2023-11-01, 13:31
Medlem
Gurotesukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FHCDanne
Ja fast nu är det som så att grupperingen har splittrats dem har ju tidigare ”bröder”.
Så dem känner ju till varandra väl. Hur man rör sig, vilka man rör sig med. Gemensamma vänner o bekanta. Folk snackar och det är lätt att snappa upp.

Ingen CIA operation direkt.

Privatflyg vad lever du i för värld.
Sa jag att det var en CIA operation?

Varför skulle det vara så otroligt att de flög privat? Ja, inte lever jag i den världen iallafall, så jag har knappast alla svaren.
Citera
2023-11-01, 13:34
Medlem
Xfiless avatar
Mer info om den gripne mannen:

”25-åringen förekommer i flera utredningar även på svensk mark. Han är dömd flera gånger i narkotikamål, men har även varit misstänkt för både mord och mordförsök.
Bland annat har han kopplats till den våldsspiral som drabbade Kalmar under 2022. Han greps i början av 2023 misstänkt för ett mord i centrala Kalmar i februari 2022, men släpptes under sommaren då misstankarna mot honom inte gick att styrka. Mordet på en 22-årig anses vara starten på den våldsvåg av mord och skjutningar som sedan följde under 2022 i Kalmar.

Tidigare i år frikändes 25-åringen i ett åtal gällande grovt skyddande av brottsling i mordförsöksärende, där han också inledningsvis var misstänkt för medhjälp till försök till mord.

Den gripne mannen tros tidigare ha varit lojal med Rawa Majid men antas nu ha bytt sida i den interna Foxtrot-konflikten och agera för Abdos räkning, enligt Aftonbladets uppgifter”.

Han nämns som en kringresande hitman/sicario och misstänks ha legat bakom skjutningen i Istanbul och även ha åkt efter Bro-nätverket till Tunisien.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2B76gG/hitman-gripen-i-bosnien-jagade-foxtrot-medlemmar
Citera
2023-11-01, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurotesuku
Sa jag att det var en CIA operation?

Varför skulle det vara så otroligt att de flög privat? Ja, inte lever jag i den världen iallafall, så jag har knappast alla svaren.
Det är personer som knappt kan läsa. Om de kunde lägga ifrån sig mobilerna och låta bli instagram och snapchat i några veckor skulle de sluta dö som flugor.

De åker över öppna gränser till länder som inte bryr sig så mycket om interpol och flyger reguljärt.
Citera
2023-11-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
Alla som är/har varit i branschen vet att man som ledare inte går ut och skjuter folk för att senare åka dit.
Givetvis skickar man andra men man ser ju för helvete till att det inte kommer fram i media (duhh) att man ligger bakom.
Rävskabb drabbades av hybris och har fått betala priset. Ytterst pinsamt beteende för alla andra.

Du har helt rätt.
Citera
2023-11-01, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Mer info om den gripne mannen:

”25-åringen förekommer i flera utredningar även på svensk mark. Han är dömd flera gånger i narkotikamål, men har även varit misstänkt för både mord och mordförsök.
Bland annat har han kopplats till den våldsspiral som drabbade Kalmar under 2022. Han greps i början av 2023 misstänkt för ett mord i centrala Kalmar i februari 2022, men släpptes under sommaren då misstankarna mot honom inte gick att styrka. Mordet på en 22-årig anses vara starten på den våldsvåg av mord och skjutningar som sedan följde under 2022 i Kalmar.

Tidigare i år frikändes 25-åringen i ett åtal gällande grovt skyddande av brottsling i mordförsöksärende, där han också inledningsvis var misstänkt för medhjälp till försök till mord.

Den gripne mannen tros tidigare ha varit lojal med Rawa Majid men antas nu ha bytt sida i den interna Foxtrot-konflikten och agera för Abdos räkning, enligt Aftonbladets uppgifter”.

Han nämns som en kringresande hitman/sicario och misstänks ha legat bakom skjutningen i Istanbul och även ha åkt efter Bro-nätverket till Tunisien.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2B76gG/hitman-gripen-i-bosnien-jagade-foxtrot-medlemmar

Vet någon för eller efternamnet på denne herre så ska jag se vad jag kan göra.
Citera
2023-11-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
är han halvjugge eller ryss ?

50% Bosnier, 50% Svensk
Citera
2023-11-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
En bosnier blir skjuten i Sarajevo i sitt eget hemland och där blir han kallad svensk . Wow Sverige är känt land

Han är mer svensk än bosnier. Han heter Harris Lars Österdahl, inte fan är Bosniskt någonstans. Bosnien må vara fattigt och korrupt men det är inte någon fritidsgård för somalier och araber, som Sverige.
Citera
2023-11-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkulaihuvudet
Vet någon för eller efternamnet på denne herre så ska jag se vad jag kan göra.

Hittade dessa namn i tråden om mordet i Kalmar i maj, verkar vara en herre från Falkenberg, vet ej vem av dom det kan vara dock.

El-Arja, F*l*p *=i
H*jaz*, Al* *=i
Ahme*, Me*een *=d
Citera
2023-11-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Hur fan hittar dom folk utomlands?

värsta mexikanska kartell nivå på dessa killar ju.
KOntakt inom polisen i dessa länder eller vad?
För att dom är efterblivna, använder sociala medier och deras närmsta vänner säljer dom.
Dessa människor har ingen heder,saknar lojalitet och empati för andra så hoppas dom dör snabbt allihopa för dessa är helt värdelösa som brottslingar.
Magdalena sa att vi måste sätta Sverige på kartan, det har hennes skäggbarn nu gjort och svenskar är hatade överallt.
Hon måste vara stolt nu när hennes politik fått genomslagskraft.
Citera
2023-11-01, 13:50
Medlem
Geniet Elvir skrev för 24h sen i i Facebook gruppen "Izdavanje/ prodaja stanova ( Sarajevo)"

"Letar efter en 3:a från idag
Gör 1400km/700€
En månad
Om möjligt, tre månader!"

Rawa betalar inte bra om de inte har råd med mer än 700€ i månaden.

Elvir skämmer ut alla bosnier. Fick sin mammas port sprängd för att han ska leka allan med gäng, hoppas att den andra bosniern Mevludin Mehonjic står på tur. mater vam jebem sram vas bilo
Citera
2023-11-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crunkjuice
Hittade dessa namn i tråden om mordet i Kalmar i maj, verkar vara en herre från Falkenberg, vet ej vem av dom det kan vara dock.

El-Arja, F*l*p *=i
H*jaz*, Al* *=i
Ahme*, Me*een *=d

Vet till 110% att harris närmaste innan han torskade och golade fler än vad som finns på papper var "To*ias" "To*be" som högg sin egna bror hemma i hässelby gård 2020. En väldigt vilsen kille för några år sedan som ville va som "oss" och vi var bara ett gäng beknare som trodde vi var allan ballan och gjorde stora summor. Vi käkade benzo i stora mängder och styrde mycket av marknaderna på facebok. men I slutet av dagen var vi ett gäng luffare hela högen.

80% döda idag och våra kunder då 2015-2018 är dem som är "Nätverken" idag.
Citera
2023-11-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkulaihuvudet
Du har helt rätt.

Räven borde nog aldrig ha gett sig på sina egna för vad liksom det handlade om någon skuld och beslagtagna droger för 100 mille. Det finns en tråd där räven hade typ försökt trixa o mixa bort droger från abdo. Han hade typ kört nåt dubbel spel redan där så tror jag att han drabbats av nån överdriven självkänsla. Man tjänar ju på att vara lojal iaf mot sina egna i den branschen. För nu när det kommer till kritan så har man ju ändå bara sina egna lojala vid sin sida.
Skulle han bara varit ödmjuk så skulle han ha kunnat dra sig tillbaka med stil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in