Citat:
Ursprungligen postat av
justformybaby
det du länkar är alltså inte en studie, utan en pr-artikel om en studie (som i sin tur var ett pr-trick för vaccinet). var är studien, där det tydligt framgår exempelvis vilka biverkningar man noterat och under hur lång tid man observerat de injicerade?
för övrigt ändrades kriterierna för hur man diagnosticerar polio år 1955, samma år som studien du hänvisar till. dessa ändrade kriterier innebar att antalet poliodiagnoser som ställdes sjönk drastiskt, och andra sjukdomsdiagnoser, som tidigare hade klassats som polio, tillkom.
Det jag länkar är Dr. Thomas Francis Jr's universitets hemsida där de redogör för hur vaccinet testades av honom och lanserades. Sidan är full av information i både text och bild för den intresserade.
Om du har invändningar mot det han själv sa - eller hans universitet skriver, så är du välkommen att beskriva vad det är du har invändningar emot och varför. Att bara skrika "nej" hela tiden kommer dock inte ta dig någon vart.
Studien kan du säkert hitta på samma ställe som du brukar köpa studier.
Stora delar av den finns dock upplagda till exempel här om du vill läsa - dock ej sökbar PDF:
http://www.medicine.mcgill.ca/epidemiology/hanley/bios601/Polio/
Edit: ska jag vara helt ärlig förstår jag dock inte vad du ska ha studien till - långsiktiga och sällsynta biverkningar inner sällan ge utslag i en motsvarande fas 3-studie. Det kommer av naturliga skäl först långt senare i fas iv-studier och uppföljning.