2023-11-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är Sabrin. Hon slog sönder sin egen lägenhet och påstod att hon hade blivit våldtagen.

Kommer denna tjej bo kvar i Skellefteå? Hon borde flytta till ett annat land och det är typ nu!!
2023-11-01, 23:16
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ja det är Sabrin. Hon slog sönder sin egen lägenhet och påstod att hon hade blivit våldtagen.

Vilken sjuk människa, snacka om att vara besatt, in absurdum!
2023-11-01, 23:22
Medlem
KavliBaconosts avatar
Är Sabrin Felix kompis som jobbar tillsammans med lillesyrran på krogen också? Som lillesyrran frågar om hon kan åka tillsammans med hem när hon hittar lappen på bilen? Eller är det någon annan i kompisgänget?

Borde nästan kunnas göra en film eller tv-serie på denna historia då verkligheten nästan slår fantasin i detta fallet.
2023-11-01, 23:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Kommer denna tjej bo kvar i Skellefteå? Hon borde flytta till ett annat land och det är typ nu!!
Om hon kommer att bo kvar är hon mer än galen för hon är pestsmittad nu och folk glömmer inte detta i första taget. Hon är märkt nu. Körd!!!
Hon bor än så länge kvar på sin adress vad jag kan se på ratsit.
Men hon har dolt sin adress på mrkoll, eniro och hitta.se men flera har sparat ner den.
Tror knappast hon kan bo kvar i Sverige för hennes rykte kommer att följa henne.
Hon kan ju alltid flytta till Irak som hon härstammar ifrån.

Snacka om att gräva en grop åt andra och falla själv däri...
2023-11-01, 23:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Är Sabrin Felix kompis som jobbar tillsammans med lillesyrran på krogen också? Som lillesyrran frågar om hon kan åka tillsammans med hem när hon hittar lappen på bilen? Eller är det någon annan i kompisgänget?

Borde nästan kunnas göra en film eller tv-serie på denna historia då verkligheten nästan slår fantasin i detta fallet.
Ja det skulle bli en riktig skräckfilm
Ja det är Feli* bästa vän och den som skjutsade lillasystern och en av dom få han hade kvar som stöttade honom när hon stalkade honom. Men han visste ju inte att det var Sabrin.
2023-11-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ok jag ska försöka förklara extra tydligt. När jag går in i en sån här tråd lusläser jag alltid domen först. Jag sitter vid en dator och har domen uppe i en pdf fil. Glömmer jag nåt kan jag enkelt gå in och göra ett sök i domen.

Sabrin ljuger om att hon har varit i kontakt med polisen Ola och dom våldtäktsanmälningar som Sabrin ljuger om att dom finns. Det fanns aldrig några anmälningar och hon har inte varit i kontakt med Ola mer än 1 gång.
Sabrin ljuger om att Ola har sett till att dom har försvunnit, begått tjänstefel, så Feli* får absolut inte prata med honom om detta.

Från domen i kursiv text. Några namn borttagna.
Under processen har Sabrin haft kontakt med en man vid namn Ola. Ola är polis i Skellefteå. Han har bara varit med vid ett samtal med Ola. I övrigt är det Sabrin som skött kontakten.
Sabrin har berättat att det har kommit in våldtäktsanmälningar mot honom som Ola på något sätt har sett till att de försvann.

Han har varit sjukt blåögd och naiv då han bara svalt det Sabrin sagt och känt tacksamhet över att någon har kunnat hjälpa honom. Sabrin har sagt att han inte själv fick prata med Ola och absolut
inte berätta för någon annan att de pratade med Ola då Ola begick grova tjänstefel.
Han har därför inte kunnat berätta för någon i sin omgivning av det. Han har också skämts mycket över situationen och över att bli utmålad som våldtäktsman.

Hans pappa, som umgås med Ola privat, föreslog att han skulle ringa Ola, och det gjorde han.
I samband med det fick han många samtal och sms från Sabrin om att han absolut inte fick ringa Ola.
Ola förklarar lugnt och tydligt att han aldrig har varit inblandad i detta och att det aldrig funnits några anmälningar som Ola hjälp till med.

Dom enda gångerna som någon har hotat med att anmäla Feli* för våldtäkt är det Sabrin som har hotat med att anmäla honom.
När Feli* hade träffat sin blivande fru blev Sabrin helt galen och lögnerna riktades nu mot nya flickvännen.

Efter hans och Ninas tredje dejt i januari 2020 när Nina var uppe hos honom i Luleå kom Sabrin till Luleå för att prata med honom. Han vet inte om Sabrin hade något annat ärende till Luleå.
De satt i en bil och pratade om hela situationen. Sabrin sa att hon skulle polisanmäla honom för våldtäkt.
När Sabrin varit arg på honom så har hon påstått att han våldtagit henne.
Sabrin menade att hon utsatts för mycket på grund av honom och var arg därför att han träffat en ny tjej.
Sabrin frågade vem den nya tjejen var och ville veta namn, adress och telefonnummer.

Efter tjat berättade han en del. Kort tid därefter, kanske var det till och med samma dag, blev Nina kontaktad av Sabrin, dock inte via 072-numret. Veckorna innan han träffade Nina var hans och Sabrins relation inte lika tight som tidigare.
Sabrin var väldigt irriterad på honom men han ville behålla henne som vän.
Samtalet i bilen var sista gången de träffats. Han sa i bilen att de inte skulle ha kontakt med varandra.
Även efter det mötet fortsatte han bli kontaktad från 072-numret.

Hyresvärdarna är trovärdiga. De har lämnat i alla väsentliga delar samstämmiga uppgifter om de kontakter som tagits med dem kort tid efter det att Nina i februari 2020 flyttade in i en av deras lägenheter.
Utredningen visar alltså att dom två männen i egenskap av Nina hyresvärdar kontaktats av en kvinna som falskeligen uppgett sig vara polis och heta Åsa. ( Det är Sabrin som ljuger och kallar sig för Åsa).
Under samtalen har denna kvinna lämnat sanningslösa uppgifter om att Nina utreddes för narkotikabrottslighet och om att det därför bedrevs spaning mot Nina och hennes bostad.
Kvinnan har vidare under samtalen efterfrågat information om Nina och uppmanat hyresvärdarna att vräka Nina.

Det är så tydligt att Sabrin ljuger sig blå för att behålla Feli* för sig själv.
När han träffar sin nya flickvän i januari, hans blivande fru, ljuger Sabrin ihop massor i syfte att få henne vräkt och splittra förhållandet mellan Feli* och Nina.
Det är Nina som till slut får Feli* att förstå att det är Sabrin som ligger bakom allt.
Sabrin som var hans bästa vän under lång tid och påstod att hon själv var utsatt. Men allt är lögn och fabricerat av Sabrin under flera år.
Sabrin är ondskan personifierad och en mästare på att dupera sin omgivning.

Nu börjar omgivningen fatta. Hon har varit sjukskriven sedan första avsnittet av dokumentären sändes.
Hon tappar följare på instagram. För en vecka sedan hade hon ca 810, i går kväll 779, nu 770 följare.
Hoppas alla tar avstånd från henne för hon är farlig. Vem blir nästa som blir utsatt för hennes sjuka hjärna?

Efter att Nina har hört allting, sa Nina att det var solklart vem som ringt och skickat meddelandena.
Nina hjälpte honom att inse vad som hänt och knyter ihop allt.
När Nina fått tillträde till sin lägenhet blev även Nina utsatt.
Tillsammans besökte de polisen och fick träffa jättebra poliser som tog dem på allvar.

Tack!
Nu förstår jag bättre.
Fruktansvärt ruggig person den här S. Tvivlar mycket starkt på att hennes straff kommer att lära henne någonting eller att den KBT-terapi som hon accepterat som del i sin skyddstillsyn kommer att leda någon vart. Hon borde ha dömts till rättpsykiatrisk vård. Hon verkar i sanning djupt störd och kan säkerligen bli farlig för Feli* och hans fru i framtiden. Dock inser jag att domstolen med nuvarande lagstiftning haft svårt att döma på annat vis.
2023-11-02, 00:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Tack!
Nu förstår jag bättre.
Fruktansvärt ruggig person den här S. Tvivlar mycket starkt på att hennes straff kommer att lära henne någonting eller att den KBT-terapi som hon accepterat som del i sin skyddstillsyn kommer att leda någon vart. Hon borde ha dömts till rättpsykiatrisk vård. Hon verkar i sanning djupt störd och kan säkerligen bli farlig för Feli* och hans fru i framtiden. Dock inser jag att domstolen med nuvarande lagstiftning haft svårt att döma på annat vis.
Hade Sabrin varit en man hade straffet blivit hårdare. Lagen måste ändras så att alla är lika inför lagen och stalkare av den här kalibern ska dömas hårdare.

Nej hon har inget lärt sig och KBT biter inte på en narcissist/psykopat och inte heller rättspsykiatrisk vård. Det är en personlighetsstörning.

Det enda som hade hjälpt hade varit att döma henne till rättspsyk med särskild utskrivningsprövning och där hade hon fått sitta år ut och år in för ut i samhället ska hon inte vara!
Hon har ju försökt svärta ner Felix även nu har vi sett och följer honom på Spotify.

Hon dömdes till skyddstillsyn 2021-12-21 och den är vanligtvis i 3 år men sånt brukar vara väldigt slappt och Sabrin är en mästare på att dupera sin omgivning.

Felix och hans fru kan inte känna sig trygga innan hon är borta från landet.
Hoppas Sabrin inser hur körd hon är och flyttar utomlands snarast. Irak är hennes ursprung och där finns säkert någon släkting kvar.
2023-11-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Vad ska han göra menat du?
När ett anonymt vittne beskriver misstänkt våldtäktsmän exakt som honom kunde han ha anmält detta sk vittne.
Det är sannolikt den som trakasserar och hotar honom,så där fanns sen chans för honom.

Jag förstår fortfarande inte varför han inte blockade numret.
Eller varför han inte tappade tålamodet och hota tillbaka.
Han riskerar att förlora jobbet,samt hans familj blir hotad,vad väntar han på liksom.
2023-11-02, 00:28
Medlem
picapicans avatar
Inte orkat se fler än 1 avsnitt, det första. Varför stalkade Sabrin Felix? Har han dumpat henne på något vis? Var de KK? Var de även vänner? Verkar rörigt!
2023-11-02, 00:46
Medlem
nickeh84s avatar
Har bara sett två avsnitt. Men jävlar vilken äckelpolis som satt och skrattade Felix rakt upp i ansiktet på polisstationen. Det är just därför det är omöjligt att gilla poliser.
2023-11-02, 02:51
Medlem
Hon låter nästan lite schizofren när man kollar dokumentären, domen och läser här. Iallafall uppenbart att hon behöver vård på psykiatrin. Det är långt ifrån friskt att hålla på som hon har gjort och i så många år. En vanlig stalker är något helt annat.

Jag tror vidare inte att kognitiv beteendeterapi och skyddstillsyn kommer att hjälpa. Detta är något helt annat.

Domen är skrattretande, men antagligen är hela Sveriges vetskap om hennes sjuka beteende värre än vilket annat straff som helst. Nog hög suicidrisk nu.

Någon väldigt lustigt är att det tog så lång tid innan någon misstänkte henne. Det fanns grejer som bara han hade berättat för henne, helt plötsligt vet smsaren det. Där ringer ju varenda klocka. Är det inte S själv så har hon i så fall spridit det vidare, och i så fall till vem? Tänkte på det redan i första avsnittet, så att det har gått så många år är bara konstigt. Men han kanske var väldigt naiv. Men arbetar man inom försvarsmakten bör man veta att det finns psykiskt sjuka närmare än man tror och bör alltid vara misstänksam och observant. Så detta är i mina sinnen väldigt märkligt. Hade jag varit i den sitsen hade jag inte ens litat på min allra bästa vän. Jag tror faktiskt att det låter värre för Felix än det egentligen var. Det låter som att det är Nina som säger ifrån på skarpen när hon kommer in i hans liv.
2023-11-02, 08:10
Medlem
TortyrMickes avatar
Varför ställer han upp i dokumentären? Finns det inte risk att den triggar till saker mot honom?
Vems idé är det till dokumentären?

Sjuk historia för övrigt.
Vilka är poliserna som skrattade åt honom? Hoppas att de läser tråden.

Satt hon häktad?
Gjodes en rättspsykiatrisk undersökning på henne?

För övrigt är jag glad att Felix numera är gift med en vacker kvinna och de tycks ha fått en dotter också! Härligt. Grattis!

Tips till S: flytta utomlands, byt namn, försvinn från sociala medier, börja nytt liv, gå vidare.
S är fortfarande ung och kan börja om. Hon är körd för alltid i Skellefteå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in