Citat:
Du missar, som så ofta, poängen, vilket är att Israel, oavsett vad du eller jag tycker kommer att få stora problem med detta eftersom den inställning du anger, och muntert förespråkar, går fullkomligt på tvärs med världssamfundets uppfattning om vad man i krig får och inte får göra.
Fattar du skillnaden mellan dina känslor och staters faktiska uppfattningar och att det är två olika saker?
Fattar du skillnaden mellan dina känslor och staters faktiska uppfattningar och att det är två olika saker?
Det får framtiden utvisa. Jag tror Israel skiter i vad du och andra vänstertomtar tycker. Israel kör inte med Saft och bulle politk gentemot terrorister. Jag vet att ni blir ledsna i ögat av att de inte kör med lågaffektivt bemötande mot mordiska barbarer men så ser verkligheten ut.
Jag är övertygad om att Israel kommer komma ur det här starkare än innan. Iran, Ryssland, Kina och den efterblivna vänstern som tror att muslimerna är deras vänner kommer kanske vara arga i flera årtionden. Men ingen seriös människa tar dessa på allvar iaf.
Med tanke på att "världsamfundet" anser att hamas terror attacker är helt okej och inget att fördöma så är det nog få som tar dem seriöst i alla fall.
Fattar du skillanden mellan diktaturer, muslimer och resten av världen? Tror du på fullaste allvar att västvärlden kommer skära av alla sina förbindelser med Israel för att de bombar Hamas personer som gömmer sig bland civila?
Det lär inte ens komma sanktioner emot Israel från andra än muslimska länder och kanske Ryssland och Kina. Inte ens Saudi kommer stoppa sina diplomatiska relationer med israel när det här är över.