2023-10-30, 18:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det gäller väl för allt?
Det kvittar om det är betting, travspel, daytrader eller poker.
Det är hårt arbete som ligger bakom vinster, oftast mer nerlagd tid än ett vanligt 40h jobb.

Betting är mycket svårare än poker skulle jag gissa på. Jag förstår mekanismen bakom hur man tjänar pengar på båda men är inget för mig. Men förstår koncepten teoretiskt ganska väl.

Jodå, men vill man tjäna mer pengar så är nog det inte betting som är rätt väg att gå för gemene man.
Citera
2023-10-30, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Jag tror inte på det där för fem öre. Har vänner som är pokerproffs och tjänat några miljoner på poker men som aldrig vunnit i närheten på odds även när de satt sig in i det och är insatta så är det endast tur. De lilla procenten edge man kan ha är så försvinnande liten i de långa loppet och den här snubben är inte en 150 IQ mensa medlem direkt, vilka jag känner som lever på aktier/poker, så jag köper inte det där för fem öre. Han har haft tur men snart släpper turen.

Förstår inte heller varför han tar med en sån snubbe, knappast representativt för ett yrke utan ganska hjärndött och bara ta med en som tjänar en viss summa för att fylla kvoten. Han kunde utan problem ringt runt lite bättre tycker jag.

Spelar ingen roll om du har låg edge om du kan omsätta mycket. Betting är inget påhitt utan det funkar.

Däremot så är det nog väldigt få som klarar av det hela.
Citera
2023-10-30, 19:07
Tvivlar på att det är sant men det går ju t ex att använda Betfairs exchange där blir man inte bannad eftersom man spelar mot andra spelare. Finn ju scalping osv och andra metoder allt detta är dock oerhört svårt.
Citera
2023-10-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReflektivInsikt
Enligt vem? Om Hammarby har odds på 2.0 att vinna mot AIK, är dessa odds satta för högt eller för lågt?

Du ska veta att spelbolagen sätter fel odds, t.ex. att Hammarby vinner 55% av matcherna mot AIK då oddset är 2,0, så går du i längden plus, även om du självfallet fortfarande inte vinner varje spel. Men för att det ska funka ska du ha info som spelbolagen inte har, vilket milt uttryckt är lättare sagt än gjort.
Citera
2023-10-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Betting är mycket svårare än poker skulle jag gissa på. Jag förstår mekanismen bakom hur man tjänar pengar på båda men är inget för mig. Men förstår koncepten teoretiskt ganska väl.

Jodå, men vill man tjäna mer pengar så är nog det inte betting som är rätt väg att gå för gemene man.

Sant.
De flesta klarar inte av psykologin bakom hur spel, eller börsen fungerar.

Tar man börsen som exempel så paniksäljer vanligt folk vid nedgång och köper på toppen, då de blandar ihop känslor med fakta.
Citera
2023-10-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Spelar ingen roll om du har låg edge om du kan omsätta mycket. Betting är inget påhitt utan det funkar.

Däremot så är det nog väldigt få som klarar av det hela.

När de jag känner som spelar mycket och är oerhört smarta (vi pratar mensa nivå och livnär sig på poker som sedan omsätts till verksamheter och aktier, smart människor helt enkelt) som samtidigt varje vecka spelar stryket ihop och älskar sport överlag men som också ingen av de tycker betting och odds är intressant för att tjäna pengar i det långa loppet blir jag väldigt misstänksam.
Citera
2023-10-30, 19:22
Medlem
Så en 19-åring som tjänar 150kkr/mån skulle klä sig som vilken svensson som helst och bo i en vanlig hyresrätt? Inte en chans,
Citera
2023-10-30, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
När de jag känner som spelar mycket och är oerhört smarta (vi pratar mensa nivå och livnär sig på poker som sedan omsätts till verksamheter och aktier, smart människor helt enkelt) som samtidigt varje vecka spelar stryket ihop och älskar sport överlag men som också ingen av de tycker betting och odds är intressant för att tjäna pengar i det långa loppet blir jag väldigt misstänksam.

Det är extremt få skulle jag gissa på som kan vinna på detta. Men det sker felsättningar ibland, det är inget snack om saken.
Citera
2023-10-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confuze
I senaste videon från Uppdrag Mat så träffar Mauri en 19 åring vid namn Neo som hävdar att han tjänar 150 000 kr i månaden på att betta på sport genom att hitta odds som är högre än vad de borde vara. Nämns lite kort om att han använder bottar för att lyckas med detta.

Fenomenet i sig har jag hört talas om förut så det är väl inget nytt, men jag undrar om det verkligen fungerar nuförtiden - Och hur enkelt det är för en lekman som mig att lära mig detta?

Av vad jag hört så ska spelbolagen dels vara väldigt noggranna med att undvika att sätta fel oddssamt att man har i sina regler att de kan annullera spel där det "uppenbarligen" var fel odds samt att man jobbar aktivt med limitering. Känns som många hinder på vägen för att kunna lyckas med detta på sikt?

Någon av er som har erfarenhet av detta och som kanske till och med lever på det som Neo?

I slutändan så är det väl vanligt bettande. Låt säga att de råkat sätta 4.0 i odds istället för 3,5 på att något lag i allsvenskan ska vinna mot ett annat lag. I slutet av dagen så är ju bollen rund och det kan leda till förlust ändå?

Så exakt hur mycket är tur och hur mycket är skicklighet i långa loppet?

Videon:
https://youtu.be/bDQWboQSLGE?si=zmJ05BhoS8evr4O0 (Från 20:50)

Angående det fetade. Nja, ibland och ibland inte, kommer ihåg när Ryssland invaderade Ukraina och om det var VP som fick byta namn till Outsiders för att få vara med och spela dota 2. Då var oddsen på dem typ 3,25 mot ett lag som var mycket sämre.

Vad jag befarar är ju att om detta stämmer kommer något spelbolag anlita honom och göra så att huset alltid vinner - lite mer.
Citera
2023-10-30, 19:52
Medlem
Köpte själv en guide angående detta för några veckor sedan och har gjort ngåra tusen i veckan.
Med större kapital att investera hade jag nog gjort bra mycket mer.
Citera
2023-10-30, 20:07
Medlem
babobaas avatar
Kul o se folks förutfattade meningar kring betting.
150 k i månaden är otroligt bra. Men helt möjligt. Dock är killen 19 år gammal. Han har kanske spelat i max något år? Möjligt med tanke på vad han spelar på för små skitligor att han endast är vinstdrivande på b365. Om det stämmer så kanske han klarat sig på att fråga familj o vänner o vänners vänner om konton. Men till slut så handlar allt om att få tillgång till konton, ta det från mig som ändå tjänar hälften av vad killen gör.
Om man ska fortsätta vara vinstdrivande i längden så är det bäst att kunna ta del o använda så många sidor som möjligt. Jag spelar på mma och fotboll, mycket moneyline och stora ligor. Det innebär att jag kan använda i princip vilken sida som helst för o vinna ( och det finns 100tals om man räknar de utan svensk licens) sen har du också pinnacle och betfair exchange som inte limiterar spelare. Betfair har dock en straffavgift för de som tjänar mycket pengar.

Om ni gör lite research så är det suuuuper lätt att tjäna pengar på betting. Men 99% av tipsters o strategier använder sig nästan bara av b365 som ett måste. Eller så spelar du på så små marknader med dålig likviditet att du blir begränsad nästan på en gång av spelbolagen.

Så ska ni försöka va pros och göra detta på heltid, lär dig strategier så du kan vinna på alla sidor/ vinna på spelbörsen eller pinnacle. Annars är det bara temporärt.
Citera
2023-10-30, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babobaa
Kul o se folks förutfattade meningar kring betting.
150 k i månaden är otroligt bra. Men helt möjligt. Dock är killen 19 år gammal. Han har kanske spelat i max något år? Möjligt med tanke på vad han spelar på för små skitligor att han endast är vinstdrivande på b365. Om det stämmer så kanske han klarat sig på att fråga familj o vänner o vänners vänner om konton. Men till slut så handlar allt om att få tillgång till konton, ta det från mig som ändå tjänar hälften av vad killen gör.
Om man ska fortsätta vara vinstdrivande i längden så är det bäst att kunna ta del o använda så många sidor som möjligt. Jag spelar på mma och fotboll, mycket moneyline och stora ligor. Det innebär att jag kan använda i princip vilken sida som helst för o vinna ( och det finns 100tals om man räknar de utan svensk licens) sen har du också pinnacle och betfair exchange som inte limiterar spelare. Betfair har dock en straffavgift för de som tjänar mycket pengar.

Om ni gör lite research så är det suuuuper lätt att tjäna pengar på betting. Men 99% av tipsters o strategier använder sig nästan bara av b365 som ett måste. Eller så spelar du på så små marknader med dålig likviditet att du blir begränsad nästan på en gång av spelbolagen.

Så ska ni försöka va pros och göra detta på heltid, lär dig strategier så du kan vinna på alla sidor/ vinna på spelbörsen eller pinnacle. Annars är det bara temporärt.

Över kortare perioder kan man tjäna pengar men över tid kan man inte det i sitt eget namn. Spelbolagen stoppar professionella spelare, professionella losers erbjuds däremot resor. Det finns en anledning till att spelreklam innehåller massa bönder från norrland osv. För att det är där de största idioterna finns som går på sånt här. Förbjud skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in