Flyttar en diskussion till relevant tråd.
Om det är din åsikt så citerar du det i min lista som du har specifika invändningar i sak emot och förklarar varför du tycker att det är "smörja, trams och pladder".
Citera det du har invändningar i sak emot och förklara varför du inte håller med om det du citerar.
Inte en enda av de typer studier som jag listar har genomförts på ett enda av alla de vacciner som finns med i västs olika barnvaccinprogram.
Helt ok, tycker du?
Inte?
Jag hävdar INTE att de olika typer av studier som jag listar ingår i FDAs eller annan reglerande myndighets regler för hur ett nytt vaccin ska testas för säkerhet och effektivitet.
Jag hävdar tvärtom att det faktum att inga av de typer av studier jag listar och som jag menar krävs för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar, är obligatoriska i något av ansvariga reglerande myndigheters regelverk.
Förstår du nu?
Då har du kanske ett bra svar på varför inte en enda av mina listade typer av studier har genomförts på ett enda av alla de vaccin som i dag ingår i västs olika barnvaccinprogram?
Behövs det inga sådana studier för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar samt verkliga effektivitet, menar du, och i så fall, varför då?
Om det är din åsikt så citerar du det i min lista som du har specifika invändningar i sak emot och förklarar varför du tycker att det är "smörja, trams och pladder".
- Självklart så krävs det äkta placebo för att under den tid studien pågår, se vaccinets verkliga skadeverkningar.INGENTING av det här har genomförts på NÅGOT av de vaccin/barnvaccinprogram som i dag ingår i västvärldens barnvaccinprogram.
- Efter det så krävs det regelbundna uppföljningar och vid behov kliniska och biologiska tester på drabbade barn för att se vad som är vad, ...
- ... samt ett fungerande rapport-system vilket automatiskt registrerar samtliga möjliga "adverse events" under den tid vaccinet finns på marknaden. Inte ett passivt 'frivilligt' program som t.ex. VAERS (US), där ansvariga (CDC) själva säger att max ca 1% av alla "adverse events" rapporteras in.
- Det krävs också att samtliga ingående ämnen i vaccinet har testats för möjliga skadeverkningar och då i synnerhet sådana som bevisligen är skadliga (neuro-toxiska, mm) för kroppen, t.ex. etylkvicksilver och aluminium.
- Utöver det så krävs som sagt även studier som visar hur effektivt vaccinet är med att förhindra smittspridning, allvarliga skador/sjukdomar och mortalitet. Inte enbart hur många antikroppar de producerar i dess relativt kortvariga fas 3-studier innan godkännande.
- Slutligen så krävs det stora populationsstudier där fullt ut vaccinerades hälsa jämförs med helt ovaccinerades dito.
Citera det du har invändningar i sak emot och förklara varför du inte håller med om det du citerar.
Citat:
Exakt, någon sådan formell lista finns ej. Och jag menar att en sådan lista MÅSTE finnas och följas för att kunna avgöra hur "safe and effective" ett barnvaccin är.
Det finns ingen "lista" som innehåller krav på att ett vaccin skall innehålla tester för smittspridning.
Inte en enda av de typer studier som jag listar har genomförts på ett enda av alla de vacciner som finns med i västs olika barnvaccinprogram.
Helt ok, tycker du?
Citat:
Exakt och det är ju precis DET som är problemet.
Det är inte så det regulatoriska regelverket ser ut.
Inte?
Citat:
Du vet att dina rabiata personangrepp får dig att framstå som om du har både känslomässiga och kognitiva problem?
Men det fattar inte du för du är ett eländigt antivaxxar-patrask som inte KAN sluta ljuga och hitta på lite som du vill. Jag småskrattar ju faktiskt lite här...
Citat:
Det är DU som inte förstår.
HÄR är de befintliga kraven som ställs på en ansökan:
https://www.fda.gov/drugs/development-approval-process-drugs/forms-submission-requirements
Notera rubriken:
Forms & Submission Requirements (formulär och ansökningskrav) Förstår du!?
https://www.fda.gov/drugs/development-approval-process-drugs/forms-submission-requirements
Notera rubriken:
Forms & Submission Requirements (formulär och ansökningskrav) Förstår du!?
Jag hävdar INTE att de olika typer av studier som jag listar ingår i FDAs eller annan reglerande myndighets regler för hur ett nytt vaccin ska testas för säkerhet och effektivitet.
Jag hävdar tvärtom att det faktum att inga av de typer av studier jag listar och som jag menar krävs för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar, är obligatoriska i något av ansvariga reglerande myndigheters regelverk.
Förstår du nu?
Citat:
Bra, att du "arbetar med detta".
Om du inte vet eller kan något är det bättre att du frågar oss som arbetar med detta istället för att sitta och hitta på eller tro på vad du läser på ChildrensHealthDefense och liknande desinformationssiter. Principerna för godkännande av läkemedel är inte speciellt svåra att förstå, så till och med DU kan säkert förstå.
Då har du kanske ett bra svar på varför inte en enda av mina listade typer av studier har genomförts på ett enda av alla de vaccin som i dag ingår i västs olika barnvaccinprogram?
Behövs det inga sådana studier för att avgöra ett vaccins verkliga skadeverkningar samt verkliga effektivitet, menar du, och i så fall, varför då?
Senast redigerad av onopono 2023-10-30 kl. 10:45.
Senast redigerad av onopono 2023-10-30 kl. 10:45.