2023-10-30, 21:14
Avslutad
Om friends hade gjorts idag hade hälften av gruppen varit homosexuella . Minst en skulle varit gender fluid /transa . Enbart en av kvinnorna skulle varit vit , kanske en skulle varit vit av männen och han skulle självklart varit en stor looser , inkompetent och sinnesslö dvs the punching bag av gänget.

Deras problem skulle vara mer politiska och de skulle klaga på patriaket och sexism. Tror en ny version som sagt skulle bli extremt "woke" och tråkig att se på.

självklart skulle alla tjejer vara "girl bosses" utan några större "fel" eller "svåra hinder " att överkomma.
Citera
2023-10-30, 21:24
Avslutad
Har du sett vad folk kollar på idag?

Det är mer hjärndött än någonsin.

Sex on the beach.
The bachelor.
Kakmästarna.
Dragshow öh programmet
The kardeash. Kaddash? Dom där kassdassnaians. Eller nåt liknande..
Citera
2023-10-30, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Även Alf var mycket bättre än wokeskräpet som görs idag. Hade Alf gjorts idag hade han väl hamnat i en BLM-familj där sonen egentligen var en dotter eller liknande skit.

Tror Alf funkar lika bra eller dåligt i alla familjer som gömmer nån. Det var det som var grejen, som jag minns det?
Senast redigerad av ConvoPost 2023-10-30 kl. 21:27.
Citera
2023-10-30, 21:31
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Kom att tänka på en sak; man måste ju skilja på vad som ett stort TV bolag eller Disney skulle kunna göra, med vad ett mindre eller uppstickare-bolag skulle kunna göra.

The Sopranos eller The Wire hade ju inte kunnat göras på 90-talet eftersom det inte fanns något tillräckligt stort alternativt TV-bolag som hade möjlighet att producera såna regimkritiska och provokativa serier. Sen på 00-talet så kom ju uppstickande och kaxiga bolag med oberoende finansiering som kunde göra provokativ konst.

Sen har ju förstås de provokativa bolagen i nuläget degenererat och blivit slukade med hull och hår av den PK storfinansen och Disney... så att de forna radikala hjältarna nu har blivit de stora otäcka PK skurkarna!

Men det finns ju även nu så klart oberoende bolag som producerar bra och icke-PK konst, även om de såklart får begränsad spridning och uppmärksamhet...

//FCR
Citera
2023-10-30, 21:32
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Om ni minns så fanns det under 90-talet en show som hette "Alf", en utomjordisk mupp som såg ut att vara skapad av mardrömmar. Varje gång man råkade se det programmet så villa man bara ta den där jävla muppen och kasta in den i elden. Detta var inte heller någon slags budgetshow som visades under arbetstimmar utan under bästa sändningtid.

Sedan minns jag friends som var de hjärndöda svenskarna altare under 90-talet. Jag kan förstå lite mer varför denna serie var en succé men jag tyckte innehållet gjorde att man dödade hjärnceller.

Frågan i denna tråd hade dessa serier ens varit ekonomiskt möjligt att göra idag. På tiden då man hade marksänd TV så blev man mer eller mindre tvingad som gåslevergäss att titta på denna lobotomerande underhållning. Så här i eftertanke inser man snabbt att dessa shower var rent tidssöseri och jag kan inte förstå hur man ens lyckas sälja skräpet. Idag är det helt annorlunda, då man kan välja vad och när man ska se på. Om man inte gillar innehållet går man enkelt till något annat vilket kanske gjort att Friends och Alf hade helt enkelt blivit bortsollat.
Båda serierna var/är ju fantastiska.
Nåja, Alf kan jag kanske inte gå i god för längre, har ju inte sett den på ett tag.
Men Friends går ju bara runt runt, repris på repris och dagens ungdum tyck gilla serien.
Slutsats, två av de bästa serierna som har gjorts!
Citera
2023-10-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Tror Alf funkar lika bra eller dåligt i alla familjer som gömmer nån. Det var det som var grejen, som jag minns det?

Nja, om serien består till 90% av fyra skådespelare och en hårig docka så är det väl inte likgiltigt vilka de fyra skådespelarna är.

Hade Alf hamnat hos en annan familj, andra skådespelare, så kunde det blivit bättre eller sämre, men det hade varit annorlunda. Och eftersom Alf var en på sin tid mycket populär serie så hade det troligen funkat sämre med en annan familj.

Min huvudpoäng är dock att om en serie motsvarande Alf hade gjorts idag så hade den varit full med wokepropaganda, som inte existerade på 80-talet. Vilket är huvudskälet till att det blivit sämre idag.

Låt säga att han hamnat i en familj med svart pappa, vit radikalfeministisk mamma och en transsexuell son som genomgår hormonbehandling för att försöka bli kvinna. Och närmsta grannarna hade varit ett gaypar, så klart. Och större delen av skämten hade handlat om hur dumma republikaner är.

Ungefär så hade Alf nog sett ut 2023 och enligt min mening är det ingen tvekan om att det hade varit mycket, mycket sämre.
Citera
2023-10-30, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nja, om serien består till 90% av fyra skådespelare och en hårig docka så är det väl inte likgiltigt vilka de fyra skådespelarna är.

Hade Alf hamnat hos en annan familj, andra skådespelare, så kunde det blivit bättre eller sämre, men det hade varit annorlunda. Och eftersom Alf var en på sin tid mycket populär serie så hade det troligen funkat sämre med en annan familj.

Min huvudpoäng är dock att om en serie motsvarande Alf hade gjorts idag så hade den varit full med wokepropaganda, som inte existerade på 80-talet. Vilket är huvudskälet till att det blivit sämre idag.

Låt säga att han hamnat i en familj med svart pappa, vit radikalfeministisk mamma och en transsexuell son som genomgår hormonbehandling för att försöka bli kvinna. Och närmsta grannarna hade varit ett gaypar, så klart. Och större delen av skämten hade handlat om hur dumma republikaner är.

Ungefär så hade Alf nog sett ut 2023 och enligt min mening är det ingen tvekan om att det hade varit mycket, mycket sämre.

Förstår, men bestrider. Alf hade ätit katter och lakoniskt gått och gömt sig och det hade funkat ändå. För att Alf will be Alf.
Citera
2023-10-30, 21:48
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Tveksamt, kolla bara på Seinfeld. Kanske var bra i början av 90 talet men om man av misstag råkar se ett avsnitt så kan jag garantera att den serien inte hade gått förbi första pilotavsnittet 2023.

Är ju knappt så att det är ett litet fniss i timmen.

Seinfelt fungerar bra än i dag.
Citera
2023-10-30, 21:50
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Om friends hade gjorts idag hade hälften av gruppen varit homosexuella . Minst en skulle varit gender fluid /transa . Enbart en av kvinnorna skulle varit vit , kanske en skulle varit vit av männen och han skulle självklart varit en stor looser , inkompetent och sinnesslö dvs the punching bag av gänget.

Deras problem skulle vara mer politiska och de skulle klaga på patriaket och sexism. Tror en ny version som sagt skulle bli extremt "woke" och tråkig att se på.

självklart skulle alla tjejer vara "girl bosses" utan några större "fel" eller "svåra hinder " att överkomma.

Och pappan i ALF då, en crackrökande-homfil.

https://radaronline.com/photos/max-wright-becomes-recluse-drug-gay-scandal/

Men mamman i familjen var milfig.
Citera
2023-10-30, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Båda serierna var/är ju fantastiska.
Nåja, Alf kan jag kanske inte gå i god för längre, har ju inte sett den på ett tag.
Men Friends går ju bara runt runt, repris på repris och dagens ungdum tyck gilla serien.
Slutsats, två av de bästa serierna som har gjorts!

Håller med om att unga människor älskar Friends, trots, eller tack vare, att de inte umgås på det sättet så ofta. Alf däremot, sorgligt bortglömd 😢
Citera
2023-10-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Vad som var så irriterande var dessa skrattmaskiner som var igång hela tiden trots att det inte var roligt. Så jag brukar stänga av ljudet.

Friends spelades in framför live public, så där är det inga skrattmaskiner faktiskt. De kunde tom göra om lite i avsnitten om det var skämtvsom inte gick hem osv.
Citera
2023-10-30, 22:16
Medlem
Kan någon förklara storheten i ”Friends”?
Jag fattar fan inte grejen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in