2023-11-03, 04:30
Medlem
Dixit.gribbs avatar
Jahapp jag trodde aldrig att jag skulle hamna i denna tråd, men nu gör man det.

Jag trodde på fullaste allvar att vi 30 årsåldern så skulle jag ha både man och barn, men nepp det känns så långt bort nu.

Nu trivs jag bra som det är och är helt okej med att man är ensam, men har senaste 5 åren inte kunnat hitta en enda seriös man på dejtsidor? Är det bara jag som kvinna som upplevt det?

Nej jag är inte så värst kräsen eller arrogant.
Jag blir lite nyfiken, hur dejtar man nu förtiden?

Jag förstår verkligen män där ute som tycker att det är hopplöst att hitta någon partner. Slutet på år 2023 snart och efter det blir ju bara värre och värre..

Ursäkta mitt deppiga inlägg
Citera
2023-11-03, 11:30
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixit.gribb

Jag trodde på fullaste allvar att vi 30 årsåldern så skulle jag ha både man och barn, men nepp det känns så långt bort nu.

Nu trivs jag bra som det är och är helt okej med att man är ensam, men har senaste 5 åren inte kunnat hitta en enda seriös man på dejtsidor? Är det bara jag som kvinna som upplevt det?

Jag förstår verkligen män där ute som tycker att det är hopplöst att hitta någon partner. Slutet på år 2023 snart och efter det blir ju bara värre och värre..

Ingen som sagt det är lätt även för tjejer. Men många par träffas spontant, gissar dom bästa relationer är dom som träffades lite random via gemensamma vänner eller nån hobby o liknande. Så jävla tråkigt om nån frågar ett par jaha hur träffas ni då, ehh på krogen när vi båda var aspackade

Men har du några hobbies o intressen då ? Säg inte att du gillar resa och shoppa för det räknas inte
Citera
2023-11-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Är det verkligen så lätt att man hittar sin dröm partner i vänskapskretsen?
Nej, självklart inte. Många, likt mig, lyckas inte ändå. Menade bara att i vänkrets träffas många. Det och arbete, tror jag är vanligast.
Citera
2023-11-03, 15:32
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Varför skulle man inte kunna vara det? Nu var det här svaret inte till mig men jag måste ändå säga att det inte är speciellt svårt för en kvinna att ”hitta en man”. Så att det skulle vara någon slags ursäkt tror jag knappast på.

Vad skulle du ha säga om kvinnor som lever i celibat då som säger att de inte vill hitta någon kille att leva med?
Du ignorerar ju helt poängen.

Kvinnor kan hitta massvis med halvdana män.

Men inte en enda bra?

Kan fråga dig också, svar uteblev från henne.

Vilken är den bästa potentiella psrtnern du kunnat få?

Varför tackade du nej, eller är det kanske så att du är i "frivillig celibat". För att du inte kunnat hitta en bra partner? Men att det kan finnas.
Citera
2023-11-03, 15:35
Medlem
styckets avatar
Citat:

Först och främst. Hur seriös har du själv varit?

Hur många dejter brukar du vänta innan du ligger med mannen tex?

Och om du legat runt, varför har du legat med oseriösa män när du säger att du är ute efter seriösa män?

Låter det seriöst enlig dig att göra så?
Citera
2023-11-03, 15:39
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Men kvinnor tänker inte på samma sätt som en man när dom spanar. Det ligger inte till en kvinnas natur att tänker seksuellt som en man. Så att en kvinna ögonknulla när hon spanar tror jag inte alls på. En kvinna skulle inte vilja dra en man med hemma som hon spanar och "ögonknulla" , men män skulle ta chansen om dom fick det.

Jag kan så klart inte prata för alla kvinnor. Det finns som sagt undantag på det. Men majoriteten av kvinnor tänker inte på mannens lem eller att knulla när dom ser på en "läkerbit" . Då är en sån kvinna emotionelt avtrubbad och porrskadad .

Som jag sa ingen ser sex scener i huvudet bokstavligt talat.

Kvinnan tönker hon vill bli erövrad.

Mannen tänker han erövrar.

Sen kan de båda säkrrt fantisera fram secener såklart också.

Om kvinnor eller män är mest fantasifulla kan nog skilja. Men visst kanske aningen mer.

Men kvinnor ögonknullsr defentivt män om man menar att kvinnor spanar in mäns kroppar o blir sugna.
Citera
2023-11-03, 17:39
Bannlyst
Citat:
Du ignorerar ju helt poängen.

Kvinnor kan hitta massvis med halvdana män.

Men inte en enda bra?

Kan fråga dig också, svar uteblev från henne.

Vilken är den bästa potentiella psrtnern du kunnat få?

Varför tackade du nej, eller är det kanske så att du är i "frivillig celibat". För att du inte kunnat hitta en bra partner? Men att det kan finnas.
Jag fattar vad du vill komma fram till: Nej det är inte pga tidigare erfarenheter med killar som jag valde att vara ensam.

Mina skäl hade bara med mig själv att göra (och även mitt barn). Jag pratar inte om personliga problem eller något utan saker som inte tid, intresse, inte viljan att lägga ned mina hobbies etc. Kan inte hålla på att vara självisk och prioritera det när jag har ett barn och stressigt med annat. Och när jag har haft tid har jag varit självisk nog att lägga ned den på en av mina största hobbies. (Så är det. Byter inte ut den tiden mot någon annans!)
Citera
2023-11-04, 03:18
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Först och främst. Hur seriös har du själv varit?

Hur många dejter brukar du vänta innan du ligger med mannen tex?

Och om du legat runt, varför har du legat med oseriösa män när du säger att du är ute efter seriösa män?

Låter det seriöst enlig dig att göra så?

När var du senast i ett längre förhållande, om någonsin?

Har du någonsin varit sambo?

Du känns inte riktigt som seriöst material för kvinnorna.
Citera
2023-11-04, 15:38
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Jag fattar vad du vill komma fram till: Nej det är inte pga tidigare erfarenheter med killar som jag valde att vara ensam.

Mina skäl hade bara med mig själv att göra (och även mitt barn). Jag pratar inte om personliga problem eller något utan saker som inte tid, intresse, inte viljan att lägga ned mina hobbies etc. Kan inte hålla på att vara självisk och prioritera det när jag har ett barn och stressigt med annat. Och när jag har haft tid har jag varit självisk nog att lägga ned den på en av mina största hobbies. (Så är det. Byter inte ut den tiden mot någon annans!)
Har svårt att tro att din hobby tar upp så mycket tid att du inte har tid för en partner.

Du svarade heller inte på mina frågor.

Sen sa jag inget om tidigare partners. Jag frågade om du ens kan atttahera en riktigt bra partner. Har du något exempel?
Senast redigerad av stycket 2023-11-04 kl. 15:42.
Citera
2023-11-04, 15:40
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
När var du senast i ett längre förhållande, om någonsin?

Har du någonsin varit sambo?

Du känns inte riktigt som seriöst material för kvinnorna.

Får många matchningar på tinder.

Många har velat bli tillsammans.
Citera
2023-11-04, 16:57
Avslutad
Citat:
Jag inkl många andra har försökt att träffa en tjej igenom nätet (och andra ställen) i många många år. Men ni tjejer svarar inte eller matchar inte med oss.
Citera
2023-11-04, 19:25
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Får många matchningar på tinder.

Många har velat bli tillsammans.

Ok, tolkar det som du aldrig haft något enda riktigt förhållande i hela ditt liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in