2023-10-31, 22:51
Medlem
HerrCulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jag tror att du har rätt där, går det att belägga så sitter han i skiten gällande att han "inte minns".

Har också en teori gällande att han genom senare kollisioner försökt orsaka skador på fronten, så att det ska bli omöjligt att bevisa att just den bilen kört på mopeden, det passar bra i det du beskriver som troligt. Det passar också bra att en jurist har den insikten, även om man är på fyllan.
Han borde alltså även misstänkas för "undanröjande av bevis" tycker jag.

Vart i BrB hittar du denna bestämmelse? Mig veterligen är det inte straffbelagt att försöka dölja egen brottslighet.
Citera
2023-10-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
På plats kunde patrullerna konstatera att en kille var avliden. Då hela hans hjärna var utanför kroppen.
Sidan 54.

Utan att låta helt känslokall- hur är det möjligt när man har hjälm, vilket han hade? Vad slog han i? Blev han överkörd å hjälmen sprack? Vill inte vara geggig men undrar bara hur något inneslutet kan hamna utanför.
Citera
2023-10-31, 23:04
Medlem
Med den lönen, 1,1 miljoner, lär han få en riktigt bra peng av TH när dem köper ut honom.
Citera
2023-10-31, 23:09
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Med den lönen, 1,1 miljoner, lär han få en riktigt bra peng av TH när dem köper ut honom.

Åker han in, måste de ens lösa ut honom då? Han infinner sig ju inte på jobbet precis.
Citera
2023-10-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Har GM uttryckt dessa ord som "mitt liv är förstört"? Detta fall påminner om ett fall i USA där ett par som på väg till sitt hotell efter sitt egna bröllop blir påkörda bakifrån av en ung tjej som var kraftigt berusad. Frun dog direkt av skadorna och mannen klarade sig men fick ligga nedsövd ett tag pga skadorna. Tjejen som körde på dom har ända sedan hon åkte fast gnällt om att hennes liv är försökt. Inte en tanke på offren utan bara på sig själv. Fullblodsnarcissist ut i fingerspetsarna. Polisen som förhörde henne var chockad hur hon till och med skrattade i förhöret på brottsplatsen.

https://www.google.com/amp/s/www.nbcbayarea.com/news/national-international/judge-denies-bond-for-south-carolina-woman-accused-of-killing-a-bride-in-dui-golf-cart-crash/3286127/%3famp=1
Ja, det har han.
Citat:
Det är fruktansvärt. Jag har förstört hela mitt liv. Det är så jag känner. Och förstört för andra också, säger mannen i förhör.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rl7j4A/dodsolycka-vid-nockebybronvansinnesforaren-forstort-mitt-liv

Ja det låter inte helt olikt i tankesättet! Äckliga egon!
Citera
2023-10-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Jag vill minnas att det stod att han inte hade nån förmögenhet ? Är inte det konstigt med den lönen att man inte kan spara ihop nåt ? Sätter han sprätt på hela lönen varje månad ?
Citera
2023-10-31, 23:14
Medlem
Den enda som har ansvar här är MT själv, hans beteende och obefintliga omdöme kan inte klandras någon annan. Att bojkotta hans arbetsgivare är faktiskt väldigt långsökt, om ni inte bojkottar alla arbetsgivare som har anställda som är alkoholister?
Citera
2023-10-31, 23:15
Medlem
Verkar vara nåt skumt här, bilden på moppepojken ser ju AI-genererad ut, false flag?
Citera
2023-10-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Åker han in, måste de ens lösa ut honom då? Han infinner sig ju inte på jobbet precis.
Beror på längden på påföljden.
Men lär nog bli frivilligt utköp för att få så lite publicitet som möjligt
Citera
2023-10-31, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag vill minnas att det stod att han inte hade nån förmögenhet ? Är inte det konstigt med den lönen att man inte kan spara ihop nåt ? Sätter han sprätt på hela lönen varje månad ?
Någonstans har han uppgett en förmögenhet om 6 Mkr. Kanske stoppat in alla pengar i huset.
Citera
2023-11-01, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anksvett
Kollisionen på Nockebybron skedde, enligt förhörsprotokollen 21:35, och nästa kollision vid Q8 inträffade 21:55. Det är 20 min på tidslinjen. Saken är den att denna sträcka tar ca 10 min att köra (normal hastighet). Frågan som uppstår är vad gör MT under den resterande tiden, 10 min? Under tiden passerar Nääs och Taxin. Min gissning är att MT insåg att han hade punktering, stannar någonstans mellan Drottningholm och Tillflykten, kontrollerar skadorna och inser att det blir till att köra vidare på fälgen. Detta stämmer överens med Nääs vittnesmål att han såg gnistror i backspegeln från den vita bilen som kom ikapp. Däckstommen ligger sannolikt någonstans utmed Ekerövägen.

Skeptisk till den terori. MT hadet hivat 10 burkar starköl var full som ett as.
Citera
2023-11-01, 00:19
Medlem
Ingen ursäkt för det inträffade, bara ett antagande.
Jag tycker se på bilderna att mopeden är vit/ljus till färgen.
Jag kom ikapp en sån där moped en kväll för nån vecka sen, den dök upp ganska plötsligt för den hade inget bakljus, det var en vit/ljus moped och den färdades på vägen från Stenhamra mot stan.
Kommer man där från stan över bron på fyllan i mörker och troligtvis för hög fart, så är det nog lätt att missa en moped utan bakljus.
Jag tror att mopeden var en olycka, han missade den, det som händer sen med den andra bilen, taxin och bussen är nog att han fått panik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in