Citat:
Ett kliniskt fas 3-försök utan en kontrollgrupp som ges äkta placebo?Hur går det att avgöra ett nytt vaccins verkliga skadeverkningar utan en placebo-kontroll att jämföra vaccingruppen med, menar du?
Gissa?
Citat:
Va?
går det inte att göra saken säkrare annat än att man har en tidsmaskin.
Citat:
Fast här i tråden talar vi ju om den epidemiska ökningen av kroniska sjukdomar och funktionsnedsättningar? T.ex. CDC (US) säger att i dag så har 50% av alla amerikaner en eller flera kroniska sjukdomar och/eller funktionsnedsättningar. 1 av 2 amerikaner.
Till och med en idiot fattar att om en biverkning är så ovanlig att den bara drabbar en på 100,000 så måste man rent matematiskt testa läkemedlet på 100,000 personer för att identifiera den.
Hur identifieras dessa i den mån nu vacciner eventuellt ligger bakom, när inget av dagens barnvacciner har testats i någon av de typer av studier jag listar här ovan?
Här gissar ni i er egenskap av eh.... neutrala.....eh.....experter?
Citat:
Nämn ETT barnvaccin som i kliniska studier har testats mot kontrollgrupp som fått äkta placebo.
Äkta placebo? Kliniska försök. Redan på plats.
Citat:
Nämn ETT fall där ett av de 1% av "adverse events" som rapporteras in till VAERS, där berört läkemedelsföretag och/eller ansvarig myndighet har genomfört kliniska fas 4-studier i syfte att undersöka vad som kan tänkas ligga bakom.
Regelbundna uppföljningar? Fas 4. Redan på plats.
Citat:
Automatiskt = datoriserat system.
Ett "automatiskt rapportsystem"? Tyvärr, telepatin har inte kommit så långt ännu. Men visst, det hade varit bra.
Ett sådant ypperligt väl fungerande datorsystem togs fram av Lazarus et. al för mer än 10 år sedan, men vi väntar fortfarande på att den ursprungliga uppdragsgivaren, CDC, ska implementera det.
Kan det bero på att datorsystemet rapporterade in event på ett sätt som upplevdes som, besvärande, för CDC och dess uppdragsgivare inom läkemedelsindustrin, tror Du?
Citat:
Som sagt, jag vill se konkreta dokumenterade exempel på sådana tester. Börja med t.ex. injicerat etylkvicksilver.
Testa samtliga ämnen? Se ovan. Redan på plats.
Citat:
Om argumentet för mer eller mindre obligatorisk vaccinering av barn är "herd immunity" så torde vaccinets förmåga att förhindra smittspridning utgöra en minst sagt viktig komponent i dess "effektivitet", ja.
Testa för smittspridning? Ja, om vaccinets primära funktion är att minska smittspridning så skall man testa det.
Vet du om några sådana tester som har genomförts på barnvaccin?
Citat:
Jodå, här angav Fauci & co att det främsta skälet till att ALLA måste vaccinera sig är att uppnå "herd immunity". Att dessa senare ljuger om att de INTE har använt "herd immunity" som argument för obligatoriska vaccineringar, vittnar däremot om vad det är för typer som är satta att överse och diktera "public health", i USA och internationellt.
Det var dock inte fallet med t.ex. COVID-vaccin.
Citat:
Då väntar jag bara på att du ska beslå mig med ett faktafel eller där jag skriver något som vittnar om sagda "okunskap".
Du får väl läsa på lite och skaffa dig kunskap innan du sitter och bevisar din okunskap på sociala medier?
Citera och förklara.
Citat:
Istället för att leka gissningslekar där jag förväntas läsa dina tankar så kanske du istället rakt och ärligt ska besvara mina raka och ärliga frågor till dig?
Börja med att läsa det kliniska försöket i avsnittet "Study Overview". Där framgår vad om är avsikten med försöket:
https://clinicaltrials.gov/study/NCT04368728
https://clinicaltrials.gov/study/NCT04368728
1. Vet du något barnvaccin som har testats mot äkta placebo i dess obligatoriska kliniska fas 3-studie?Här kanske du med dina expertkunskaper kan svara rakt och ärligt på mina frågor, en fråga i taget?
2. Vet du något rapporterat "adverse event" i VAERS där ansvarig myndighet och/eller berört läkemedelsföretag har genomfört biologiska/kliniska studier av ett misstänkt barnvaccin för att utröna vad som kan ha orsakat "eventet"?
3. Vet du något barnvaccin där vaccingruppen i dess kliniska fas 3-studie har följts upp genom åren för att kontrollera för mer långsiktiga skadeverkningar?
4. Vet du någon studie av något av de giftiga ämnen som ingår i många barnvacciner (t.ex. etylkvicksilver och aluminium), där ämnet i fråga har injicerats i randomiserade små barn vars reaktioner har jämförts med randomiserad kontrollgrupp som injicerats med äkta placebo?
5. Vet du någon studie där hälsan hos ett stort randomiserat urval av ett lands/delstats/regions fullt ut vaccinerade barn har jämförts med hälsan hos ett likaledes stort randomiserat urval av samma lands/delstats/regions helt ovaccinerade barn? För att blottlägga skadeverkningarna från landets/delstatens/regionens hela barnvaccinprogram?
6. Om nu ingen sådan studie har genomförts någonstans någonsin, vad kan det bero på, tror du?
7. Vet du någon studie där ansvariga har testat vaccinets verkliga effektivitet? Dess förmåga att förhindra smittspridning och förhindra svår sjukdom och död? Över tid?
8. Vet du varför CDC fortfarande inte har implementerat det automatiserade aktiva inrapporteringsprogram som på dess uppdrag togs fram och testades av Lazarus et. al? Är ansvariga inom CDC nöjda med det nuvarande VAERS som ju enligt samma CDC registrerar max 1% av de "adverse events" barnvaccinerna orsakar?
Citat:
Fast du svarar ju inte på mina frågor?
Alla studier som krävs för att uppvisa den funktion som listas i de kliniska försökens primära resultat har genomförts. Om ett vaccins funktion inbegriper att minska smittspridning är den funktionen listad som primär alternativt sekundär i de kliniska försöken. Att du vill ha en viss funktion i ett vaccin är irrelevant och visar bara att du inte begriper vad du svamlar om - du är djupt okunnig. På samma vis är en kökskniv inte testad för maxhastighet på E4:an mellan Stockholm och Uppsala - kökskniven har aldrig haft för avsikt att ha den funktionen.
Igen:
Bra, att du "arbetar med detta".
Då har du kanske ett bra svar på varför inte en enda av mina listade typer av studier har genomförts på ett enda av alla de vaccin som i dag ingår i västs olika barnvaccinprogram?
Behövs det inga sådana studier för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar eller verkliga effektivitet, menar du, och i så fall, varför då?