2023-10-31, 21:02
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
En dokumentär för hans eget ego helt enkelt.

Vad menar du med det?!
Det är inte mer än rätt att en människa som blivit förtalad, förföljd och trakasserad i så många år får upprättelse.
2023-10-31, 21:04
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Northvolt verkar skydda den sjuka dåren och har tagit bort kontot. Fruktansvärt att dom gör så.
Ge Sabrin en fot i arslet i stället för att skydda sin övriga personal.

Dom kan köpa ut henne med 2 årslöner vilket är rätt vanligt när man vill bli av med någon.
Det lär bli dyrare för dom att behålla henne om hon utsätter någon annan på arbetsplatsen för samma i stil med det hon har gjort mot Feli* och flera andra.

Eller har hon någon hållhake på någon i ledningen kanske... en liten affär som hon utnyttjar nu?
Skulle inte förvåna mig ett dugg nu när man vet hur jävlig hon är.

Psykopater är bra på att ställa in sig hos folk, verka trevliga.
2023-10-31, 21:05
Medlem
Vad har hon sagt till sitt försvar?
Hon borde ju tvångsvårdas och inte ränna ute bland folk.
2023-10-31, 21:08
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellepop919
Japp en riktig fitt mupp.

Hur tror du att du själv skulle reagera av att bli anklagad, utpekad, hotad, förföljd? Tror du inte att man börjar tvivla på sig själv då? Fy för er som skuldbelägger offret.
2023-10-31, 21:16
Medlem
Det är verkligen helt sjukt. Han kontaktar polisen, han byter telefonnummer, han undviker att svara för att inte trigga person(erna som han tror). Egentligen gör han allt rätt. Han lämnar Sverige, försöker flytta till annan ort (över 100 mil hemifrån).

Han kan inte starta sin utbildning, blir av med jobbet, får hot om fysiskt våld, blir nästan av med sin bostad. Hans syster hotas med våldtäkt, hans mamma ska bli skadad.

Vad fick den galna människan ut av detta? Vad var hennes mål från början? Det är ju helt obegripligt.

Att hon har ett bra jobb och liv är bara så orättvist med tanke på vad hon utsatt främst Felix, men även hans familj och vänner för.
2023-10-31, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
En dokumentär för hans eget ego helt enkelt.

Klart han ska ha upprättelse, vafan snackar du om!
2023-10-31, 21:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vad har hon sagt till sitt försvar?
Hon borde ju tvångsvårdas och inte ränna ute bland folk.
Ingenting för Sabrin förnekade allt både i Tingsrätten och Hovrätten och blev dömd mot sitt nekande pga av väldigt starka bevis.
2023-10-31, 21:38
Medlem
dialektikers avatar
Visst, han är märklig med sitt orubbliga norrländska lugn. De flesta flashbackare hade ju blivit extremt traumatiserade och krälat på golvet själva, blivit paranoida och insatta på hispan, med ett sånt här seriemördar-psykfall efter sig.

Han verkar ju ha ett extremt lägga-på-locket flyktbeteende. Detta kanske just har triggat stalkern? Att han är den typen av person?
Samtidigt så är det ju inte många här som kan relatera till att ha fått ett sånt psykfall efter sig?
Oavsett, även om han är riktigt udda med att kunna fly och stänga av, så har han inte gjort sig förtjänt av att få en sån psykstörd människa efter sig, eller hur?

Dock håller jag med om att det är jävligt frustrerande att se hans beteende, att han hoppas på att gärningsmannen ska tröttna, och ge upp.
Och att han tar så lätt på (ändå) all skit han utsätts för.

Det är så mysko, att han till synes, inte är mer traumatiserad där han sitter och berättar.
Men folk är ju olika.
2023-10-31, 21:44
Medlem
Krickedixans avatar
Vad var det för kvinnliga jävla poliser som inte ville tro på honom. Vilka idiotier
Går man som polis agera så. Så oseriöst i sitt jobb.
De borde ju bli av med jobbet.
Senast redigerad av Krickedixan 2023-10-31 kl. 21:48.
2023-10-31, 21:46
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenNyfiken
Jag vet enligt säker källa att hon jobbar som koordinator på Northvolt
Northvolt har över 2000 anställda, så någon Flashbackare lär ju springa på henne i korridoren på jobbet.

Sannolikheten att hon förlorar jobbet är för övrigt noll.
Hade hon varit en man så hade hon inte fått jobbet överhuvudtaget, hon är bara en bricka i deras ESG spel och vänder papper om dagarna.
2023-10-31, 21:53
Medlem
IdunLos avatar
Jag är inte förvånad över polisens oprofessionella agerande eftersom jag har varit i en liknande situation.

Det går inte att kliva in på en polisstation och försöka förklara vad som händer. Kunskapen om stalking är alldeles för låg inom polisen och på en mindre ort är den antagligen obefintlig.

Det jag gjorde var att dokumentera allt med datum och klockslag och lämna in redogörelsen i samband med polisanmälan. Det är bara så en utomstående kan förstå omfattningen.

Det behöver inte ens vara uttalade hot utan frekvensen i sig kan klassas som ofredande. Fast i Felix fall (och mitt) rör det sig även om olaga hot.

Det gäller att kunna argumentera för sin sak och att man träffar rätt poliser. I mitt fall använde polisen flera olika metoder för att identifiera stalkern och det blev till slut en fällande dom.

Felix borde förstås ha polisanmält mycket tidigare och sedan fortsatt anmäla nya trakasserier tills polisen gör sitt jobb.

Det var också väldigt märkligt att han inte berättade för mamman att det fanns hot mot henne eller såg till att syrran fick eskort av hans vänner hem när det fanns hot om att hon skulle våldtas. I stället skickade han bara kryptiska meddelanden.

När ”min” stalker hotade min familj informerade jag dem direkt och sa åt dem att polisanmäla, vilket de gjorde.

Han har självfallet ingen skuld alls i situationen men alla stalkers är inte ofarliga så det är omöjligt att veta om det stannar vid sms. Man måste agera när det pågår så länge.

Det är alldeles för låga straff för den här typen av brott och det är dessutom ett upprepningsbrott. Den här kvinnan är uppenbarligen djupt störd så det lär sannolikt hända igen.
2023-10-31, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jaha en idiot till
Hur fan vore det om du tog och läste domen.
Hon blev en av hans närmaste vänner så självklart lönade sig det inte att byta nummer.
Hon ville ha honom utstött så hon kom honom närmast.

Vet inte vilken gång i ordningen jag skriver samma sak.
Sabrin hade dubbla sim i sin telefon och skickade samma skit till sig själv som till Feli* och andra.
Dom stöttade varandra i det vidriga dom båda blev utsatta för.

Men du är som alla andra som vill slänga skit på BO och du har inte orkat läsa domen heller för då hade du inte skrivit så här.
Väldigt genomskinligt.
Nej jag har inte läst domen, det är utifrån dokumentären vi skriver här. Och när jag kommer att se den tredje delen så hoppas jag att vi får se mer från psykopaten som stalkar. Naturligtvis och självklart fattar vi att det inte är hans fel men i dokumentären har de verkligen visat o fokuserat på hans icke agerandet och den frustrationen visar sig här med liknande inlägg från många.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in