2023-11-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Bra agerat av polisen.
En vild gissning, du gjorde inte om det?

Ja visst, tills det att Bosniens SÄPO tar 20 poliser från samma stad för korruption samt drogförsäljning, samma poliser som slog mig.

Klart jag gjorde om det. Cannabis växer fritt i bergen, bara gå och plocka om man vet vart det finns och sedan torka. Lite som att plocka kantareller här.
Citera
Medlem
Två till gripna:
Citat:
Medlemmar av MUP i RS grep ytterligare två personer som misstänks ha kopplingar till mordet på svenske medborgaren Harris Österdahl och skadan av Elvira Mutić i Sarajevo, får ATV veta.

Oliver Herbert Peter greps i går kväll i området Sokolac misstänkt för att ha deltagit i mordet, och ytterligare två personer greps i området i Pala i dag.

https://www.fokus.ba/vijesti/crna-hronika/zbog-ubistva-u-sarajevu-uhapsene-jos-dvije-osobe-pronasli-ih-u-kanjonu-miljacke/2767363/

Vem är den här OHP?
Citera
Medlem
Gurotesukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
I Expressen om:
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-en-gripen-efter-mord-pa-svensk-man-i-bosnien/
Citat:
En person dödades och en annan skadades i en skottlossning i Sarajevo. Efter att Oliver Erbert Peter greps i går kväll misstänkt för mord greps i dag ytterligare två personer.
https://dnevnik.hr/vijesti/svijet/pucnjava-u-sarajevu-jedna-osoba-ubijena-jedna-ranjena-napadaci-zapucali-s-bicikla---810209.html
Citera
2023-11-01, 13:04
Medlem
Av det jag kan läsa så är Bosnierna nöjda med Harris död. Man tackar gud, säger att han inte är bosnisk samt att Sverige är ett land som förfallit och att våra konflikter nu nått dom.

Stämmer ju.
Citera
2023-11-01, 13:07
Medlem
Hur fan hittar dom folk utomlands?

värsta mexikanska kartell nivå på dessa killar ju.
KOntakt inom polisen i dessa länder eller vad?
Citera
2023-11-01, 13:09
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddlesniffer
Insta: @flex.sverige:

"Snart släppes det bilder och video på händelsen i Sarajevo"

Snart? De har funnits på https://telegra.ph/harris-osterdal-10-31 sedan igår
Citera
2023-11-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen

Ja alltså iaf när det kommer till räven o foxtrot grupperingen har det ju stått i tidningen att de känt åklagare men även poliser både i Turkiet och Sverige . Det var iaf den där jordgubben Ismail abdo som hade nån kusin som var åklagare. Men jag personligen tror att just dessa grupper har ganska bra kontakter. I andra länder är det väl ganska enkelt och inte nog så många som tackar nej till extra pengar.
Senast redigerad av Russiannotsweed 2023-11-01 kl. 13:14.
Citera
2023-11-01, 13:15
Medlem
Gurotesukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen

Det är fan lite CIA över det hela.

De tycks kunna röra sig fritt över hela Europa också, förmodligen med privatflyg, så de kan vara i Sarajevo vid lunch och klippa någon, för att sedan runda av kvällen i Dubai.
Citera
2023-11-01, 13:17
Medlem
är han halvjugge eller ryss ?
Citera
2023-11-01, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Märkt det tydligt då jag läst en hel del fupar i synnerhet när det handlar om narkotika. Man tänker sig att de som är lite högre upp i leden och håller kilon har någon slags opsec eller finess. Så visar det sig gång efter annan att man egentligen har att göra med analfabeter utan någon som helst förmåga till någonting egentligen. De råkar bara ha ett telefonnummer till nån som har koll på läget i typ Marocko som fixar in grejerna åt dem till landet.

En stor anledning att jag lämna det där skit livet bland dessa "ledare" var att man gång på gång slutade bli förvånad när det fattades pengar och blev knullad i arslet av sina närmsta. Man började okeja att bli rövknullad. Gjorde du stora pengar kom alla runt dig som en svärm myggor. När du inte gav dem uppmärksamhet eller pengar så fick du fiender som inte vågade göra något men förstörde affärerna.. Du ska föda alla. Mata alla. Men inte en käft gör något själva. En viss procent gör det. Men långt ifrån alla.

sen försökte dem bli likadana som en själv och leka lojala och 100 gubbar men I slutet av dagen ligger 99% med panik ångest och nojiga och grova ptsd. I hopp om att köpa en villa utomlands och njuta livet ut.
Sanningen är att vägen dit är hårdare än det låter. Är du människa vid 30 ska du vara jävligt glad.

Vet du hur lätt det är att skaffa kranar i andra länder. Det är skrämmande enkelt. Men i Sverige som "gangster" är du en myra för folk utomlands. Dom garvar åt en. Rawa har gjort en hel jävla del Cash och det har nu gjort honom "odödlig" tror han. Men sanningen är att vi alla blöder. Rawa hade inte funnits idag om han gjorde jobben själv. Det är pengarna.

Glöm inte detta inlägg. Ja sätter 10 miljoner kr på att rawa är klippt inom 7år. Alternativt borta för alltid.
Har träffat dessa i alla tillfällen och i slutet av dagen är man inte så jävla tuff. Media gör dessa till escobar nummer 2. Men sanningen är att det är ett gäng internet säljare som tjänat en hel del Cash och utvecklat det genom flugsvamp, archetyp market och snorungar som springer. Det stora pengarna tjänas på darknet av dessa tyvärr.

Urban 65 kan sitta i Thailand och skicka Jaba till hela jorden på darknet och se ut som räven i media.
Så gott folk med det sagt. Var inte rädda för dessa individer. Har du egna medel kan du va lika farlig.

Helvete vad det brinner i mig så jag ber om ursäkt om jag uttryckt mig "kaxigt" Men dessa kunde varit benke, Berit, Anna Greta och johan som har en lada och en har kontakter på tjack olja. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-11-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurotesuku
Det är fan lite CIA över det hela.

De tycks kunna röra sig fritt över hela Europa också, förmodligen med privatflyg, så de kan vara i Sarajevo vid lunch och klippa någon, för att sedan runda av kvällen i Dubai.

Ja fast nu är det som så att grupperingen har splittrats dem har ju tidigare ”bröder”.
Så dem känner ju till varandra väl. Hur man rör sig, vilka man rör sig med. Gemensamma vänner o bekanta. Folk snackar och det är lätt att snappa upp.

Ingen CIA operation direkt.

Privatflyg vad lever du i för värld.
Citera
2023-11-01, 13:30
Avslutad
Alla som är/har varit i branschen vet att man som ledare inte går ut och skjuter folk för att senare åka dit.
Givetvis skickar man andra men man ser ju för helvete till att det inte kommer fram i media (duhh) att man ligger bakom.
Rävskabb drabbades av hybris och har fått betala priset. Ytterst pinsamt beteende för alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in