2023-10-30, 12:55
Medlem
I senaste videon från Uppdrag Mat så träffar Mauri en 19 åring vid namn Neo som hävdar att han tjänar 150 000 kr i månaden på att betta på sport genom att hitta odds som är högre än vad de borde vara. Nämns lite kort om att han använder bottar för att lyckas med detta.

Fenomenet i sig har jag hört talas om förut så det är väl inget nytt, men jag undrar om det verkligen fungerar nuförtiden - Och hur enkelt det är för en lekman som mig att lära mig detta?

Av vad jag hört så ska spelbolagen dels vara väldigt noggranna med att undvika att sätta fel odds samt att man har i sina regler att de kan annullera spel där det "uppenbarligen" var fel odds samt att man jobbar aktivt med limitering. Känns som många hinder på vägen för att kunna lyckas med detta på sikt?

Någon av er som har erfarenhet av detta och som kanske till och med lever på det som Neo?

I slutändan så är det väl vanligt bettande. Låt säga att de råkat sätta 4.0 i odds istället för 3,5 på att något lag i allsvenskan ska vinna mot ett annat lag. I slutet av dagen så är ju bollen rund och det kan leda till förlust ändå?

Så exakt hur mycket är tur och hur mycket är skicklighet i långa loppet?

Videon:
https://youtu.be/bDQWboQSLGE?si=zmJ05BhoS8evr4O0 (Från 20:50)
Citera
2023-10-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confuze
I senaste videon från Uppdrag Mat så träffar Mauri en 19 åring vid namn Neo som hävdar att han tjänar 150 000 kr i månaden på att betta på sport genom att hitta odds som är högre än vad de borde vara. Nämns lite kort om att han använder bottar för att lyckas med detta.

Fenomenet i sig har jag hört talas om förut så det är väl inget nytt, men jag undrar om det verkligen fungerar nuförtiden - Och hur enkelt det är för en lekman som mig att lära mig detta?

Av vad jag hört så ska spelbolagen dels vara väldigt noggranna med att undvika att sätta fel odds samt att man har i sina regler att de kan annullera spel där det "uppenbarligen" var fel odds samt att man jobbar aktivt med limitering. Känns som många hinder på vägen för att kunna lyckas med detta på sikt?

Någon av er som har erfarenhet av detta och som kanske till och med lever på det som Neo?

I slutändan så är det väl vanligt bettande. Låt säga att de råkat sätta 4.0 i odds istället för 3,5 på att något lag i allsvenskan ska vinna mot ett annat lag. I slutet av dagen så är ju bollen rund och det kan leda till förlust ändå?

Så exakt hur mycket är tur och hur mycket är skicklighet i långa loppet?

Videon:
https://youtu.be/bDQWboQSLGE?si=zmJ05BhoS8evr4O0 (Från 20:50)

Jag tror inte på det där för fem öre. Har vänner som är pokerproffs och tjänat några miljoner på poker men som aldrig vunnit i närheten på odds även när de satt sig in i det och är insatta så är det endast tur. De lilla procenten edge man kan ha är så försvinnande liten i de långa loppet och den här snubben är inte en 150 IQ mensa medlem direkt, vilka jag känner som lever på aktier/poker, så jag köper inte det där för fem öre. Han har haft tur men snart släpper turen.

Förstår inte heller varför han tar med en sån snubbe, knappast representativt för ett yrke utan ganska hjärndött och bara ta med en som tjänar en viss summa för att fylla kvoten. Han kunde utan problem ringt runt lite bättre tycker jag.
Citera
2023-10-30, 13:50
Medlem
Att kunna göra detta på Betsson kan man klart glömma. Betsson voidar ditt spel om oddset inte stämmer.

Däremot så var SVS jävligt snabba på att betala ut för mål innan VAR hade fått göra sitt. Så SVS betalde ut fast det var offside etc och aldrig frågat om att få vinsten tillbaka.
Citera
2023-10-30, 14:00
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redvexer
Att kunna göra detta på Betsson kan man klart glömma. Betsson voidar ditt spel om oddset inte stämmer.

Jag testade det för några år sen, och Betsson brukade voida alla spel med de oddsen där det var för många som satsade på det alltför höga oddset. Det spelade ingen roll om man t.ex. var först med att lägga vadet. Betsson använder en algoritm som hela tiden mäter insatserna och blir det för mycket spel på ett vad jämfört med resten så granskas det direkt och voidas oftast.
Citera
2023-10-30, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redvexer

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag testade det för några år sen, och Betsson brukade voida alla spel med de oddsen där det var för många som satsade på det alltför höga oddset. Det spelade ingen roll om man t.ex. var först med att lägga vadet. Betsson använder en algoritm som hela tiden mäter insatserna och blir det för mycket spel på ett vad jämfört med resten så granskas det direkt och voidas oftast.
<

Voidar dom inte bara om de är skäligt felsatt? Te.x 19x smeten istället för 1.90. Dom voidar väl inte om du spelar till 2.0 när de "rätta" är 1.75

Eller?
Citera
2023-10-30, 15:16
Medlem
ReflektivInsikts avatar
Citat:
hitta odds som är högre än vad de borde vara

Enligt vem? Om Hammarby har odds på 2.0 att vinna mot AIK, är dessa odds satta för högt eller för lågt?
Citera
2023-10-30, 15:25
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Dom enda som tjänar pengar på betting är bettingbolagen.
Dom kan när som helst stänga av dig av godtycklig anledning och beslagta dina pengar.
Förmodligen är han en sådan där "influencer" som får betalt av bettingbolagen att spela på lånade pengar.
Citera
2023-10-30, 15:25
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är det arbitrage som den här 19-åringen har identifierat? Existerar det ens(d.v.s. riskfria vinster) inom marknaden för sportodds? Jag trodde det rådde arbitragejämvikt inom bettingvärlden..
Citera
2023-10-30, 15:36
Medlem
paddelitos avatar
Det handlar väl snarare om att spela på samma match och samma speltyp, fast på två olika bettingsidor.

Hittar jag en spelform som endast kan ha två olika utfall, och jag kan få spelet till över 2,0 gånger pengarna på vardera spelsida, så är jag garanterad en vinst.
Citera
2023-10-30, 15:51
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Lägger han upp nåt som kan bevisa hans påstående?
Sen är jag skeptisk till en nittonåring som påstår sig känna marknaden så väl att han kontinuerligt kan hitta felsatta odds. Bolagen är inga amatörer som en nittonåring kan dribbla bort, månad efter månad.
Citera
2023-10-30, 16:05
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mzy
<

Voidar dom inte bara om de är skäligt felsatt? Te.x 19x smeten istället för 1.90. Dom voidar väl inte om du spelar till 2.0 när de "rätta" är 1.75

Eller?

De gick efter omsättning så ja, de voidade även om oddset bara var lite felsatt.
Citera
2023-10-30, 16:21
Medlem
Det finns ju inte en sida som inte limiterar om
man är vinnande. Så ser detta som helt osannolikt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in