Citat:
Ursprungligen postat av
ConvoPost
Tror Alf funkar lika bra eller dåligt i alla familjer som gömmer nån. Det var det som var grejen, som jag minns det?
Nja, om serien består till 90% av fyra skådespelare och en hårig docka så är det väl inte likgiltigt vilka de fyra skådespelarna är.
Hade Alf hamnat hos en annan familj, andra skådespelare, så kunde det blivit bättre eller sämre, men det hade varit annorlunda. Och eftersom Alf var en på sin tid mycket populär serie så hade det troligen funkat sämre med en annan familj.
Min huvudpoäng är dock att om en serie motsvarande Alf hade gjorts idag så hade den varit full med wokepropaganda, som inte existerade på 80-talet. Vilket är huvudskälet till att det blivit sämre idag.
Låt säga att han hamnat i en familj med svart pappa, vit radikalfeministisk mamma och en transsexuell son som genomgår hormonbehandling för att försöka bli kvinna. Och närmsta grannarna hade varit ett gaypar, så klart. Och större delen av skämten hade handlat om hur dumma republikaner är.
Ungefär så hade Alf nog sett ut 2023 och enligt min mening är det ingen tvekan om att det hade varit mycket, mycket sämre.