2023-11-02, 19:26
Medlem
Har folk problem med iptv och telia?
Har en släkting som det alltid laggar för och dem hittar inte m3u-länken ibland Dem har telia samt en telia router.

Vi å andra sidan har bahnhof och netgear router, har väldigt sällan problem när släktingarna har det.
Citera
2023-11-02, 20:12
Medlem
olofjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Hur funkar det med uppdateringar på tv serier och filmer för er?

Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Det där gäller en specifik lev (som man ju inte får namnge) Högst oklart vad som händer med den. LiveTvn funkar dock som vanlig än så länge.

Utan att nämna några namn, vet du vad som är problemet där?
Citera
2023-11-02, 20:30
Medlem
Är helt ny på detta med IPTV.
Skall få låna en box av en kompis.
Måste man ha VPN?
Finns det någon som åkt dit för att ha tittat på IPTV i Sverige?
Citera
2023-11-02, 22:29
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anal.Fabet
Måste man ha VPN?

Du vet att detta har varit uppe säkert hundra gånger i tråden?

Men för att svara på frågan ...... Nej, du måste inte ha VPN. Så vitt jag vet har ingen åkt dit för att använda IP-tv.

Om du vill ha lite mer kött på benen testa att söka på VPN i tråden!

/#LOUDmouth#
Citera
2023-11-03, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofj
Utan att nämna några namn, vet du vad som är problemet där?
Säljaren som även skötte uppladdningen av VOD gick under jorden.
Därför det inte kommit upp något nytt på två veckor samt att hans kunder inte fått tag på han. Även stängt ner sin Discord.

De ha börjat med att ladda upp nytt material ikväll igen.
Citera
2023-11-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anal.Fabet
Måste man ha VPN?

Absolut inget måste, men skulle din internetleverantör någon gång ha dålig routing just till den tjänsts servrar som du har abonnemang hos så kan du lösa det med en vpn-tjänst.

Ingen har slutkund har åkt dit i Sverige.
Endast säljare.
Citera
2023-11-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minime-
Har folk problem med iptv och telia?
Har en släkting som det alltid laggar för och dem hittar inte m3u-länken ibland Dem har telia samt en telia router.

Vi å andra sidan har bahnhof och netgear router, har väldigt sällan problem när släktingarna har det.

Inga generella problem att köra iptv med Telia.
Nu vet jag inte exakt vilken router Telia skickar ut till kunderna nu för tiden men det rekommenderas väl oftast att man skippar den och köper en annan.
Citera
2023-11-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Inga generella problem att köra iptv med Telia.
Nu vet jag inte exakt vilken router Telia skickar ut till kunderna nu för tiden men det rekommenderas väl oftast att man skippar den och köper en annan.

Precis min tanke också, att det är routern som ställer till det
Citera
2023-11-04, 17:54
Medlem
Om man nu inte kan få tips om IP-TV leverantörer här, vet någon var man kan få tips?
Det är ju sjukt risky att bara ta random leverantör man hittat på google.
Citera
2023-11-04, 19:07
Medlem
Prisonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Om man nu inte kan få tips om IP-TV leverantörer här, vet någon var man kan få tips?
Det är ju sjukt risky att bara ta random leverantör man hittat på google.
Vad är så risky, inte ens mer än en billig burgarmeny behöver du riskera i pengar mätt? Ta en leverantör med ett test abonnemang, finns allt från helt gratis i några timmar till 24 timmar eller betala för en 10/30 dagars period för runt hundringen.

Läs på hos leverantörerna vad dom erbjuder och testa dig fram, du kan som max förlora just hundringen och inte ens det kommer du förmodligen att förlora.

När du hittat något du tycker känns bra köp månad för månad om du är harig av dig och plånboken inte tål någon risk. Sen köper du förslagsvis 3 månader om du är fortsatt osäker, därefter 6 månader och till sist 1 år för bästa totalkostnad därefter fortsätter du leva lycklig i alla dina dagar och sappar runt som en tok bland innehållet. Lycka till 🙂
Citera
2023-11-04, 19:36
Medlem
Vad betyder felkod 400 i tivimate?
Citera
2023-11-05, 14:24
Medlem
Hej iptv-vänner!
Jag har två frågor som indirekt handlar om iptv och den som kan får gärna svara.
- finns det något sätt men automatiskt kan uppdatera kanallista i Tivimate? Jag ser många mindre sändningar (exempelvis på hockeyettan och svenskhockey) och för att garantera att jag hittar sändning behöver jag göra en uppdatering för kanallista i inställningar innan så jag undrar om det finns något sätt så jag kan slippa det?

- mitt ethernet uttag i tv verkar bara ha stöd för 100mbit. Tro ni istället skulle fungera för att få ett trådat och snabbare internet genom att koppla en ethernet adapter till ett usb uttag i tv? Jag har en sony 75" xh9096 tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in