• 1
  • 2
2023-10-31, 14:05
Medlem
Tja

Misstänker att jag har en del parasiter i kroppen typ mask och liknande.

Letar efter alternativa (naturliga) kosttillskott mot detta.

Har hittills hittat costusrot vilket har hjälpt mycket men hann ta slut, har beställt nytt men tar tid. Sen har jag hittat papayakärnor.

Skriv gärna vad ni vet.
Citera
2023-10-31, 14:20
Medlem
NyaHenriksss avatar
Nötter, har för mig att just valnötter var bra mot mask.
Citera
2023-10-31, 16:48
Medlem
MrMadoffs avatar
Kryddnejlikor dock inte mer än 5-6 st om dagen.
Viktigast att ta under fullmåne då deras ägg kläcks
Citera
2023-10-31, 19:36
Medlem
Kackotopis avatar
Varför alternativa metoder? När du kan ta en tablett och kanske bli av med dom. Om du betalar skatt i dårhuset Sverige utnyttja det då och sök dig till närmaste vårdcentral.

Alternativa metoder är något som man använder sig av i fattiga länder, eller om man har det illa ställt och bor i ett land utan välfärd, dom skulle antagligen stirra på dig som att du vore galen att välja den vägen om du nu har parasiter i kroppen.

Det kan dock vara ett bra sätt i ett välmående land att äta vissa saker för att förebygga diverse åkommor.
Citera
2023-10-31, 19:45
Medlem
I Afrika så stoppar de folk i en tunna med vatten som de eldar under.
Kommer inte ihåg hur varmt man skulle ha det men det var bra jäkla varmt för att slå ut en viss typ av parasit.
Så ja det finns alternativa metoder på EN DEL parasiter. I Sverige har vi ganska dålig kunskap om parasiter från sydligare breddgrader.
Finns det läkemedel så ta det istället för något hokus pokus som fungerar till 62%
Citera
2023-11-12, 18:29
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Nötter, har för mig att just valnötter var bra mot mask.
Inte vilken nöt som helst.
Det är någon särskild amerikansk nöt som används i USA mott vissa maskar och så kombineras den med andra medel för att slå ut fler parasiter.

I hela västvärlden har malört varit den vanligaste naturmedicinen mot invärtes parasiter.
Gör ett starkt te på malört och drick en stor mugg varje dag i en vecka. Det dödar levande mask, men inte äggen.
Vänta 10 dagar på att äggen ska kläckas och drick igen starkt malörtste i en vecka.
Vänta ytterligare 10 dagar och upprepa att dricka starktmalörts-te dagligen en tredje vecka.

Malört har extremt bitter besk smak och är svår att svälja ned.

Fram tills 1900-talet användes renfana i Sverige som avmaskningsmedel (på samma sätt som malört) men det smakar ännu hemskare och jag mår fysiskt illa av att dricka te på det.

Det finns mycket enklare avmasknings-medicin på apoteket som är effektivare har mindre biverkningar än naturmedicinerna.
Citera
2023-11-13, 00:15
Medlem
Vitlök, pumpakärnor, kokosolja?, Pau D'arco-te
Citera
2023-11-13, 00:20
Ta riktigt medel, huskurer funkar inte
Citera
2023-11-13, 00:22
Medlem
zombie-nations avatar
Hur får man mask?

När jag avmaskat katter är det extremt viktigt att veta vilken mask det är. Jag antar att det är samma med människor. Viss mask är för evigt dock. Den kan krypa upp i hjärnan och dö.
Citera
2023-11-14, 12:43
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Tja

Misstänker att jag har en del parasiter i kroppen typ mask och liknande.

Letar efter alternativa (naturliga) kosttillskott mot detta.

Har hittills hittat costusrot vilket har hjälpt mycket men hann ta slut, har beställt nytt men tar tid. Sen har jag hittat papayakärnor.

Skriv gärna vad ni vet.

Papayasmoothie med fröna mixade i är tydligen kraftigt mot parasiter.

MEN vi snackar om intelligenta utomjordingar och dom äter socker, mjöl och majs för att överleva.. och dom kan inte överleva om en människa vattenfastar i 40 dagar, som jag tror att bibeln rekommenderar.

Egentligen så ska man fasta i några dagar tills parasiterna är svaga och nära svältgränsen, och då får dom papayafrön i mängder och efter det så kan du ta en titt i toaletten efter larvliknande maskar i pruttkorvarna.

Problemet är bara att dom tar sig upp till hjärnan och tar över nervsystemet för att manipulera människans känslor så att belöningskänslor av tillfällig lycka kan få folk att äta mer skräp, MEN även om en människa börjar fasta vilket innebär döden för parasiterna om dom inte kan få dig att känna att du kanske dör efter 2-3 dagars fasta, och att mjöl, socker och majs måste ätas just då när parasiterna är svaga av fastandet som dom dör av medans vi som har själar är nyttiga när vi fastar, då vi egentligen inte ens behöver äta för att överleva.. pga själen, som är en sol.
Citera
2023-11-14, 13:07
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hur får man mask?

När jag avmaskat katter är det extremt viktigt att veta vilken mask det är. Jag antar att det är samma med människor. Viss mask är för evigt dock. Den kan krypa upp i hjärnan och dö.

Äggen ligger i kött men allätare och köttätare har extra små tarmar som gör att dom bajsar ut äggen innan dom kläcks.

Växtätare däremot har flera ggr längre tarm eftersom grödor tar längre tid att smälta, och innehåller inga parasitägg som måste ut snabbt.

Tyvär så är människan en växtätare enligt designen på kroppen, men enligt skolböcker så är människan en allätande rovdjurs-apa som kan äta kött och det är naturligt och nyttigt för den ateist apan, eller vad man nu ska kalla de hjärntvättade sektmedlemmarna.

När apfolket ateisterna äter kött dagligen så kläcks det nya parasitägg dagligen och flera familjer av parasiter bildas kontinuerligt.

Speciellt sushiätande apor får mycket parasiter eftersom råare betyder mer ägg.

Miljön i tarmen görs perfekt för parasiter så länge köttet och sockret får flöda genom tarmen dagligen.

Man kan inte ens ha parasiter om man lever på ett annat sätt än som en rovdjur-apa utan klor.
Citera
2023-11-14, 15:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Äggen ligger i kött men allätare och köttätare har extra små tarmar som gör att dom bajsar ut äggen innan dom kläcks.

Växtätare däremot har flera ggr längre tarm eftersom grödor tar längre tid att smälta, och innehåller inga parasitägg som måste ut snabbt.

Tyvär så är människan en växtätare enligt designen på kroppen, men enligt skolböcker så är människan en allätande rovdjurs-apa som kan äta kött och det är naturligt och nyttigt för den ateist apan, eller vad man nu ska kalla de hjärntvättade sektmedlemmarna.

När apfolket ateisterna äter kött dagligen så kläcks det nya parasitägg dagligen och flera familjer av parasiter bildas kontinuerligt.

Speciellt sushiätande apor får mycket parasiter eftersom råare betyder mer ägg.

Miljön i tarmen görs perfekt för parasiter så länge köttet och sockret får flöda genom tarmen dagligen.

Man kan inte ens ha parasiter om man lever på ett annat sätt än som en rovdjur-apa utan klor.

Svensk sushi är oftast inte rå. Så du tror parasiterna överlever stekning vid höga temperaturer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in