Dr Kings avatar

Moderatormeddelande

Postat av Dr King 2023-11-02, 09:20
Moderator
Denna tråd handlar om TV-programmet. Diskussioner om själva fallet skall tas i denna tråd:

(FB) Skellefteå: Kvinna förföljde ungt par, skickade tusentals sms. Dom dec 2021. SVT-serie 2023.

/Moderator
2023-11-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Har bara sett två avsnitt. Men jävlar vilken äckelpolis som satt och skrattade Felix rakt upp i ansiktet på polisstationen. Det är just därför det är omöjligt att gilla poliser.

Tänkte precis samma, var det en manlig och kvinnlig polis eller två kvinnliga? Komiskt att den kvinnliga började gapskratta åt honom, hade det sett annorlunda ut om det var en tjej som satt där istället kan man ju också undra.
2023-11-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Tänkte precis samma, var det en manlig och kvinnlig polis eller två kvinnliga? Komiskt att den kvinnliga började gapskratta åt honom, hade det sett annorlunda ut om det var en tjej som satt där istället kan man ju också undra.

Kanske skrattade poliserna för att det var uppenbart för dom att det var S (som också satt med i förhörsrummet tillsammans med Felix) som stalkade F? Vi får väl se om det framkommer i avsnitt 3
2023-11-02, 12:02
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destorn

Hade det varit ett kvinnligt offer som kom in med samma story hade det nog tagits på större allvar. Har svårt att tänka mig att polisen hade suttit och skrattat offret rakt i ansiktet då.

Det är väl någon slags fördom från den kvinnliga polisens sida. Ytterst olämpligt utifrån hur det presenterades i dokumentären.
2023-11-02, 20:27
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
I domen framgick att Felix fick veta av Sabrins fostersyster att Sabrin sa att hon och Felix hade varit ett par i fyra år, vilket Felix blev chockad över att höra.

Sabrin verkar hitta på lite vad som helst.

Men de var kompisar och knullade ibland eller? Varför fick hon annars hung up på honom?
2023-11-02, 20:39
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Å fy fan🤦‍♂️

Men snälla, varför ska man vara lika elak som hon var? Hon måste ha mått fruktansvärt dåligt, och det ursäktar inte beteendet men besattheten kan ändå vara sjuklig och något hon inte kunde rå över. Nej jag ursäktar det inte. Jag blir lika upprörd som alla andra när jag ser dokumentären. Men jag hat svårt att tro att någon som inte mår mycket dåligt gör såhär.
2023-11-02, 20:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Men snälla, varför ska man vara lika elak som hon var? Hon måste ha mått fruktansvärt dåligt, och det ursäktar inte beteendet men besattheten kan ändå vara sjuklig och något hon inte kunde rå över. Nej jag ursäktar det inte. Jag blir lika upprörd som alla andra när jag ser dokumentären. Men jag hat svårt att tro att någon som inte mår mycket dåligt gör såhär.
Man behöver inte må dåligt för att vara elak. Det är en personlighetsstörning och hon höll på med detta i 6 år.
Det finns uppgifter om att hon anklagade folk falskt redan på högstadiet så hennes beteende är den hon är.
2023-11-02, 20:54
Medlem
Citat:
Nu vill du ha en känslomässig förklaring till hennes beteende för det är vad du kan se och gå med på att det är utifrån någon känsla och "mående". Det kan vara så att hon är så störd att hon inte alls mår dåligt av det hon gör kanske tom tvärtom. Tycker du att hon har uppvisat någon ånger under de åren hon höll på med att rasera Felix liv?
En människa är kapabel att begå handlingar utanför normerna i ett samhälle som skadar andra individer utan att "må dåligt".

Ser inga problem med att folk uttrycker vad de tycker om henne och hennes handlingar. Sanningen är inte vacker många gånger.
2023-11-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Att han byter nummer utan resultat fick mig att tänka att det är en väldigt nära person, hur har annars personen fått något så privat? Jag hänger inte med.

Har inte läst hela tråden. Men var inte det här runt tiden då Truecaller härjade som värst. Räckte med att vem som helst som körde appen hade någon inlagd bland sina kontakter så hamnade man i deras databas. Skitföretag.
2023-11-02, 21:00
Medlem
Citat:

Hon kan inte rå för detta elände, dessa konstanta hot mot Felix och hans familj, den misär och konstanta oro samt rädsla han fått leva med i år? Han var ju förfan ökänd inte bara i Skellefteå, han hade rykten som våldtäcktsman, fick släppa sin utbildningskarriär, höll på o gå miste om sitt jobb pga henne, sov knappt med största sannolikhet och hade självmordstankar. Sitter du på riktigt och tycker synd om henne? Varför får jag en känsla av att det är en kvinna som sitter och skriver och känner empati för Sabrin som ska vara något jävla offer? Har du hört talas om psykopater här i världen som faktiskt njuter av att andra mår dåligt utan att själv må dåligt? ”Lika elak som hon var” Skämtar du med mig eller? Hon var ju förfan djävulen själv?
Senast redigerad av destorn 2023-11-02 kl. 21:08.
2023-11-02, 21:31
Medlem
Hemsk historia men jävlar vad bra berättat. Ser fram emot sista avsnittet. Hade ganska låga förväntningar när jag klickade play men det här är riktigt bra. Det är genuint, ärligt och naket med en tydlig röd tråd som man gärna följer.

PS. Han förklarar varför han inte kontaktade polisen tidigare.
2023-11-02, 22:05
Medlem
Peace2023s avatar
Jag tycker hon är söt. Men hon måste mått fruktansvärt dåligt. Och detbhon gjorde var självklart inte okej, det var hemskt, jag lider med Felix. Men någon medmänsklighet måste finnas, även med Sabrin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in