2023-11-01, 01:29
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Har du något citat eller annat som stärker ditt påstående, att familjen flyttat till sin nuvarande bostad endast "ett par dagar" före sjukdomsfallen?
På sökfältet kan du söka i tråden på exempelvis ”flyttade” så ser du flertal inlägg om det.
Dock veckor snarare än ”dagar” men poängen med mitt inlägg var hela grejen, alltså - Kristna, flytta, pang boom dödsjuka.
Citera
2023-11-01, 02:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
På sökfältet kan du söka i tråden på exempelvis ”flyttade” så ser du flertal inlägg om det.
Dock veckor snarare än ”dagar” men poängen med mitt inlägg var hela grejen, alltså - Kristna, flytta, pang boom dödsjuka.
Japp, på Mrkoll står det nu 4 veckor, men det är ju två veckor efter de flyttade in som de blev sjuka.
Citera
2023-11-01, 02:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Har du något citat eller annat som stärker ditt påstående, att familjen flyttat till sin nuvarande bostad endast "ett par dagar" före sjukdomsfallen?
De flyttade in för 4 veckor sedan står det idag på Mrkoll, händelsen inträffade för två veckor sedan, så ja det är bevisat att de var nyinflyttade!
Citera
2023-11-01, 02:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Bekämpningsmedel som finns kvar i höga halter på frukt? Coop återkallade väl vindruvor nyligt. Det kan även finnas på skal på citrusfrukt som clementiner, man skalar, får det på händerna och äter klyftorna.
Låter inte troligt?

De åt pasta som kan bilda bakterier/gifter vid fel hantering, men det borde de redan ha kommit fram till om så var fallet, då de gjort flera tester. Ett mysterium!
Citera
2023-11-01, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Japp, på Mrkoll står det nu 4 veckor, men det är ju två veckor efter de flyttade in som de blev sjuka.

Citat:
De flyttade in för 4 veckor sedan står det idag på Mrkoll, händelsen inträffade för två veckor sedan, så ja det är bevisat att de var nyinflyttade!

När blev "Mrkoll" någotslags auktoritet ifråga om bostad?

Själv har jag bott månader, om inte år på adresser som inte (trots min enträgna vädjan!) blivit officiellt uppdaterade!
Citera
2023-11-01, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Varför skulle sjukvården inte upptäckt ricinet? Det var av de första ämnen de testade för.

Jag har länge tillhört ricintvivlarna just av skälet du skrev. Börjar emellertid undra om det ändå inte kan vara ricin? Kanske man inte hittade det utan att göra en immunologisk studie. Det mesta av ricin proteinet lär ha förstörts av syran i magsäcken. Eftersom alla blev sjuka så fanns tillräckligt mycket kvar för att förgifta dom.
Kanske hade man inte monoklonala antikroppar för att leta efter ricin antikroppar hos familjen. Kanske därför man tvingades skicka prover utomlands.

Men var kom ricinet ifrån? Var det ricin var det ingen olyckshändelse utan mord.
Citera
2023-11-01, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisdoktorn
Jag har länge tillhört ricintvivlarna just av skälet du skrev. Börjar emellertid undra om det ändå inte kan vara ricin? Kanske man inte hittade det utan att göra en immunologisk studie. Det mesta av ricin proteinet lär ha förstörts av syran i magsäcken. Eftersom alla blev sjuka så fanns tillräckligt mycket kvar för att förgifta dom.
Kanske hade man inte monoklonala antikroppar för att leta efter ricin antikroppar hos familjen. Kanske därför man tvingades skicka prover utomlands.

Men var kom ricinet ifrån? Var det ricin var det ingen olyckshändelse utan mord.

Eller misslyckad hemmalaboration? En välkänd Flashbackmedlem blev väl dömd för något ditåt (dock utan dödsfall)!
Citera
2023-11-01, 03:44
Medlem
Citat:
Barnen åt korv och föräldrarna pasta till middag?
Kan alla fyra ha ätit av pastan?
För man äter väl inte korv utan mos/bröd/pasta?

Funderar på om de äter utifrån religiösa regler så skulle kunna vara korv gjort på annat än griskött; vilket egentligen ju mer är känt för att bli drabbat av ”sjukdomar”…sen finns det ju kött som producerat utomlands som halal-slakt
Citera
2023-11-01, 04:33
Medlem
Citat:
Ok det har inte jag läst, kan du länka var detta står är du snäll?

Har läst lite varstans att man tidigt hade testat för 200 gifter inkl. de vanligaste som ricin och arsenik.
Citera
2023-11-01, 05:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
När blev "Mrkoll" någotslags auktoritet ifråga om bostad?

Själv har jag bott månader, om inte år på adresser som inte (trots min enträgna vädjan!) blivit officiellt uppdaterade!
Ok, förstår. Dock stämmer tidpunkt på min och mina vänners inflyttning. Sen såklart stämmer det inte alltid.
Men det framkom tidigt i tråden att familjen nyligen flyttat till lägenheten, som tycks vara nyrenoverad? Alltså inte enbart Mrkolls uppgifter då du så surt tycks ogilla dem.
Citera
2023-11-01, 05:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisdoktorn

Ja troligtvis mord då?
Men finns en liten fundering hos mig.
De hade nyss flyttat in i lägenheten och det betyder att de flyttat ut från sin förra bostad. Vid flytt kommer saker fram som man glömt.
Kan någon av dem hittat något, örter eller något som Sen hamnat i maten?
Citera
2023-11-01, 05:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BouncingSoles
Funderar på om de äter utifrån religiösa regler så skulle kunna vara korv gjort på annat än griskött; vilket egentligen ju mer är känt för att bli drabbat av ”sjukdomar”…sen finns det ju kött som producerat utomlands som halal-slakt
Fast nu åt väl endast barnen korv och föräldrarna pasta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in