Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-30, 15:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Bistandsadvokat Marijan Lozic sier familien er glad for at det fortsatt er stort trykk på etterforskningen.

– De må bare stå i det, så skal jeg gjøre det jeg kan for å bistå dem. Vi må bare avvente og se. Familien føler at det er framgang, og de får oppdateringer. De har fortsatt stor tillit til at saken vil bli oppklart.

Det er mye støy, og de ønsker få med seg alt selv om man vet at ikke alt stemmer. Det har vært flere artikler og podkaster også hvor det kommer fram mye informasjon som jeg som bistandsadvokat vet at ikke stemmer. Da blir det vanskelig å forholde seg til. Men det er klart at man også ønsker å få med seg så mye som mulig.
länk till artikeln :
https://www.ringblad.no/familien-motte-i-retten-viktig-del-av-prosessen/s/5-45-1749317
Rykte og spekulasjon om farskapet til KØS junior er noe bistandsadvokaten har forutsetning for å vite at ikke stemmer. I så fall blir sjalusi-motivet ett farskap svakere.
Citera
2023-10-30, 15:51
Medlem
Jeg har prøvd og lete meg frem i tidligere poster, men jeg klarer ikke finne det jeg leter etter så jeg spør her.
Er det er noen som vet hvem som satt i bilen med KV da han truet en gutt med pistol på Rena?
Citera
2023-10-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeldeig
Den første brannen kan ha vært rettet mot OMM. Vi vet også at når Jonas mye senere, etter endel trakassering, bemerker at det er rart at ikke OMM også trakasseres utsettes OMM straks for malingsangrepet utenfor sitt hjem. Og OMM er den som mottar kartmeldingen fra Jonas og finner han og melder fra.

Det er litt rart at både alle her og media har så liten oppmerksomhet på han som altså var involvert både i den første brannen og hærverk underveis og fant Jonas drept. Ingen andre har jo vært så tett på både trakasseringen og drapet som han.

Jeg gjentar: det startet med brann mot han, han var eneste andre offeret underveis enn Jonas og den som mottok melding og fant Jonas død. Er ikke det ganske utrolig egentlig?

Jeg tror ikke OMM har noe med dette og gjøre.. de som var etter jonas og bedriften visste sikkert ikke at den vogna ikke var J sin.. og ang hvor lang tid OMM brukte på å dra opp.. synes det er lite som er merkelig med dette, jonas hadd jo gitt "beskjed" om hvor han var på jobb oppdrag som ikke var uvanlig og gjøre på den måten. Kanskje man begynnte og tenke han brukte lang tid rundt 13 tida, prøvde og ringe osv.. da de fortsatt ikke hadd hørt fra han kl16 da de var ferdig med sine jobb prosjekt, dro de rett opp..

Mulig jeg tar feil, og OMM er innblandet! Har ingen info om dette, synes bare personlig ingen av disse tingene virker misstenksom
Citera
2023-10-30, 17:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Jeg tror ikke OMM har noe med dette og gjøre.. de som var etter jonas og bedriften visste sikkert ikke at den vogna ikke var J sin.. og ang hvor lang tid OMM brukte på å dra opp.. synes det er lite som er merkelig med dette, jonas hadd jo gitt "beskjed" om hvor han var på jobb oppdrag som ikke var uvanlig og gjøre på den måten. Kanskje man begynnte og tenke han brukte lang tid rundt 13 tida, prøvde og ringe osv.. da de fortsatt ikke hadd hørt fra han kl16 da de var ferdig med sine jobb prosjekt, dro de rett opp..

Mulig jeg tar feil, og OMM er innblandet! Har ingen info om dette, synes bare personlig ingen av disse tingene virker misstenksom
Enig i dette. Han fortalte også at det var uvanlig at J sendte kartutsnitt som skjermbilde, noe han neppe ville gjort om han tok del i noe.

At pin-lokasjon ble sendt som skjermbilde i stede for f.esk link gjennom Google Maps er en liten gåte, men spørs om man får svar på hvorfor. Kan vel ha vært J selv som sendte dette uansett?
Citera
2023-10-30, 17:54
Medlem
Citat:
Jupp tror det er her det ligger! KØS synes vell at MA og J var litt for tøffe da de møtte opp.. Kanskje sa at de ikke kom til og gi seg før de skyldige var tatt eller lignende. Uten å vite KØS var bak, men bare misstenke Ben R, samtidig som de pratet med KØS

Det var ikke KØS som var der den dagen.
Citera
2023-10-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmius
Det var ikke KØS som var der den dagen.

Ahh! Takk! greit å få avkreftet! har sett det har svirret litt rykter om det.. hva med noen av de andre siktede? Øh? Rm?
Citera
2023-10-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ahh! Takk! greit å få avkreftet! har sett det har svirret litt rykter om det.. hva med noen av de andre siktede? Øh? Rm?

Ja, greit å avkrefte ting. Og kan i hvert fall si at det ikke var noen av de siktede.
Citera
2023-10-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helmius
Ja, greit å avkrefte ting. Og kan i hvert fall si at det ikke var noen av de siktede.

Avklarende. Du virker jo til å sitte på mer enn oss andre. Kanskje noe mer å dele i saken? Ikke lett å leke detektiv om dagen.

Forrige uke gikk det jo rykter på flere pågripelser. 1 eller 2 til. Hørt noe mer om det?
Citera
2023-10-30, 20:05
Medlem
Elverumsingen motsetter seg videre fengsling. Fengslingsmøte i morgen.
https://www.ringblad.no/drapssiktet-30-aring-motsetter-seg-videre-fengsling/s/5-45-1750259
Citera
2023-10-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nn4
Avklarende. Du virker jo til å sitte på mer enn oss andre. Kanskje noe mer å dele i saken? Ikke lett å leke detektiv om dagen.

Forrige uke gikk det jo rykter på flere pågripelser. 1 eller 2 til. Hørt noe mer om det?

Nei, jeg vet dessverre ikke så mye mer, men prøver å oppklare det jeg vet noe om i det minste. Har heller ikke hørt noe om flere pågripelser, så vet ikke hvor den personen har de opplysningene fra.
Citera
2023-10-30, 20:46
Medlem
Vaffeldeigs avatar
Jeg gir meg ikke med MA.

Hvorfor ble det tagget om han.

Hvis oppmøte hos ER sammen med Jonas er ENESTE kopling til saken MÅ taggingen av hans navn skyldes det!

Er vi alle enige?
Citera
2023-10-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeldeig
Jeg gir meg ikke med MA.

Hvorfor ble det tagget om han.

Hvis oppmøte hos ER sammen med Jonas er ENESTE kopling til saken MÅ taggingen av hans navn skyldes det!

Er vi alle enige?

I mangel på en bedre knagg å henge det på så er jeg enig.

En annen ting jeg lurer på er når det ble bestemt at J måtte ryddes av veien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in