I senaste videon från Uppdrag Mat så träffar Mauri en 19 åring vid namn Neo som hävdar att han tjänar 150 000 kr i månaden på att betta på sport genom att hitta odds som är högre än vad de borde vara. Nämns lite kort om att han använder bottar för att lyckas med detta.
Fenomenet i sig har jag hört talas om förut så det är väl inget nytt, men jag undrar om det verkligen fungerar nuförtiden - Och hur enkelt det är för en lekman som mig att lära mig detta?
Av vad jag hört så ska spelbolagen dels vara väldigt noggranna med att undvika att sätta fel odds samt att man har i sina regler att de kan annullera spel där det "uppenbarligen" var fel odds samt att man jobbar aktivt med limitering. Känns som många hinder på vägen för att kunna lyckas med detta på sikt?
Någon av er som har erfarenhet av detta och som kanske till och med lever på det som Neo?
I slutändan så är det väl vanligt bettande. Låt säga att de råkat sätta 4.0 i odds istället för 3,5 på att något lag i allsvenskan ska vinna mot ett annat lag. I slutet av dagen så är ju bollen rund och det kan leda till förlust ändå?
Så exakt hur mycket är tur och hur mycket är skicklighet i långa loppet?
Videon:
https://youtu.be/bDQWboQSLGE?si=zmJ05BhoS8evr4O0 (Från 20:50)