2023-10-30, 10:15
Avstängd
Flyttar en diskussion till relevant tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du listade en samling smörja, trams och pladder.
Om det är din åsikt så citerar du det i min lista som du har specifika invändningar i sak emot och förklarar varför du tycker att det är "smörja, trams och pladder".
- Självklart så krävs det äkta placebo för att under den tid studien pågår, se vaccinets verkliga skadeverkningar.

- Efter det så krävs det regelbundna uppföljningar och vid behov kliniska och biologiska tester på drabbade barn för att se vad som är vad, ...

- ... samt ett fungerande rapport-system vilket automatiskt registrerar samtliga möjliga "adverse events" under den tid vaccinet finns på marknaden. Inte ett passivt 'frivilligt' program som t.ex. VAERS (US), där ansvariga (CDC) själva säger att max ca 1% av alla "adverse events" rapporteras in.

- Det krävs också att samtliga ingående ämnen i vaccinet har testats för möjliga skadeverkningar och då i synnerhet sådana som bevisligen är skadliga (neuro-toxiska, mm) för kroppen, t.ex. etylkvicksilver och aluminium.

- Utöver det så krävs som sagt även studier som visar hur effektivt vaccinet är med att förhindra smittspridning, allvarliga skador/sjukdomar och mortalitet. Inte enbart hur många antikroppar de producerar i dess relativt kortvariga fas 3-studier innan godkännande.

- Slutligen så krävs det stora populationsstudier där fullt ut vaccinerades hälsa jämförs med helt ovaccinerades dito.
INGENTING av det här har genomförts på NÅGOT av de vaccin/barnvaccinprogram som i dag ingår i västvärldens barnvaccinprogram.

Citera det du har invändningar i sak emot och förklara varför du inte håller med om det du citerar.

Citat:
Det finns ingen "lista" som innehåller krav på att ett vaccin skall innehålla tester för smittspridning.
Exakt, någon sådan formell lista finns ej. Och jag menar att en sådan lista MÅSTE finnas och följas för att kunna avgöra hur "safe and effective" ett barnvaccin är.

Inte en enda av de typer studier som jag listar har genomförts på ett enda av alla de vacciner som finns med i västs olika barnvaccinprogram.

Helt ok, tycker du?

Citat:
Det är inte så det regulatoriska regelverket ser ut.
Exakt och det är ju precis DET som är problemet.

Inte?

Citat:
Men det fattar inte du för du är ett eländigt antivaxxar-patrask som inte KAN sluta ljuga och hitta på lite som du vill. Jag småskrattar ju faktiskt lite här...
Du vet att dina rabiata personangrepp får dig att framstå som om du har både känslomässiga och kognitiva problem?

Citat:
HÄR är de befintliga kraven som ställs på en ansökan:
https://www.fda.gov/drugs/development-approval-process-drugs/forms-submission-requirements
Notera rubriken:
Forms & Submission Requirements (formulär och ansökningskrav) Förstår du!?
Det är DU som inte förstår.

Jag hävdar INTE att de olika typer av studier som jag listar ingår i FDAs eller annan reglerande myndighets regler för hur ett nytt vaccin ska testas för säkerhet och effektivitet.

Jag hävdar tvärtom att det faktum att inga av de typer av studier jag listar och som jag menar krävs för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar, är obligatoriska i något av ansvariga reglerande myndigheters regelverk.

Förstår du nu?

Citat:
Om du inte vet eller kan något är det bättre att du frågar oss som arbetar med detta istället för att sitta och hitta på eller tro på vad du läser på ChildrensHealthDefense och liknande desinformationssiter. Principerna för godkännande av läkemedel är inte speciellt svåra att förstå, så till och med DU kan säkert förstå.
Bra, att du "arbetar med detta".

Då har du kanske ett bra svar på varför inte en enda av mina listade typer av studier har genomförts på ett enda av alla de vaccin som i dag ingår i västs olika barnvaccinprogram?

Behövs det inga sådana studier för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar samt verkliga effektivitet, menar du, och i så fall, varför då?
Senast redigerad av onopono 2023-10-30 kl. 10:45.
Citera
2023-10-30, 10:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Hur ställer ni som tror att vaccin är farligt till det faktum att wakefield fuskade med sin forskning för att tjäna pengar? Hur tänker ni på de barn som dött och fått svåra men när de inte fått vaccin för att wakefields och era tokerier fått föräldrar att inte vaccinera sina barn

Känner ni skuld eller bryr ni er inte?
Flyttar diskussionen till 'Wakefieldtråden': (FB) Justitiemordet och förtalskampanjen mot 'autist-läkaren' Andrew Wakefield
Citera
2023-10-30, 11:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Flyttar en diskussion till relevant tråd.

Om det är din åsikt så citerar du det i min lista somdu har specifika invändningar i sak emot och förklarar varför du tycker att det är "smörja, trams och pladder".
Det har jag gjort flera gånger, men du klarar tydligen inte av att ta in information.

Citat:
- Självklart så krävs det äkta placebo för att under den tid studien pågår, se vaccinets verkliga skadeverkningar.

- Efter det så krävs det regelbundna uppföljningar och vid behov kliniska och biologiska tester på drabbade barn för att se vad som är vad, ...

- ... samt ett fungerande rapport-system vilket automatiskt registrerar samtliga möjliga "adverse events" under den tid vaccinet finns på marknaden. Inte ett passivt 'frivilligt' program som t.ex. VAERS (US), där ansvariga (CDC) själva säger att max ca 1% av alla "adverse events" rapporteras in.

- Det krävs också att samtliga ingående ämnen i vaccinet har testats för möjliga skadeverkningar och då i synnerhet sådana som bevisligen är skadliga (neuro-toxiska, mm) för kroppen, t.ex. etylkvicksilver och aluminium.

- Utöver det så krävs som sagt även studier som visar hur effektivt vaccinet är med att förhindra smittspridning, allvarliga skador/sjukdomar och mortalitet. Inte enbart hur många antikroppar de producerar i dess relativt kortvariga fas 3-studier innan godkännande.

- Slutligen så krävs det stora populationsstudier där fullt ut vaccinerades hälsa jämförs med helt ovaccinerades dito.
INGENTING av det här har genomförts på NÅGOT av de vaccin/barnvaccinprogram som i dag ingår i västvärldens barnvaccinprogram.

Citera det du har invändningar i sak emot och förklara varför du inte håller med om det du citerar.
Det har jag gjort flera gånger, men du klarar tydligen inte av att ta in information.

Citat:
Exakt, någon sådan formell lista finns ej. Och jag menar att en sådan lista MÅSTE finnas och följas för att kunna avgöra hur "safe and effective" ett barnvaccin är.

Inte en enda av de typer studier som jag listar har genomförts på ett enda av alla de vacciner som finns med i västs olika barnvaccinprogram.

Helt ok, tycker du?
Toxikologiska rapporter (genotoxicitet, reproduktionstoxicitet, multipeldostoxicitet och biodistribution) bifogas alltid en ansökan om tillstånd för att sälja marknadsföra ett läkemedel. De tas nuförtiden fram med patologiska och histopatologiska undersökningar. Men undersöker naturligtvis också variationer i monocyter, neutrofiler, basofiler och eusinofiler. Andra områden som man tittar på inkluderar immunogenicitet och hematologi. Att DU tycker att något annat skall bifogas är helt ointressant. Du vet dessutom inte vad du talar om, vilket gör saken än mer onödig att diskutera.

Nej. det finns inga krav på stora populationsstudier. Återigen, att du tycker det är ointressant är irrelevant. Det vore bättre om du försökte lyssna på oss som kan det här i stället för att sitta och vräka ur dig en massa lögner och annan skit på sociala medier.

Citat:

Jag hävdar INTE att de olika typer av studier som jag listar ingår i FDAs eller annan reglerande myndighets regler för hur ett nytt vaccin ska testas för säkerhet och effektivitet.

Jag hävdar tvärtom att det faktum att inga av de typer av studier jag listar och som jag menar krävs för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar, är obligatoriska i något av ansvariga reglerande myndigheters regelverk.
Kraven på vetenskapligt stöd för att de läkemedel som erhåller tillstånd för att säljas eller marknadsföras skall vara säkra är omfattande. DU skulle bli förvånad om du insåg mängden data som bifogas en ansökan. Nej, det är inte 100% och ibland går det snett, men sett till den enorma säkerhet som omger ett kliniskt försök och en efterföljande ansökan om tillstånd för att sälja ett läkemedel går det inte att göra saken säkrare annat än att man har en tidsmaskin. Till och med en idiot fattar att om en biverkning är så ovanlig att den bara drabbar en på 100,000 så måste man rent matematiskt testa läkemedlet på 100,000 personer för att identifiera den.

Äkta placebo? Kliniska försök. Redan på plats.
Regelbundna uppföljningar? Fas 4. Redan på plats.
Ett "automatiskt rapportsystem"? Tyvärr, telepatin har inte kommit så långt ännu. Men visst, det hade varit bra.
Testa samtliga ämnen? Se ovan. Redan på plats.
Testa för smittspridning? Ja, om vaccinets primära funktion är att minska smittspridning så skall man testa det. Det var dock inte fallet med t.ex. COVID-vaccin. Du får väl läsa på lite och skaffa dig kunskap innan du sitter och bevisar din okunskap på sociala medier? Börja med att läsa det kliniska försöket i avsnittet "Study Overview". Där framgår vad om är avsikten med försöket:

Citat:
Study Overview

Brief Summary
This is a Phase 1/2/3, randomized, placebo-controlled, observer-blind, dose-finding, vaccine candidate-selection, and efficacy study in healthy individuals.

The study consists of 2 parts: Phase 1: to identify preferred vaccine candidate(s) and dose level(s); Phase 2/3: an expanded cohort and efficacy part.

The study will evaluate the safety, tolerability, and immunogenicity of 3 different SARS-CoV-2 RNA vaccine candidates against COVID-19 and the efficacy of 1 candidate:

As a 2-dose (separated by 21 days) schedule;
At various different dose levels in Phase 1;
As a booster;
In 3 age groups (Phase 1: 18 to 55 years of age, 65 to 85 years of age; Phase 2/3: ≥12 years of age [stratified as 12-15, 16-55 or >55 years of age]).
The candidate selected for efficacy evaluation in Phase 2/3 is BNT162b2 at a dose of 30 µg.

Participants who originally received placebo will be offered the opportunity to receive BNT162b2 at defined points as part of the study.

In order to describe the boostability of BNT162, and potential heterologous protection against emerging SARS-CoV-2 VOCs, an additional dose of BNT162b2 at 30 µg will be given to Phase 1 participants approximately 6 to 12 months after their second dose of BNT162b1 or BNT162b2. This will provide an early assessment of the safety of a third dose of BNT162, as well as its immunogenicity.

The assessment of boostability will be further expanded in a subset of Phase 3 participants at selected sites in the US who will receive a third dose of BNT162b2 at 30 µg or a third and potentially a fourth dose of prototype BNT162b2VOC at 30 µg (BNT162b2s01, based upon the South African variant and hereafter referred to as BNT162b2SA). A further subset of Phase 3 participants will receive a third, lower, dose of BNT162b2 at 5 or 10 µg.

To further describe potential homologous and heterologous protection against emerging SARS-CoV-2 VOCs, a new cohort of participants will be enrolled who are COVID-19 vaccine-naïve (ie, BNT162b2-naïve) and have not experienced COVID-19. They will receive BNT162b2SA given as a 2-dose series, separated by 21 days.

To reflect current and anticipated recommendations for COVID 19 vaccine boosters, participants in C4591001 who meet specified recommendations and have not already received one, will be offered a third dose of BNT162b2 after their second dose of BNT162.
https://clinicaltrials.gov/study/NCT04368728

Citat:
Bra, att du "arbetar med detta".

Då har du kanske ett bra svar på varför inte en enda av mina listade typer av studier har genomförts på ett enda av alla de vaccin som i dag ingår i västs olika barnvaccinprogram?

Behövs det inga sådana studier för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar samt verkliga effektivitet, menar du, och i så fall, varför då?
Alla studier som krävs för att uppvisa den funktion som listas i de kliniska försökens primära resultat har genomförts. Om ett vaccins funktion inbegriper att minska smittspridning är den funktionen listad som primär alternativt sekundär i de kliniska försöken. Att du vill ha en viss funktion i ett vaccin är irrelevant och visar bara att du inte begriper vad du svamlar om - du är djupt okunnig. På samma vis är en kökskniv inte testad för maxhastighet på E4:an mellan Stockholm och Uppsala - kökskniven har aldrig haft för avsikt att ha den funktionen.
Senast redigerad av korrektamund0 2023-10-30 kl. 11:15.
Citera
2023-10-30, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
"The Covid vaccines made by Pfizer-BioNTech and Moderna may be linked to a slight increase in the risk of stroke when administered along with a high-dose flu vaccine, according to a*new analysis*by the Food and Drug Administration."

När FDA nu går ut med detta borde det väl tas på allvar även här på Flashback.
Vad har du för åsikt om detta, Korrektamund0?
Håller du med FDA?
Citera
2023-10-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Vad har du för åsikt om detta, Korrektamund0?
Håller du med FDA?
Har du någon länk till din källa eller ska vi dra slutsatser från en kort rubrik?

Citat:
The high-dose flu vaccine is usually given to older people, and the risk association is clearest in adults aged 85 and older. But that increase, if real, seems very small, and it is possible that the risk may stem from the flu vaccine alone.
Citera
2023-10-30, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Har du någon länk till din källa eller ska vi dra slutsatser från en kort rubrik?
Det stod i New York Times.
Jag vet inte var dom fått det ifrån.
Citera
2023-10-30, 12:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Riktigt hur du tänker dig att ett sådant "automatiskt" system skulle gå till är svårt att förstå - men du menar väl inte att det ska skötas av synska personer hoppas jag?
Om du egentligen menade att det skulle finnas ett obligatoriskt rapportsystem för läkare och vårdpersonal att rapportera in misstänkta eller konstaterade bieffekter så kan jag glädja dig med att det redan finns i Sverige sedan 2006:
sjukvården har en lagstadgad skyldighet att rapportera misstänkta biverkningar. Samtliga misstänkta biverkningar av läkemedel ska rapporteras till Läkemedelsverket.
...
I Läkemedelsverkets författningssamling LVFS 2006:4 10§ föreskrivs att ”Den som bedriver verksamhet inom hälso- och sjukvården skall till Läkemedelsverket snarast rapportera samtliga allvarliga biverkningar, samtliga oförutsedda biverkningar samt sådana biverkningar som synes öka i frekvens”.
https://regionuppsala.se/samverkanswebben/for-vardgivare/kunskapsstod/lakemedel/lakemedelssakerhet/biverkningar/rapportera-biverkningar/
Citera
2023-10-30, 13:21
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Riktigt hur du tänker dig att ett sådant "automatiskt" system skulle gå till är svårt att förstå - men du menar väl inte att det ska skötas av synska personer hoppas jag?
Om du egentligen menade att det skulle finnas ett obligatoriskt rapportsystem för läkare och vårdpersonal att rapportera in misstänkta eller konstaterade bieffekter så kan jag glädja dig med att det redan finns i Sverige sedan 2006:
sjukvården har en lagstadgad skyldighet att rapportera misstänkta biverkningar. Samtliga misstänkta biverkningar av läkemedel ska rapporteras till Läkemedelsverket.
...
I Läkemedelsverkets författningssamling LVFS 2006:4 10§ föreskrivs att ”Den som bedriver verksamhet inom hälso- och sjukvården skall till Läkemedelsverket snarast rapportera samtliga allvarliga biverkningar, samtliga oförutsedda biverkningar samt sådana biverkningar som synes öka i frekvens”.
https://regionuppsala.se/samverkanswebben/for-vardgivare/kunskapsstod/lakemedel/lakemedelssakerhet/biverkningar/rapportera-biverkningar/

Existerar det något system för att följa uoo misstänkra biverkningar?

Samt om det finns hur går man tillväga? UnUndersöker man grundligt?

Nu verkar bieffekterna varit skyhöga med nya mRNa vaccin. Vilka nevisade bieffekter ser vi hitintils uttöver hjärtfel?
Citera
2023-10-30, 13:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Existerar det något system för att följa uoo misstänkra biverkningar?
Givetvis - vilket även står förklarat i länken jag gav: aVid signaler om allvarliga och okända biverkningar vidtar Läkemedelsverket nödvändiga åtgärder som kan inbegripa inskränkningar i indikation, genomförande av riktade säkerhetsstudier, eller rent av indragning av läkemedel.

Citat:
Nu verkar bieffekterna varit skyhöga med nya mRNa vaccin.
?
Citat:
Vilka nevisade bieffekter ser vi hitintils uttöver hjärtfel?
Olika för olika mediciner. Läs t.ex på bipacksedlar eller FASS om du undrar.
Citera
2023-10-30, 14:03
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Givetvis - vilket även står förklarat i länken jag gav: aVid signaler om allvarliga och okända biverkningar vidtar Läkemedelsverket nödvändiga åtgärder som kan inbegripa inskränkningar i indikation, genomförande av riktade säkerhetsstudier, eller rent av indragning av läkemedel.

?

Olika för olika mediciner. Läs t.ex på bipacksedlar eller FASS om du undrar.

Så hur många misstänkta dödsfall har bevisats härstamma från mRNA vaccineringen?

Samt hur stor andel har man undersökt och hur grundligt?

Detta kan du inte finns på bipacksedlar ofta väl?

Alltså att avlidning står som bieffekt?
Citera
2023-10-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Så hur många misstänkta dödsfall har bevisats härstamma från mRNA vaccineringen?

Samt hur stor andel har man undersökt och hur grundligt?

Detta kan du inte finns på bipacksedlar ofta väl?

Alltså att avlidning står som bieffekt?
Jodå. På en av mina mediciner står "plötslig död" som en bieffekt.
Citera
2023-10-30, 16:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Nej, det har du definitivt inte gjort. Nu ljuger du rakt upp och ner igen. Har du lärt dig att ljuga så obesvärat i ditt jobb inom läkemedelsindustrin?

Bättre skola för konsten att ljuga helt obesvärat finns nog inte.

Igen:

Om du anser att mina listade typer av nödvändiga studier som måste genomföras på ett vaccin för att avgöra dess verkliga skadeverkningar och verkliga effektivitet är, "smörja, trams och pladder", så bör du nog förklara specifikt VAD som är det och VARFÖR.

Ta en punkt i taget:

Helt ok, tycker du och dina kolleger inom 'branschen'?

Citat:
Toxikologiska rapporter (genotoxicitet, reproduktionstoxicitet, multipeldostoxicitet och biodistribution) bifogas alltid en ansökan om tillstånd för att sälja marknadsföra ett läkemedel. De tas nuförtiden fram med patologiska och histopatologiska undersökningar. Men undersöker naturligtvis också variationer i monocyter, neutrofiler, basofiler och eusinofiler. Andra områden som man tittar på inkluderar immunogenicitet och hematologi. Att DU tycker att något annat skall bifogas är helt ointressant. Du vet dessutom inte vad du talar om, vilket gör saken än mer onödig att diskutera.
Har sådana kliniska och biologiska studier genomförts på injicerade ämnen som etylkvicksilver och aluminium, menar du?

Källa på det?

Citat:
Nej. det finns inga krav på stora populationsstudier.
Återigen, det stämmer att inga sådana formella krav finns från reglerande myndigheter, men det är ju just DET som är problemet.

Dvs, det enda sättet att utvärdera skadeverkningarna från respektive lands hela barnvaccinprogram är att jämföra hälsan hos ett randomiserat antal barn/ungdomar som är fullt ut vaccinerade med dito för barn/ungdomar som är helt ovaccinerade.

Det finns inget annat hanterbart sätt

Här finns dessutom all data lätt tillgänglig för relevant myndighet för retroaktiva studier och som kostar relativt lite pengar och resurser jämfört med andra typer av studier.

Någon sådan studie har fortfarande inte genomförts i något land och frågan blir då givetvis: varför inte då?

Vet du det?

Citat:
Återigen, att du tycker det är ointressant är irrelevant.
Men Du tycker att den totala frånvaron av samtliga av mig listade typer av studier, är helt ok?

Några sådana studier behövs inte för att utvärdera vacciners skadeverkningar och effektivitet?

Citat:
Det vore bättre om du försökte lyssna på oss som kan det här i stället för att sitta och vräka ur dig en massa lögner och annan skit på sociala medier.
Så här långt så har du inte presenterat någonting som vittnar om att du "kan det här", nej.

Däremot så har du under den lilla tid som jag diskuterat med dig, dragit ett antal lögner, gjort förvirrade utfall mixat med de vanliga personangreppen ni i "branschen" använder som substitut för saklighet, fakta och det civiliserade samtalet.

Speaks louder than f*ck.

Citat:
Kraven på vetenskapligt stöd för att de läkemedel som erhåller tillstånd för att säljas eller marknadsföras skall vara säkra är omfattande.
Är det därför som inte ett enda av de vaccin (inklusive ingående ämnen) som ingår i västländers olika barnvaccin har testats enligt följande?

Du menar att vaccinerna i fråga trots det är säkra och effektiva?

Hur vet du det, menar Du?

Citat:
DU skulle bli förvånad om du insåg mängden data som bifogas en ansökan.
Kvantitet säger inte nödvändigtvis något om kvalitet. Ofta kan effekten bli den omvända. Att den kritiska informationen/bristen på informationen drunknar i den massiva mängden data och att reglerande myndighet därför lättare låter sig bli vilseledd.

Citat:
Nej, det är inte 100% och ibland går det snett,
Det här handlar ingalunda om enstaka misstag. Det handlar om ett i grunden korrupt system.

Situationen med dagens alla barnvaccin är ett gott exempel på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in