2023-11-02, 09:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Du litar på Johnson&Johnson med andra ord.

OM de mot förmodan någonsin ens har sagt att deras covidvaccin inte ligger bakom de senaste årtiondenas ökning av diagnosticerad autism, adhd etc så litar jag helt på deras ord - jag litar på det faktumet även om de inte ens uttalat sig frågan eftersom jag inte tror att de behärskar tidsresor.
Jag har svårt at se hur ens en enda unge skulle hunnit utveckla och diagnosticeras med autism från deras covidvaccin ens om det vore möjligt.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-11-02 kl. 09:43.
Citera
2023-11-02, 12:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33267969/
VAD vill du säga med den studien?
Citera
2023-11-02, 13:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Att barnvaccin testas mot placebo som du påstår att det inte görs.
Jag säger att INGET av de vaccin som ingår i västländers olika barnvaccinprogram har testats mot äkta placebo innan de godkändes och inlemmades i respektive barnvaccinprogram.

Ingår vaccin mot denguefeber i något av dessa program, menar du?
Senast redigerad av onopono 2023-11-02 kl. 13:15.
Citera
2023-11-02, 13:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Exempelvis poliovaccinet med närmare 2 miljoner barn i den dubbelblindade SALK-studien i USA och Kanada.

440,000 barn vaccinerades
220,000 barn fick äkta placebo (saltvatten)
1,200,000 barn i kontrollgruppen fick ingetdera

Utfallet var minst sagt lyckat och tydligt till vaccinets oemotsägliga fördel - och polio minskade snabbt med 99%.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2831649/
Till er andra. Jag har i en annan tråd (nu låst) förklarat att det vaccin som diskuteras i den länkade studien, testades 1954: (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?

Sedan dess så har ett antal andra både 'levande och döda' och både intravenösa och orala poliovaccin utvecklats.

Igen, INGET av de poliovaccin (finns i dag endast ett sådant vad jag kan se) som i dag ingår i västländers olika barnvaccinprogram har vare sig direkt eller indirekt testats mot äkta placebo innan godkännande.

Punkt.
Senast redigerad av onopono 2023-11-02 kl. 13:35.
Citera
2023-11-02, 13:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra. Jag har i en annan tråd (nu låst) förklarat att det vaccin som diskuteras i den länkade studien, testades 1954: (FB) Orsakar vacciner autism och andra funktionsnedsättningar?

Sedan dess så har ett antal andra både 'levande och döda' och både intravenösa och orala poliovaccin utvecklats.

Igen, INGET av de poliovaccin (finns i dag endast ett sådant vad jag kan se) som i dag ingår i västländers olika barnvaccinprogram har vare sig direkt eller indirekt testats mot äkta placebo innan godkännande.

Punkt.

Ja det gjordes 1954 precis som det står i mina länkar - och poliovacciner som följt efter har testats mot detta vaccin eller andra vacciner som testats mot detta - allt enligt normalt etiskt förfarande. Det vore ju förfärligt att testa ett nytt vaccin mot saltvatten eller liknande lösning när det finns ett fullgott väl beprövat skydd mot polio som kan användas precis lika bra som placebo.
Man riskerar förstås inte att döda barn - eller vuxna - med berått mod när det kan undvikas - det förstår nog alla. Dessutom skulle man sannolikt kasta alla som gör ett sådant oetiskt livsfarligt test i fängelse - det hoppas jag i alla fall..

Poängen var dock att visa att man visst har testat barnvacciner mot placebo - vilket du lögnaktigt hävdade inte har skett.

Children in the control group were given an injection of salt dissolved in water as a placebo
https://www.stat.cmu.edu/~rnugent/PUBLIC/teaching/UWstat220/ExpDesign-3-27.pdf
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-11-02 kl. 14:00.
Citera
2023-11-02, 14:52
Medlem
Citat:
OM de mot förmodan någonsin ens har sagt att deras covidvaccin inte ligger bakom de senaste årtiondenas ökning av diagnosticerad autism, adhd etc så litar jag helt på deras ord - jag litar på det faktumet även om de inte ens uttalat sig frågan eftersom jag inte tror att de behärskar tidsresor.
Jag har svårt at se hur ens en enda unge skulle hunnit utveckla och diagnosticeras med autism från deras covidvaccin ens om det vore möjligt.

Autism kan inte orsakas av yttre faktorer senare i livet. Alla påståenden om att Autism är en miljöorsakad sjukdom orsakat av vaccin är fel och går mot själva definitionen av Autism. Ökningen av diagnoser är ett resultat av verklig överdiagnostisering som funktion av bredare syn på symptombilden och ihopslagning av fem olika diagnoser.
Citera
2023-11-02, 15:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Autism kan inte orsakas av yttre faktorer senare i livet. Alla påståenden om att Autism är en miljöorsakad sjukdom orsakat av vaccin är fel och går mot själva definitionen av Autism. Ökningen av diagnoser är ett resultat av verklig överdiagnostisering som funktion av bredare syn på symptombilden och ihopslagning av fem olika diagnoser.

Ibland tycker jag det är synd att det inte finns en "like"-knapp på flashback...
Citera
2023-11-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag säger att INGET av de vaccin som ingår i västländers olika barnvaccinprogram har testats mot äkta placebo innan de godkändes och inlemmades i respektive barnvaccinprogram.

Ingår vaccin mot denguefeber i något av dessa program, menar du?

Ja, citera och motbevisa 😁
Nu ska vi leka idiot med dig med 😂
Du har fått rapport på rapport och förklaring på varför det inte använts det som du benämner äkta placebo. Läkare till skillnad från dig är inte sadistiskt lagda och vill orsaka mer skada än nytta.
Citera
2023-11-02, 16:10
Medlem
Citat:
jo: For one thing what was feared turned out to be unfounded -- the vaccine proved incredibly safe. Reactions were nearly negligible. Only 0.4 percent of the vaccinated children suffered minor reactions. An even smaller percent (0.004-0.006) suffered so-called "major reactions."https://sph.umich.edu/polio/

det du länkar är alltså inte en studie, utan en pr-artikel om en studie (som i sin tur var ett pr-trick för vaccinet). var är studien, där det tydligt framgår exempelvis vilka biverkningar man noterat och under hur lång tid man observerat de injicerade?

för övrigt ändrades kriterierna för hur man diagnosticerar polio år 1955, samma år som studien du hänvisar till. dessa ändrade kriterier innebar att antalet poliodiagnoser som ställdes sjönk drastiskt, och andra sjukdomsdiagnoser, som tidigare hade klassats som polio, tillkom.
Citera
2023-11-02, 16:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
det du länkar är alltså inte en studie, utan en pr-artikel om en studie (som i sin tur var ett pr-trick för vaccinet). var är studien, där det tydligt framgår exempelvis vilka biverkningar man noterat och under hur lång tid man observerat de injicerade?

för övrigt ändrades kriterierna för hur man diagnosticerar polio år 1955, samma år som studien du hänvisar till. dessa ändrade kriterier innebar att antalet poliodiagnoser som ställdes sjönk drastiskt, och andra sjukdomsdiagnoser, som tidigare hade klassats som polio, tillkom.

Det jag länkar är Dr. Thomas Francis Jr's universitets hemsida där de redogör för hur vaccinet testades av honom och lanserades. Sidan är full av information i både text och bild för den intresserade.
Om du har invändningar mot det han själv sa - eller hans universitet skriver, så är du välkommen att beskriva vad det är du har invändningar emot och varför. Att bara skrika "nej" hela tiden kommer dock inte ta dig någon vart.

Studien kan du säkert hitta på samma ställe som du brukar köpa studier.
Stora delar av den finns dock upplagda till exempel här om du vill läsa - dock ej sökbar PDF: http://www.medicine.mcgill.ca/epidemiology/hanley/bios601/Polio/

Edit: ska jag vara helt ärlig förstår jag dock inte vad du ska ha studien till - långsiktiga och sällsynta biverkningar inner sällan ge utslag i en motsvarande fas 3-studie. Det kommer av naturliga skäl först långt senare i fas iv-studier och uppföljning.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-11-02 kl. 16:49.
Citera
2023-11-02, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det var en killgissning utöver det vanliga. Ingen vet säkert vad som orsakar autism.
Citera
2023-11-02, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Det var en killgissning utöver det vanliga. Ingen vet säkert vad som orsakar autism.
Det genetiska arvet är min killgissning. Definitivt inga vaccin i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in