2023-10-31, 08:57
  #22993
Medlem
styckets avatar
Dejtingappar funkar inte för kvinnor ligger med desperata män på första dejten?

Kvinnor skriver i princip aldrig först på tinder. Detta innebär att de endast kommer bli uppraggad av de mest desperata killarna i många fall. Då de själva sällan lägger ned energi på konversationer (ens om mannen skriver först). Detta i kombination med att de släpper till tidigt i dejtingen. Gör att kvinnorna blir avtrubbade efter ett antal tinder dejter. Hur mår dom idag och hur ändras beteendet i dejtingen. Har de flesta tagit bort dejtingappar och lever celibat?

Vad gör 90 och 80 talisterna idag, har de långa relationer?

Hur länge håller deras relationer i snitt?

Hur ofta byter en kvinna kk ("dejting objekt")?

Hur ofta är männen singlar?

Tar kvinnor det dom får utan att ställa motkrav? (De män som bjuder ut)

Hur många relationer håller över 5-10 år?

Har männen tröttnat på att behöva jaga?

Varför försöker inte kvinnorna att sålla genom att inte ligga de första dejterna?

Eller skapas många hälsosamma långa relationer idag? Hur många vet ni?
__________________
Senast redigerad av stycket 2023-10-31 kl. 09:50.
Citera
2023-10-31, 09:19
  #22994
Medlem
Tror det ligger en del i det du säger. Har haft kontakt med några tjejer på BC som är väldigt medelmåttiga. Dessa får ligga exakt hur mycket de vill och hittar aldrig någon. Har haft dessa som lite chattkompisar flera år faktiskt. Klagar på att de aldrig hittar någon osv. Då är det tjejer som får knulla exakt när de vill med "bättre" män som inte vill ha dem på sikt.
Citera
2023-10-31, 09:23
  #22995
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Kvinnor skriver i princip aldrig först på tinder. Detta innebär att de endast kommer bli uppraggad av de mest desperata killarna i många fall. Då de själva sällan lägger ned energi på konversationer (ens om mannen skriver först. Detta i kombination med att de släpper till tidigt i dejtingen. Gör att kvinnorna blir avtrubbade efter ett antal tinder dejter. Hur mår dom idag och hur ändras beteendet i dejtingen. Har de flesta tagit bort dejtingappar och lever celibat?

Vad gör 90 och 80 talisterna idag, har de långa relationer?

Hur länge håller deras relationer i snitt?

Hur ofta byter en kvinna kk ("dejting objekt")?

Hur ofta är männen singlar?

Tar kvinnor det dom får utan att ställa motkrav? (De män som bjuder ut)

Hur många relationer håller över 5-10 år?

Har männen tröttnat på att behöva jaga?

Varför försöker inte kvinnorna att sålla genom att inte ligga de första dejterna?

Eller skapas många hälsosamma långa relationer idag? Hur många vet ni?

Kvinnor skriver först om de verkligen är intresserade. Det är de sällan. Väldigt sällan. Och bara intresserade av män som alla andra kvinnor är intresserade av.

Kvinnor släpper till, dvs använder sex, i försök att fånga en man, få honom att vilja binda sig till enbart henne. Men eftersom ett fåtal väldigt attraktiva män har mängder med kvinnor på kö, de vill inte och behöver inte binda sig till någon kvinna. Dessa män har lika lätt att få ligga som kvinnor har.

Det finns ingen statistik över 80 eller 90 talisterna vad jag känner till. Samhället och politikerna skiter i unga människors relationer, särskilt i män eftersom de vid makten vet att kvinnor alltid får ligga precis hur mycket de vill. Vad varken kvinnor eller deras politiker begriper är att fåtalet attraktiva män bara kommer knulla runt men aldrig binda sig till någon, för det finns ingen anledning. Det skapar bittra kvinnor, som beskyller alla män för vad ett fåtal attraktiva män gör, dvs bara knullar men vill inte ha relationer. Faktum är att dessa kvinnor inte ens ser de flesta män, utan bara de få mest attraktiva som inte vill ha förhållanden....

Från usa finns lite data om hur ofta unga vuxna är singlar:
"Most young men are single. Most young women are not.
More than 60 percent of young men are single, nearly twice the rate of unattached young women, signaling a larger breakdown in the social, romantic and sexual life of the American male."

Kvinnor ställer inga krav för att attraktiva män ska få knulla dom. Inte inledningsvis. Men med tiden kommer de ställa krav, och då säger den attraktiva killen bara adjö åt den krävande kossan, och knullar en ny kvinna istället som inte ställer krav just då.

Män som inte är väldigt attraktiva slutar allt oftare jaga, ja. Det är orimligt att jaga, om man inte fångar något. Det finns studier gjorda på barn, att barn behöver vinna minst 70% av tävlingar för att tycka om att tävla. Män som tävlar om kvinnor och vinner 0% av gångerna, slutar självklart med tiden att jaga, och bara några få som inte lär sig så snabbt fortsätter jaga trots att de inget fångar. Att jaga utan att fånga något, är totalt slöseri på energi, tid, pengar och tja liv. Bättre för män att ägna sig åt något som ger en belöning, bättre investera i något som ger en vinst tillbaka.
__________________
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-10-31 kl. 09:28.
Citera
2023-10-31, 09:42
  #22996
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Kvinnor skriver först om de verkligen är intresserade. Det är de sällan. Väldigt sällan. Och bara intresserade av män som alla andra kvinnor är intresserade av.

Kvinnor släpper till, dvs använder sex, i försök att fånga en man, få honom att vilja binda sig till enbart henne. Men eftersom ett fåtal väldigt attraktiva män har mängder med kvinnor på kö, de vill inte och behöver inte binda sig till någon kvinna. Dessa män har lika lätt att få ligga som kvinnor har.

Det finns ingen statistik över 80 eller 90 talisterna vad jag känner till. Samhället och politikerna skiter i unga människors relationer, särskilt i män eftersom de vid makten vet att kvinnor alltid får ligga precis hur mycket de vill. Vad varken kvinnor eller deras politiker begriper är att fåtalet attraktiva män bara kommer knulla runt men aldrig binda sig till någon, för det finns ingen anledning. Det skapar bittra kvinnor, som beskyller alla män för vad ett fåtal attraktiva män gör, dvs bara knullar men vill inte ha relationer. Faktum är att dessa kvinnor inte ens ser de flesta män, utan bara de få mest attraktiva som inte vill ha förhållanden....

Från usa finns lite data om hur ofta unga vuxna är singlar:
"Most young men are single. Most young women are not.
More than 60 percent of young men are single, nearly twice the rate of unattached young women, signaling a larger breakdown in the social, romantic and sexual life of the American male."

Kvinnor ställer inga krav för att attraktiva män ska få knulla dom. Inte inledningsvis. Men med tiden kommer de ställa krav, och då säger den attraktiva killen bara adjö åt den krävande kossan, och knullar en ny kvinna istället som inte ställer krav just då.

Män som inte är väldigt attraktiva slutar allt oftare jaga, ja. Det är orimligt att jaga, om man inte fångar något. Det finns studier gjorda på barn, att barn behöver vinna minst 70% av tävlingar för att tycka om att tävla. Män som tävlar om kvinnor och vinner 0% av gångerna, slutar självklart med tiden att jaga, och bara några få som inte lär sig så snabbt fortsätter jaga trots att de inget fångar. Att jaga utan att fånga något, är totalt slöseri på energi, tid, pengar och tja liv. Bättre för män att ägna sig åt något som ger en belöning, bättre investera i något som ger en vinst tillbaka.

SÅ om man matchar med en kvinna. Som inte skriver först. Samt knappt ställer frågor osv. Det betyder inte att hon är "på riktigt intresserad"? Är hon bara "halvdant intresserad"? Elller inte öht, bara ute efter bekräftelse?

Kan det vara så att kvinnor "verkligen blir intresserade" om de la ner mer tid på att lära känna männen de möter online? I nuläget känns det som att man som man ska behöva skryta för att öka kvinnors intresse. Men då känner man också sig som en slags skyltfönsterdocka om man säger så. Ytligt.

Nu blir det visserligen mycket att sålla igenom, om kvinnorna ska lära känna alla potentiella matchningar. Men det måste väl vara att föredra än att träffa (läs ligga och bli besvikna över) massa halvdana män, som det känns som att de ofta gör. Men kanske är det så att man många kvinnor har träffat sig en stabil partner vid det här laget?
Citera
2023-10-31, 10:04
  #22997
Medlem
Haha, alltså… Ni kan ju inte förutsätta att saker och ting är på ett visst sätt generellt bara för att ni själva inte lyckas. Män som inte lyckas träffa kvinnor har i alla tider skyllt ifrån sig istället för att rannsaka sig själva. Det är bara ”de med pengar” tjejer är intresserade av på krogen hette det förut.

Visst dejting-apparna fungerar kanske inte för er och absolut har ni säkert rätt i att ingen av det kvinnliga könet kontaktar er först, men applicera inte er verklighet på alla andra. Om sanningen ska fram så har ni förmodligen ingen större framgång i verkliga livet heller, eller hur kommer det sig att ni började söka kärlek via appar från första början?

En tråd här på Flashback lär väl inte ge mycket mer än högst subjektiva åsikter presenterade som åsikter och säga vad man vill men många Flashbackare har en väldigt märklig verklighetsuppfattning och det är knappast kvinnors/tjejers fel att dessa ”män” är fortsatt singlar.

Dejting-appar fungerar annars onekligen och frågan är intressant. Dock inte ur det perspektiv som presenteras här. P3:s ”Dystopia” har gjort ett intressant program om nätdejting förövrigt.
Citera
2023-10-31, 10:13
  #22998
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Kvinnor skriver i princip aldrig först på tinder. Detta innebär att de endast kommer bli uppraggad av de mest desperata killarna i många fall. Då de själva sällan lägger ned energi på konversationer (ens om mannen skriver först). Detta i kombination med att de släpper till tidigt i dejtingen. Gör att kvinnorna blir avtrubbade efter ett antal tinder dejter. Hur mår dom idag och hur ändras beteendet i dejtingen. Har de flesta tagit bort dejtingappar och lever celibat?

Vad gör 90 och 80 talisterna idag, har de långa relationer?

Hur länge håller deras relationer i snitt?

Hur ofta byter en kvinna kk ("dejting objekt")?

Hur ofta är männen singlar?

Tar kvinnor det dom får utan att ställa motkrav? (De män som bjuder ut)

Hur många relationer håller över 5-10 år?

Har männen tröttnat på att behöva jaga?

Varför försöker inte kvinnorna att sålla genom att inte ligga de första dejterna?

Eller skapas många hälsosamma långa relationer idag? Hur många vet ni?

De flesta 80-talister jag känner har en annan syn på förhållande och har ofta långa förhållanden. Hållbart ska det vara och inte ytligt som det är för många unga i dag.

De söker heller inte efter partners via dagens appar som desperata använder sig av. De går via speciella kontaktsidor där de betalar för medlemskap. Jag vet själv inte vilka sidor det är men jag har hört av flera kvinnor att de är med på "seriösa" kontaktsidor som på deras beskrivning påminner lite om gamla Lunarstorm. Man får en egen sida genom sitt medlemskap och en massa funktioner. Sidorna är heller inte inriktade på sex.

En kvinna som ligger med en desperat man på första dejten är väl lika desperat hon också?
Citera
2023-10-31, 10:43
  #22999
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
De flesta 80-talister jag känner har en annan syn på förhållande och har ofta långa förhållanden. Hållbart ska det vara och inte ytligt som det är för många unga i dag.

De söker heller inte efter partners via dagens appar som desperata använder sig av. De går via speciella kontaktsidor där de betalar för medlemskap. Jag vet själv inte vilka sidor det är men jag har hört av flera kvinnor att de är med på "seriösa" kontaktsidor som på deras beskrivning påminner lite om gamla Lunarstorm. Man får en egen sida genom sitt medlemskap och en massa funktioner. Sidorna är heller inte inriktade på sex.

En kvinna som ligger med en desperat man på första dejten är väl lika desperat hon också?

Har rätt bra koll på dejtingappar och det existerar inga sådana appar eller kontaktsidor du beskriver. Så det låter väldigt märkligt. Alla fungerar snarlikt, med gratisversion och betala för att gå före i kön.

Med det sagt. Kan det säkert vara så att man har en förhoppning om att hålla länge, hela livet.

Med det sagt, hur ofta håller t.ex. 80-talisters relationer i hela livet? Det kan vi inte veta än men... Hur många känner du som varit ihop t.ex. 10 år åtminstone?

Min poäng är ju att det inte kommer hålla hela livet eftersom kvinnorna "gått och nöjt sig" istället för att selektivt välja någon dom verkligen vill ha.
Citera
2023-10-31, 10:45
  #23000
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Haha, alltså… Ni kan ju inte förutsätta att saker och ting är på ett visst sätt generellt bara för att ni själva inte lyckas. Män som inte lyckas träffa kvinnor har i alla tider skyllt ifrån sig istället för att rannsaka sig själva. Det är bara ”de med pengar” tjejer är intresserade av på krogen hette det förut.

Visst dejting-apparna fungerar kanske inte för er och absolut har ni säkert rätt i att ingen av det kvinnliga könet kontaktar er först, men applicera inte er verklighet på alla andra. Om sanningen ska fram så har ni förmodligen ingen större framgång i verkliga livet heller, eller hur kommer det sig att ni började söka kärlek via appar från första början?

En tråd här på Flashback lär väl inte ge mycket mer än högst subjektiva åsikter presenterade som åsikter och säga vad man vill men många Flashbackare har en väldigt märklig verklighetsuppfattning och det är knappast kvinnors/tjejers fel att dessa ”män” är fortsatt singlar.

Dejting-appar fungerar annars onekligen och frågan är intressant. Dock inte ur det perspektiv som presenteras här. P3:s ”Dystopia” har gjort ett intressant program om nätdejting förövrigt.

Själv får jag massor av matchningar på dejtingappar.

Samt kan ligga med hundratals om jag bara initierar en konversation. Men man känner sig inte själv sedd och det känns som man är där för att vara ytterligare en som ger bekräftelse, utan att få det ömsesidigt tillbaka.

Skriver man inte först är det hög sannolikhet att man som snygg man får ligga med 0 istället för 100.
Citera
2023-10-31, 10:49
  #23001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Själv får jag massor av matchningar på dejtingappar.

Samt kan ligga med hundratals om jag bara initierar en konversation. Men man känner sig inte själv sedd och det känns som man är där för att vara ytterligare en som ger bekräftelse, utan att få det ömsesidigt tillbaka.

Skriver man inte först är det hög sannolikhet att man som snygg man får ligga med 0 istället för 100.

”Matchning” säger väl inte mer än att någon vill muntra upp? Men kul att du kan ligga om du vill även om du tycks vara intresserad av något mer seriöst sett till din trådstart. Även en blind höna kan finna ett korn heter det. Varför tror du att just du inte får till ett långvarigt förhållande?
Citera
2023-10-31, 10:52
  #23002
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
”Matchning” säger väl inte mer än att någon vill muntra upp? Men kul att du kan ligga om du vill även om du tycks vara intresserad av något mer seriöst sett till din trådstart. Även en blind höna kan finna ett korn heter det. Varför tror du att just du inte får till ett långvarigt förhållande?

Jag får mycket matchningar och kan säkerligen ligga med de flesta av dessa, men även starta en långvarig relation.

Så det är väl inte svårt för mig att få flertalet långa relationer.

Med det sagt, varför skulle jag vilja ha en långvarig relation där jag känner att jag behöver skryta samt jaga för att initiera det hela?

Rent allmänt tänker jag att jag är singel för att kvinnor ofta är för ytliga. De förväntar sig att man ska skriva till dom, berätta allt man har o erbjuda som en skyltdocka och sen gifta sig med dom.

Istället förväntar jag mig ett ömsesidigt intresse. Att de visar initialt intresse kan betyda mycket. Då vet man att de inte endast är ute efter bekräftelse.
Citera
2023-10-31, 10:55
  #23003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Istället förväntar jag mig ett ömsesidigt intresse. Att de visar initialt intresse kan betyda mycket. Då vet man att de inte endast är ute efter bekräftelse.

??? Hur vet du det?
Citera
2023-10-31, 10:59
  #23004
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
??? Hur vet du det?

För mig blir det tydligt att kvinnan mest är ute efter bekräftelse (om än omedvetet).

När hon endast matchar med en utan att skriva. Eller kvinnor överlag. I princip 99% skriver aldrig till en trots man matchar.

Men man kan bli tillsammans med 99% av de om man bara bjuder ut dom på dejt.

Istället om kvinnorna hade börjat visa intresse och nyfikenhet över ens person. Utan att man själv gav de massa bekräftelse.

Då vet man att intresset är genuint och visar man då tillbaka ett intresse är det ömsesidigt.

Dels vet kvinnan att mannen inte är desperat och bara vill ligga. Eftersom han inte ens började ragga på henne och bjöd ut henne.

Men mannen vet också att kvinnan är ödmjuk, vågar visa intresse och nyfikenhet. Att hon inte bara sitter och väntar på nästa bekräftelsemeddelande.


Desperata män frågor ut alla kvinnor efter (ligg)dejt.

Medans mer genuina män tröttnat på hela den här charaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in