Citat:
Ursprungligen postat av
Anksvett
Tidslinjen är ingen teori, vad som exakt skedde under ca 10 min, och som ledde till att Nääs och taxin passerade Audin är fakta.
Men att GM har gjort några avvägningar tro jag inte , utan han har bara kört på . Kan känna en sorg att den 16 åriga Filip flyger 10 meter och dör med detsamma
RLC larmar ut en trafikolycka på Nockebybron där en av de inblandade var avliden
Patruller först på plats var 33-9360 samt 33-3130. På plats kunde patrullerna konstatera att en kille var avliden. Då hela hans hjärna var utanför kroppen. Bredvid honom låg en tjej som blev omhändertagen av allmänhet.
Längre fram så låg en totalt förstörd moped i många delar. Bilen som kört på mopeden hade
lämnat platsen
GM fortsätter skoninglöst fram.. Man få hoppas politruck juryn i tingsrätten inte har för mycket gråttanter som skall tycka "gm skall få akholistvård och gråta ut om sin barndom med Farbror Barbro" istället för ett långt och kännbart fängelstraff. Minst 15 års fängelse.
Han var så jävla packad så han satt och sög på akholmätaren på polisstationen , kunde inte göra något utandningsprov.
Under transporten in till Solnas polisstation har MT svårt att hålla sig vaken och sitter
flertalet gånger och ser ut att sova i bilen. När jag frågar MT om han är vaken rycker han till
och mumlar "ja". I bilen berättar vi för MT att han är gripen då han är misstänkt för brott och
kommer köras till Solnas polisstation. En stund senare frågar MT och vi kan köra hem
honom och helst utan blåljus i så fall då för familjens skull.
Väl inne på station när MT ska blåsa i Evidenzer uppger han flertalet gånger att han kommer
att blåsa. När vi väl sätter oss med MT och försöker få honom att blåsa sitter han istället och
sätter in munstycket i munnen och sug "smackar" på det. När han blir tillsagd att han ska blåsa
så början han le och gör sedan samma sak igen. Detta scenario utspelar sig ca 3-5 gånger
innan polispatrull inser att MT inte kommer att genomföra ett utandningsprov i Evidenzer.
Flickan fick inga märkbara skador, men var så hysterisk så hon fick stanna en natt extra sjukhuset.
Finns inga förmildrade omstädigheter i det här ärendet. även om han hade varit spiktnykter och hade stannat, gjort ABC på plasten så skullel han ha fortfarande har ettt fängelsestraff, med dom här omstädigheterna lås in fanskapet och slänga bort nyckeln.