Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Om ni minns så fanns det under 90-talet en show som hette "Alf", en utomjordisk mupp som såg ut att vara skapad av mardrömmar. Varje gång man råkade se det programmet så villa man bara ta den där jävla muppen och kasta in den i elden. Detta var inte heller någon slags budgetshow som visades under arbetstimmar utan under bästa sändningtid.
Sedan minns jag friends som var de hjärndöda svenskarna altare under 90-talet. Jag kan förstå lite mer varför denna serie var en succé men jag tyckte innehållet gjorde att man dödade hjärnceller.
Frågan i denna tråd hade dessa serier ens varit ekonomiskt möjligt att göra idag. På tiden då man hade marksänd TV så blev man mer eller mindre tvingad som gåslevergäss att titta på denna lobotomerande underhållning. Så här i eftertanke inser man snabbt att dessa shower var rent tidssöseri och jag kan inte förstå hur man ens lyckas sälja skräpet. Idag är det helt annorlunda, då man kan välja vad och när man ska se på. Om man inte gillar innehållet går man enkelt till något annat vilket kanske gjort att Friends och Alf hade helt enkelt blivit bortsollat.
Jag säger inte emot dig i sak, men när man idag har större utbud av kanaler och program så är det självklart att folk väljer lite djupare underhåll ing som Temptation island, paradise hotel, Robinson, farmen etc framför hjärndödande serier som friends.