2023-11-03, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du gick från utsikten till GAIS

Om utsikten slutar typ 4:a nu tror jag hela klubben kommer tappa luften för lång tid framöver.
Äh! Skulle GAIS börja darra nu så skulle jag garva åt dom också. Det gäller att hitta besvikelse och sorg hos andra så ofta det bara går och njuta för fullt!
Citera
2023-11-03, 15:20
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Tydligen är inte Jernvallen godkänd för Superettan, det finns bara läktare på ena långsidan, den andra är bara en gräskulle. Kommunen vill ju inte betala, dom har inga pengar, och hoppet står till att privata pengar ska smälla upp en till läktare. Men nu kommer vintern...

Dom har ju spelat Svenska Cupen inne i Göransson Arena, planen är ju fullstor. Troligen blir det några vårmatcher inomhus, medan man sätter upp nåt provisoriskt utomhus som får dispens av SvFF...

Jo tjena. Det är ungefär som att Djurgården skulle spela på Friends. Vi släpper inte in några skitiga sandvikare i vår arena.

Är inte den gamla bandyarenan delvis kvar eller är det samma som fotbollarenan? Var förbi på en match för något år sedan och noterade då större läktare på planen bredvid fotbollsarenan (som verkligen är liten). Jag förutsatte att det var den gamla bandyarenan. Har aldrig den varit ett alternativ för konstgräsfotboll?

Kuriosa: Jernvallen, byggd 1938, var då Europas modernaste idrottsanläggning. Under VM-58 spelades två matcher på Jernvallen (Ungern-Wales samt Ungern-Mexico.) Nu duger arenan inte till Superettan...
Citera
2023-11-03, 15:57
Medlem
MarlonBrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Är inte den gamla bandyarenan delvis kvar eller är det samma som fotbollarenan? Var förbi på en match för något år sedan och noterade då större läktare på planen bredvid fotbollsarenan (som verkligen är liten). Jag förutsatte att det var den gamla bandyarenan. Har aldrig den varit ett alternativ för konstgräsfotboll?
Den gamla VM-arenan är frusen på vintern, ja. Men den håller heller inte standarden för elitfotboll. SAIK bandy spelar inne i Göransson Arena, och SIF håller till på konstgräsplanen som även den inte klarar elitkraven.

Vi får se vad grannarna i väster har för sig i vinter. Jag vill helst inte diskutera dom där tattarna, jag får lite kräkssmak i munnen. Nu fokuserar jag på kvällens match mot Utskitet BK.
Citera
2023-11-03, 16:16
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Nu fokuserar jag på kvällens match mot Utskitet BK.

Vad ger du Gefle för chanser i matchen? I princip klara för S1 nästa år, hur är det med motivationen? Som GAIS:are håller jag ju alla tummar som finns för er i kväll.
Citera
2023-11-03, 16:16
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Den gamla VM-arenan är frusen på vintern, ja. Men den håller heller inte standarden för elitfotboll. SAIK bandy spelar inne i Göransson Arena, och SIF håller till på konstgräsplanen som även den inte klarar elitkraven.

Vi får se vad grannarna i väster har för sig i vinter. Jag vill helst inte diskutera dom där tattarna, jag får lite kräkssmak i munnen. Nu fokuserar jag på kvällens match mot Utskitet BK.

Ja, spy på du. Sandvikens IF är ju trots allt före Gefle i maratontabellen och har ju vunnit medaljer historiskt. Har dessutom ett publikrekord på över 20.000. Lycka till mot Kiken!
Citera
2023-11-03, 17:06
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Om det är generella synen på Sandviken från er sida så är det fan underbart! Kul att det faktiskt finns hat mot en klubb som inte spelat elitfotboll på hur länge som helst.

Dock måste er klack steppa upp. Jag förstår att Brynäs tar mycket fokus men kom igen det har nästan varit helt tomt och Sandviken har fyllt sin långsida där man verkar ha en aktiv kärna som sjunger.

Hur är relationerna till Sirius förresten? Två städer som ligger nära varandra och har bra traditioner inom idrotten.
Citera
2023-11-03, 17:09
Medlem
kubuns avatar
Ni eller många här räknar bort Utsikten men jag tror ni misstar er. Alla lag har svackor. Även VSK hade det men Utsiktens blev lite längre. De gjorde det bra hemma mot Öster och jag blir inte alls förvånad om det vinner ikväll hemma mot Gefle.

GAIS däremot kan få det mycket svårt i Jönköping som har kniven på strupen. Bottenlagen är inte dåliga vilket Utsikten fick smaka på senast i Skövde. Jönköping slog GAIS i Göteborg och kan göra det igen. Dessutom vann Jönköping hemma mot Västerås vilket inte GAIS mäktat med vare sig hemma eller borta.
Citera
2023-11-03, 17:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Biljettsläpp till Skövde AIK - Helsingborgs IF klockan 12.00 idag. Jag är portad så jag slipper iaf det bekymret men de 400 biljetterna till bortastå lär gå åt direkt.

Du är medveten om att Djurgårdens IF har spelat på AIK:s gamla arena Råsunda, dels derbyn och europamatcher men även hela säsonger? AIK har dessutom spelat på Stockholm Stadion och även Hammarby IF har flyttat runt lite. Stockholmslagen är förhållandevis rotlösa. Jämför istället med situationen i Skåne. För oss hade det varit helt otänkbart att flytta matcher till Eleda Stadion.
Hur fan fungerar portningen? Har aldrig behövt visa leg på någon match. Det är väl bara å förändra ditt utseende tillräckligt så är du på arenorna och speciellt vid bortamatcher där du kan skippa lösskägget.....eller du kanske har helskägg och inte vill offra det för fotbollen?!
Citera
2023-11-03, 17:38
Medlem
Keldons avatar
Är detta en vattendelande säsong där Örgryte slutligen cementeras som göteborgs femtelag?
Citera
2023-11-03, 17:57
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Är detta en vattendelande säsong där Örgryte slutligen cementeras som göteborgs femtelag?
Tror ÖIS:are skulle må bra av att ta inspiration från Stockholmslagen och solnalaget. "Defend Örgryte", lokalförankring och ett psykotiskt territoriumförsvar. "Färre, men värre", en ultrautökad mentalitet bland de få(?) rödblåa som finns kvar. Fan, skaffa en huliganfraktion (ÖIS som "nedsättande" kallas för brottarklubb av i sammanhanget småklubben blåvitt) som slår Wisemen på gatan. "Alla hatar oss", vem fan hatar inte överklassglin med vänsteråsikter? Det finns potential här, haha.

Utöver att svälja stoltheten och ta inspiration från gais.
Senast redigerad av erikp121 2023-11-03 kl. 18:00.
Citera
2023-11-03, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
I år är det ofrånkomligt så. Nästa år är förmodligen Torslanda förbi också så ÖIS får försöka hålla 6:e platsen sedan.
Citera
2023-11-03, 18:23
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
I år är det ofrånkomligt så. Nästa år är förmodligen Torslanda förbi också så ÖIS får försöka hålla 6:e platsen sedan.
Kaxigt uttalande av bollklubben från Hisingen. Hälften av medlemmarna i bollklubben är väl fortfarande gnagarna som signade livstidsmedlemskap 1998 då Häcken vann mot Helsingborg?

Väl mött på söndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in