2023-10-31, 23:39
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Läskig inkompetens hos polisen.

Snuten kunde spårat det anonyma kontantkortet och hela tiden sett vart kortet var rent fysiskt, +- 100 meter bör inte vara några problem ens i norrland.

Sen bör man kunna matcha det aktuella anonyma kontantkortet med ett flertal andra nummer när korten samtidigt byter från basstation-X till basstation-Y, till slut ser man då vilka nummer som suttit i samma bil/buss med 99,9% säkerhet.

Man kan också se ungefär hur kortet rör sig över dygnet och ganska snart, i glesbyggd, med stor säkerhet ringa in ungefär när och var personen arbetar.

Polisen skrämmer mig mer än stalkerhoran.
2023-10-31, 23:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Ogiltig frånvaro och illojalitet mot arbetsgivare är ju absolut ett skäl till uppsägning. Skulle gissa att hon har en tuff tid framför sig när/om hon vågar sig tillbaks. Det är ganska uppenbart för alla varför hon är hemma.

Det är hemskt att önska någon kicken, men med tanke på att hon försökte få Felix sparkad är det inte mer än rätt att hon får smaka på samma medicin, då hon uppenbarligen tycker att det är okej att förstöra andras liv och karriär.
Hoppas verkligen att Northvolt agerar för Sabrin är inte sjuk. Vill bara hålla sig undan tills folk har glömt, men det lär dom inte göra på länge. I Skellefteå är hon pestsmittad för lång tid framåt och det har hon själv skapat.

Jag gjorde lite anteckningar under dokumentären men svårt att hänga med i allt för det var ju massor men jag har ju läst domen så jag vet ju en del redan. Här är en del från dokumentären.

Feli* anklagas för att ha slagit, misshandlat, vara elak, kontrollerande, manipulativ, en våldtäktsman, hans syster ska våldtas, systern skulle våldtas på vägen hem från jobbet på kvällen, hans mamma skadas, han får en bild på mammans ytterdörr, den ska sparkas in och hon skadas, hon kontaktar hans arbetsgivare för att få honom sparkad.
Sabrin slår sönder sin egen lägenhet och påstår att hon har blivit våldtagen och den/dom som våldtog henne slog sönder lägenheten. Allt är lögn.

Det här är så sjukt...
Senast redigerad av Timeout 2023-10-31 kl. 23:46.
2023-10-31, 23:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Angående slutet på avsnitt 2:

Vad är det som polismannen berättar för pappan i bastun? Att det är S som har anmält Felix? Hur kommer det sig att Felix själv inte fått reda på detta av polismannen när denne hjälpt Felix och "begått tjänstefel" å dennes vägnar?
Har jag missat någonting? Eller är det i sedvanlig ordning någon journalistjävel som försöker vinkla någonting för att skapa en twist?

Efter att ha läst domen betvivlar jag inte det helvete som Felix måste varit utsatt för. Efter S agerande undrar jag om han någonsin kan lita på en enda människa igen.
Ja du har missat att allt är lögner från Sabrin till Feli* angående Ola polismannen.
Har du verkligen läst domen?

Från domen.
Under processen har Sabrin haft kontakt med en man vid namn Ola. Ola är polis i
Skellefteå. Han har bara varit med vid ett samtal med Ola. I övrigt är det Sabrin som
skött kontakten. Sabrin har berättat att det har kommit in våldtäktsanmälningar mot
honom som Ola på något sätt har sett till att de försvann. Han har varit sjukt blåögd
och naiv då han bara svalt det Sabrin sagt och känt tacksamhet över att någon har
kunnat hjälpa honom. Sabrin har sagt att han inte själv fick prata med Ola och absolut
inte berätta för någon annan att de pratade med Ola då Ola begick grova tjänstefel.
Han har därför inte kunnat berätta för någon i sin omgivning av det. Han har också
skämts mycket över situationen och över att bli utmålad som våldtäktsman.

Hans pappa, som umgås med Ola privat, föreslog att han skulle ringa Ola, och det gjorde han.
I samband med det fick han många samtal och sms från Sabrin om att han absolut inte
fick ringa Ola. Ola förklarar lugnt och tydligt att han aldrig har varit inblandad i detta
och att det aldrig funnits några anmälningar som Ola hjälp till med.
Senast redigerad av Timeout 2023-10-31 kl. 23:52.
2023-10-31, 23:48
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Undrar om folk kommer ge sig på sabrin ?

Inte lika systematiskt som hon gjort, men typ nån liten smågrej när vemsomhelst har en dålig dag och vill ta ut det, tex. punktera hennes bil, busringa, förstöra hennes klädskåp på jobbet, skaffa fakeprenumerationer hon måste avbeställa....
2023-10-31, 23:56
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Det verkar ju inte göra nämnvärd skillnad ändå att rapportera en stalker till polisen… Som i del två med den skrattande polisen som inte ens ville kolla SMS-historiken innan det lades ned.

Hur som helst riktigt sjukt hur pass långt det går i andra delen. Oavsett om han är ”mesig” eller inte så ser jag inte vad det har för betydelse, och jag ser inte heller vad han skulle kunna göra för att stoppa någon som beter sig på det sättet. Har också svårt att tro att ett nytt nummer hade hjälpt, när det inte ens hjälpte att försöka flytta till en helt ny stad där han inte kände någon.
Tycker polisen borde gjort utredningar, fråga runt och så.
2023-11-01, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaDonkey
Undrar om folk kommer ge sig på sabrin ?

Inte lika systematiskt som hon gjort, men typ nån liten smågrej när vemsomhelst har en dålig dag och vill ta ut det, tex. punktera hennes bil, busringa, förstöra hennes klädskåp på jobbet, skaffa fakeprenumerationer hon måste avbeställa....
Ja gatans parlament kan agera hårt och vi har ju en del förövare i landet som väcker ont blod hos folk. Tycker att hennes straff är ett skämt, skyddstillsyn och böter, vad är det mot det hon har gjort? Dessa människor måste stoppas för egna spärrar har de inte som stoppar dem. Med stoppas menar jag låsas in.
2023-11-01, 00:11
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av little-dreams
Ja gatans parlament kan agera hårt och vi har ju en del förövare i landet som väcker ont blod hos folk. Tycker att hennes straff är ett skämt, skyddstillsyn och böter, vad är det mot det hon har gjort? Dessa människor måste stoppas för egna spärrar har de inte som stoppar dem. Med stoppas menar jag låsas in.

Jo vore faktiskt skönt om hon fick något sorts straff som faktiskt är ett straff, hon har försökt förstöra någons liv i 6 år, undra vad hennes arbetskamrater tycker. Kanske är skitmänniskor som bara bryr sig om sitt eget jobb oavsett om kollegan är pedofil eller stalker. Själv hade jag inte vågat visa mig ute i hennes situation, å andra sidan måste hon vara galen och sakna verklighetsuppfattning.
2023-11-01, 00:48
Medlem
Mycket märklig historia. Det är som att man funderar på om den är fabricerad för att skapa debatt.
2023-11-01, 03:08
Medlem
Hur kan det inte finnas en fup för detta fall? Kollade i andra tråden och dom fick inte heller tag på någon fup.
2023-11-01, 05:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo

Det var också väldigt märkligt att han inte berättade för mamman att det fanns hot mot henne eller såg till att syrran fick eskort av hans vänner hem när det fanns hot om att hon skulle våldtas. I stället skickade han bara kryptiska meddelanden.
Felixs syster arbetade ihop med hans "bästa vän" alias stalkern Sabrin, den kvällen. Sabrin har med all säkerhet sagt till Felix att hon kommer eskortera systern, men hon höll systern på halster och lät henne svettas, tills systern själv bad Sabrin att följa henne hem.

Det var väl efter hoten mot mamman, som Felix öppna upp sig för pappan?
2023-11-01, 05:50
Medlem
Läste att personen som blev utsatt fick 40K i skadestånd Så jävla dåligt så det är pinsamt. 400K hade varit neutralt, men runt miljonen tycker jag iaf den där sjuka människan borde fått betala för att ha förstört någons liv i så många år.. När ska vi spränga vårt värdelösa rättssystem i luften och börja om från början?
2023-11-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja du har missat att allt är lögner från Sabrin till Feli* angående Ola polismannen.
Har du verkligen läst domen?

Från domen...

Jag har läst domen och vad du citerar om igen och jag begriper fortfarande inte. Kanske bitarna faller på plats om man har tillgång till fup eller fallet i övrigt. Nåja, det hela är ju tämligen rörigt och domen är, som domar plägar vara, rätt illa skriven. Eller så är jag bara korkad. Inte helt omöjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in