Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Jag trodde att Leif GW Person talade sanning i dokumentären på TV4 där han säger att lägenheten är ca 30 kvadratmeter, men då ljuger han alltså inför hela svenska folket. Eller så vet han inte vad han pratar om.
Majahatare, haha, är du Tovehatare då eller?

Om du påstår att jag har uttryck hat mot Tove så föreslår jag att du exemplifierar det, annars är det som vanligt bara ännu mer hat och lögner från dig.
Johanna nämner i FUP att lägenheten är, vill jag minnas, 46 kvm, och när jag kollade upp saken i polisens måttsatta ritning kunde jag beräkna/uppskatta golvarean till 54kvm, dubbelkollat mot den officiella planlösningen. Så det stämmer säkert utmärkt med 46kvm boarea givet snedtaken i en bostad på totalt ca 54kvm golvarea. Där då Maja låg och sov i alkoven i andra änden av lägenheten, under snedtaket, alltså sannolikt "utanför" den officiella boarean. Samtidigt som Tove ströps i den andra änden av lägenheten, under snedtaket inne på toaletten, också det "utanför" den officiella boarean. Så räknar man in de golvytor som de facto var platserna där det det hela utspelade sig, mordet och Majas sömn, så är storleken på utrymmet nästan dubbelt så stort som du vill göra gällande! Frågan är dock om du någonsin kommer att medge denna fakta, eller om du likt övriga Majahatare är fullständigt faktaresistent.
Du skriver väldigt många "sanningar" i tråden för att vara så sanslöst illa påläst som du är!
Intressant dock att du helt tar allt som GW säger för sanning, om nu det du påstår är sant och inte bara ännu en Majahatarlögn. Eller gäller det kanske bara när det passar dig? GW får inte sällan just denna typ av detaljer fel, har jag noterat, även om han oftast har rätt på ett övergripande plan i sina analyser.