i Allsvenskan.
Citera
2023-11-03, 06:01
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Biljettsläpp till Skövde AIK - Helsingborgs IF klockan 12.00 idag. Jag är portad så jag slipper iaf det bekymret men de 400 biljetterna till bortastå lär gå åt direkt.

Citat:
Jo tjena. Det är ungefär som att Djurgården skulle spela på Friends. Vi släpper inte in några skitiga sandvikare i vår arena.
Du är medveten om att Djurgårdens IF har spelat på AIK:s gamla arena Råsunda, dels derbyn och europamatcher men även hela säsonger? AIK har dessutom spelat på Stockholm Stadion och även Hammarby IF har flyttat runt lite. Stockholmslagen är förhållandevis rotlösa. Jämför istället med situationen i Skåne. För oss hade det varit helt otänkbart att flytta matcher till Eleda Stadion.
Citera
2023-11-03, 07:10
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Biljettsläpp till Skövde AIK - Helsingborgs IF klockan 12.00 idag. Jag är portad så jag slipper iaf det bekymret men de 400 biljetterna till bortastå lär gå åt direkt.

Du är medveten om att Djurgårdens IF har spelat på AIK:s gamla arena Råsunda, dels derbyn och europamatcher men även hela säsonger? AIK har dessutom spelat på Stockholm Stadion och även Hammarby IF har flyttat runt lite. Stockholmslagen är förhållandevis rotlösa. Jämför istället med situationen i Skåne. För oss hade det varit helt otänkbart att flytta matcher till Eleda Stadion.

Förutom Råå IF som inte såg sig själva som ett Helsingborgslag. Men var tvungna att spela på Olympia i allsvenskan(där dem hade högre publiksnitt än er) Hm, hm, hm.
Citera
2023-11-03, 10:27
Medlem
MarlonBrandys avatar
Det absolut största hindret för att Sandviken skulle spela hemmamatcher i Gävle är spelarna i SIF själva. Det skulle vara århundradets förnedring att be sin arvfiende om hjälp, en total knäck för självbilden. Det finns inte på kartan helt enkelt. Dom hyr hellre in sig i Ystad eller Haparanda än spelar i Gävle.

Konkurrensen mellan Gävle och Sandviken har hundraåriga rötter och handlar inte bara om fotboll. Det går djupt in i sociala strukturer, folksjäl och historiska rötter. En nybyggarhåla i vilda västern mot anrik historia sedan medeltiden. Sandviken har ett enormt mindervärdeskomplex.

Det kommer att bli en het och hetsig Superettan 2024 från gästrikehorisonten. Om nu inte SIF eller GIF snubblar till det på upploppet, men vem fan ser det hända.
Citera
2023-11-03, 10:55
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Det absolut största hindret för att Sandviken skulle spela hemmamatcher i Gävle är spelarna i SIF själva. Det skulle vara århundradets förnedring att be sin arvfiende om hjälp, en total knäck för självbilden. Det finns inte på kartan helt enkelt. Dom hyr hellre in sig i Ystad eller Haparanda än spelar i Gävle.

Konkurrensen mellan Gävle och Sandviken har hundraåriga rötter och handlar inte bara om fotboll. Det går djupt in i sociala strukturer, folksjäl och historiska rötter. En nybyggarhåla i vilda västern mot anrik historia sedan medeltiden. Sandviken har ett enormt mindervärdeskomplex.

Det kommer att bli en het och hetsig Superettan 2024 från gästrikehorisonten. Om nu inte SIF eller GIF snubblar till det på upploppet, men vem fan ser det hända.
Jag kan varmt rekommendera Torbjörn Anderssons ”Kung fotboll”, han skriver en hel del intressant om eran rivalitet med Sandviken bland annat ur de aspekter du nämner.

I sak kan jag verkligen förstå er, man vill absolut inte dela arena med några av sina värsta konkurrenter. Under några år tvingades vi dela Domnarvsvallen med gökungen och maffiaklubben Dalkurd. Ingen var gladare än jag när cirkuskurderna packade ner sina vagnar och försvann neråt Uppland till den tynande tillvaro de fört sedan dess.

Ibland får jag upp filmer på TikTok på när de drar ut parasiter ur olika djur; jag tror att de kallas för ”botflies”. Det är någon sorts fluga som lägger ägg som blir till larver i huden på sitt värddjur och de här larverna växer sen till enorma proportioner genom att äta värddjurets vävnad så det till slut krävs veterinärvård för att fysiskt dra ut larven ur stora öppna sår. Jag tänker alltid på Dalkurd när jag ser de filmerna.
Citera
2023-11-03, 11:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Jo jag förstår er. Jag har faktiskt släkt i Gävle bla i Hagaström.

Gävle är en trevlig stad och när jag väl åkt igenom Sandviken har jag mest tyckt att det är en jävla håla som Hofors tex.
Citera
2023-11-03, 11:29
Medlem
snillet_1s avatar
Aubynn lämnar ÖIS med omedelbar verkan, tyckte det kändes som en intressant rekrytering inför säsongen men bara att konstatera att det gått åt skogen:

Citat:
Jeffrey Aubynn lämnar Örgryte med omedelbar verkan.

Tränaren har sagt upp sitt kontrakt.

– Uppdraget blev inte som jag förväntat mig, säger han på klubbens hemsida.

---

Han säger att han gjorde klart att han ”inte såg sig själv i Öis 2024” men att han var öppen för att leda laget säsongen ut.

– Men klubben har valt att arbetsbefria mig från uppdraget redan nu. Jag önskar spelare, ledare, klubben och supportrar lycka till framöver.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/P4lga6/jeffrey-aubynn-sager-upp-kontraktet-med-ois
Citera
2023-11-03, 14:18
Medlem
erikp121s avatar
Trist med Obeng. Han verkar ha varit den enda med fotbollskunnande i ÖIS 2023 och vad jag har förstått är det inte honom personligen som folk är missnöjda med. Bara att ladda om i ettan och studsa tillbaka. Göra en gais och hitta på en fyndig och positiv ramsa om att gå upp igen.

Det ska vara kul att vara ÖIS:are. Det är ju en av Sveriges mest framgångsrika föreningar.

Jag har personligen fallit ned lite i kaninhålet ÖIS. Det var helt klart rätt av ultras att avbryta matchen mot gais. En väckarklocka för sällskapet och hela idrottssverige.

Make ÖIS great again.
Citera
2023-11-03, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

På den punkten är vi däremot helt överens. Såna smutslag med tillhörande smuts vill vi inte ha i svensk fotboll överhuvudtaget.

Jag förstår inte det argumentet? Det är ju bättre att gå upp, leva att med att man kommer bli en slagpåse och strunta i att värva dyra spelare och bara casha in under ett år för att sedan ha mer pengar i S1 2025?

För övrigt så är det omöjligt att inte roas av deras förfall, det är oerhört komiskt att se hur dom skiter ned sig. Jag höll lite på dom i somras men nu är det kul åt andra hållet.
Citera
2023-11-03, 15:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag förstår inte det argumentet? Det är ju bättre att gå upp, leva att med att man kommer bli en slagpåse och strunta i att värva dyra spelare och bara casha in under ett år för att sedan ha mer pengar i S1 2025?

För övrigt så är det omöjligt att inte roas av deras förfall, det är oerhört komiskt att se hur dom skiter ned sig. Jag höll lite på dom i somras men nu är det kul åt andra hållet.

Du gick från utsikten till GAIS

Om utsikten slutar typ 4:a nu tror jag hela klubben kommer tappa luften för lång tid framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in