2023-10-30, 19:39
Medlem
fängelse 4 månader?
Citera
2023-10-30, 19:43
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han körde hemåt, dom kom ivägen för hans framfart.
Det var 4 olika (kända) incidenter.
Han kan ju ha varit nära många fler än vad som gett plåtskador.
Moppe
Personbil
Taxi
Buss

Fast, han borde väl legat före dom, inte efter?

Både personbil och taxi blev påkörda närmare MTs bostadsadress, men de hade passerat moppeolyckan efter att den inträffat. Bussen vet jag inte var han krockade någonstans, men den krockades sist.

Tänker jag fel?
Senast redigerad av BosseBetong 2023-10-30 kl. 19:47.
Citera
2023-10-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong

Både personbil och taxi blev påkörda närmare MTs bostadsadress, men de hade passerat moppeolyckan efter att den inträffat. Bussen vet jag inte var han krockade någonstans, men den krockades sist.

Tänker jag fel?

Han kan ju åkt in för att gömma sig på någon väg och sen fick för sig att köra igen.
Citera
2023-10-30, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong

Tänker jag fel?
Personbilen blev rammad tre gånger bakifrån, bussen frontade han med, den kom i mötande körriktning.
Han körde in i moppen bakifrån. Har svårt att tro att paret i personbilen skulle legat i över 150 för att hinna före MT...

Bussen frontade han vid ett stort vägbygge, några hundra meter från hemmet

Moppen var också vid ett vägarbete. Hela sträckan Brommaplan-Ekerö är en väg som Gud glömde...
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-10-30 kl. 19:49.
Citera
2023-10-30, 19:49
Medlem
Sannolikt har dödsolyckan orsakat punktering på hö fram (se foton FUP).

MT fortsatte köra och insåg att han hade punktering. Stannade för att kontrollera skadan och insåg att skadan var irreparabel. Funderade en stund (det är en oförklarlig lucka (10min) mellan dödsolyckan och kollision nr 2 vid OKQ8.

Information för det forensiska arbetat finns i färdatorn samt mobilmasterna. Det intressanta är att tidslucka så har herr MT reflekterat och svettats en god stund, mao ’jag minns inte’ är BS.
Citera
2023-10-30, 19:51
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det finns fyra målsägande i tre olika punkter av vållande till kroppsskada. Så tre ytterligare personer skadades, förutom flickan på moppen.

Här kan de som önskar ta del av häktningsprememorian.

https://gofile.io/d/4Bg37r

Häktningsprotokollet också eftersom folk undrar:

https://gofile.io/d/mo6NPI
Två av de målsägande lär vara den döde pojkens föräldrar.
Citera
2023-10-30, 19:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Väldigt störd. Hans formulering i citatet och bristen på panik över att han kört ihjäl en ung grabb på väg hem överlag är så talande att något är fel i huvudet på honom. Stackars killens familj, jag har själv en son i moppeåldern och jäklar vad det olyckan gjort mig ledsen, jag ber sonen hela tiden att vara försiktig och är så glad när jag hör moppen på uppfarten. Jag är mer ledsen över olyckan än vad idioten verkar vara, mitt liv hade varit totalt förstört av ångest och skuld om jag gjort något liknande.
Märklig man, erkänner men är samtidigt helt likgiltig, nästan skämtsam: "Sambo?, "Hade iaf". Skilsmässa på gång, kan man undra?

Senior rådgivare vid Trygg Hansa, tjänar 1,1 miljoner per år, bor på Ekerö, kör fläsk-Audi och pissar bort minst fem år av sitt liv...
Citera
2023-10-30, 20:01
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
De två är väl personerna vars bil som blev påkörd. Det är inte föräldrarna.
Citera
2023-10-30, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Nej, fickan, två.i en bil och sen hon i taxin
Citera
2023-10-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vet du om alla inblandade körde enligt trafikreglerna?

Jag pratar om kollisionen med ungdomarna.

Du kan kanske hjälpa till? Du verkar ha många timmar till förfogande varje dygn att ägna dig åt sånt här.

Det var inte det jag menade. Han lär väl förlora jobbet? Om föraren är alkoholist så lider han väl av en sjukdom?

Enligt WHO klassas alkoholism som sjukdom. Har du några tankar kring detta?

Detvar ett jäkla tjat från dig om att WHO klassar alkoholism som en sjukdom!! Man väljer att dricka och man får inget återfall, man TAR ett återfall! Det är bara du själv som kan ta dig ur ett missbruk!
Citera
2023-10-30, 20:07
Medlem
docentdisciplins avatar
"MT är extremt eftersökt i den här tjänsten. Denna månad har vi hittills lämnat ut information om honom vid 6128 tillfällen."
Citera
2023-10-30, 20:08
Medlem
Nintendokids avatar
Så det är Filip Graner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in