2023-10-31, 19:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Olov Holst, moderat och kommunstyrelsens ordförande i Sigtuna är tydligen en slemmig sexist och fäller kränkande och nedsättande sexuella kommentarer om kvinnor på arbetstid.
Han undrade om kulturminister Parisa Liljestrand "gjorde knäböjningar i gurklandet".

Tydligen har han en destruktiv ledarstil med mobbning, härskarteknik och sexistiska kommentarer som främst är riktade mot kvinnor. Detta har gått så långt att det politiska samarbetet med L och C spruckit i Sigtuna och de kräver att Olov Holst byts ut.

Är det någon som vet mer eller har fler exempel på kränkningar och sexism från Olov Holst?

https://www.mitti.se/nyheter/chockbe...108.cc59fb3c8f
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sa-liljestrand
Citera
2023-10-31, 20:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Personligen tycker jag det är rätt sunkigt när en gift 60-årig man fäller sexuella kommentarer om en 20 år yngre kvinna på arbetsplatsen, särskilt i en officiell roll som kommunpolitiker.

En sak om det skulle hända på en privat fest med bara manliga kompisar. Men inte på en arbetet inför kollegor som kanske inte vill höra nåt om hans sexuella fantasier.
Citera
2023-10-31, 20:19
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Olov Holst, moderat och kommunstyrelsens ordförande i Sigtuna är tydligen en slemmig sexist och fäller kränkande och nedsättande sexuella kommentarer om kvinnor på arbetstid.
Han undrade om kulturminister Parisa Liljestrand "gjorde knäböjningar i gurklandet".

Tydligen har han en destruktiv ledarstil med mobbning, härskarteknik och sexistiska kommentarer som främst är riktade mot kvinnor. Detta har gått så långt att det politiska samarbetet med L och C spruckit i Sigtuna och de kräver att Olov Holst byts ut.

Är det någon som vet mer eller har fler exempel på kränkningar och sexism från Olov Holst?

Synd att han är Moderat. Skulle annars röstat på honom.

Förresten så undrar jag om Parisia verkligen gör squats på gurkor. Har Kulturministern ett OF-konto?
Citera
2023-10-31, 20:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Synd att han är Moderat. Skulle annars röstat på honom.

Förresten så undrar jag om Parisia verkligen gör squats på gurkor. Har Kulturministern ett OF-konto?

Då tycker vi olika. Jag föredrar när politiker fokuserar på politiken på arbetstid.

Om jag hade en dotter och Olov Holst undrade om hon gjorde knäböjningar i gurklandet, så skulle jag ta en spade och åka dit och slå in huvudet på honom.
Citera
2023-10-31, 21:19
Bannlyst
Och där tog hans karriär slut!
Citera
2023-10-31, 23:51
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Han ”undrar” inte. Han skämtade om varför hon hade träningsverk i benen.

Alla är så kränkta by proxy nuförtiden. Titta på Dumdryg exempelvis. Han skulle alltså döda någon över ett oskyldigt skämt;
Citat:
Om jag hade en dotter och Olov Holst undrade om hon gjorde knäböjningar i gurklandet, så skulle jag ta en spade och åka dit och slå in huvudet på honom.

Självklart är det ok att skämta. Det är de som inte klarar av ett skämt som är galna.
Citera
2023-11-01, 00:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Han ”undrar” inte. Han skämtade om varför hon hade träningsverk i benen.

Alla är så kränkta by proxy nuförtiden. Titta på Dumdryg exempelvis. Han skulle alltså döda någon över ett oskyldigt skämt;

Självklart är det ok att skämta. Det är de som inte klarar av ett skämt som är galna.

Fast nu är det ju inte en enstaka händelse utan ett genomgående beteende i hans ledarstil att fälla raljanta kommentarer om framförallt kvinnor som gjort att C och L hoppat av samarbetet.

Och det är inte heller enbart skämtet i sig. Som jag skrev ovan om någon skulle säga nåt sånt på en privat fest bland kompisar så skulle inte jag heller reagera så hårt på det.

Men han fäller omdömet som Sigtuna kommuns styrelseordförande under arbetstid när Parisa Liljestrand som då var Vallentuna kommuns styrelseordförande var på besök.

Sen är det ju lite äckligt när en gift 60-årig man säger det om en 20 år yngre kvinna.
Citera
2023-11-01, 00:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Fast nu är det ju inte en enstaka händelse utan ett genomgående beteende i hans ledarstil att fälla raljanta kommentarer om framförallt kvinnor som gjort att C och L hoppat av samarbetet.

Och det är inte heller enbart skämtet i sig. Som jag skrev ovan om någon skulle säga nåt sånt på en privat fest bland kompisar så skulle inte jag heller reagera så hårt på det.

Men han fäller omdömet som Sigtuna kommuns styrelseordförande under arbetstid när Parisa Liljestrand som då var Vallentuna kommuns styrelseordförande var på besök.

Sen är det ju lite äckligt när en gift 60-årig man säger det om en 20 år yngre kvinna.

Vi har större problem här i Sverige än att en gubbe sa någonting.

Herregud, du beter dig som om han langade knark eller sköt ett skarp laddat vapen mot en skola.
Citera
2023-11-01, 00:23
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Herregud, du beter dig som om han langade knark eller sköt ett skarp laddat vapen mot en skola.

Uppenbarligen har du ju inget att tillföra denna tråd som handlar om Sigtuna kommuns styrelseordförande och det havererade politiska samarbetet mellan M och L och C som hans beteende lett till.
Vi som bor här i Stockholms län kanske är intresserade av kommunalpolitiken och hur de uppför sig.
Citera
2023-11-01, 00:50
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos

Så jävla trött på bullies som gömmer sig bakom sk "skämt" Ääärå . . hehe . ja bah skäämta ju"
Vad är ett "skämt"? Hur definieras det?
Jag har ett skämt där jag slår in tänderna på dryga innebandybönder som gappar. Det tycker jag är kul.
Citera
2023-11-01, 01:57
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Personligen tycker jag det är rätt sunkigt när en gift 60-årig man fäller sexuella kommentarer om en 20 år yngre kvinna på arbetsplatsen, särskilt i en officiell roll som kommunpolitiker.

En sak om det skulle hända på en privat fest med bara manliga kompisar. Men inte på en arbetet inför kollegor som kanske inte vill höra nåt om hans sexuella fantasier.

Det är rätt sunkigt då också, mellan TVÅ personer kan jag förstå om det ses som ett skämt men där går ta mig fan gränsen.
Citera
2023-11-01, 02:06
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Du inser att han i sin tjänsteutövning, trycker ner, förminskar och hånar en annan politiker? Och du tycker att det är helt OK eftersom det finns andra problem att jobba med... Fräsch människosyn du har.

Att dom dessutom tillhör samma parti, gör ju att man ändå mer funderar hur det är ställt med förnuftet hos karlstackaren... Vilket jävla stolpskott!!! Lås in honom på ett demensboende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in