2023-10-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettokizz
Borde ju inte vara så svårt att fastställa vilken fart han körde i, då det finns ett antal fartkameror på denna sträcka.

Enklast är nog att läsa ut hastigheten från bilens EDR.
Citera
2023-10-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettokizz
Borde ju inte vara så svårt att fastställa vilken fart han körde i, då det finns ett antal fartkameror på denna sträcka.
Går med stor sannolikhet få ut ur bilens olika styrdon.
Citera
2023-10-30, 19:14
Medlem
dex1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
?
Så du menar att jag bara ska söka på Wilma på instagram och profilen ska komma upp? Vet du hur många tjejer det är som heter wilma som har instagram?

N*lliewallblom

*=e
Citera
2023-10-30, 19:17
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vilken bild ? Hon satt bakpå moppen! Hon har också vittnat om att den ej går över 45km. Dom blev rammade bakifrån så dom flög 10 meter !

Hon heter ju for helvede inte W*ilm@.
Citera
2023-10-30, 19:23
Avslutad
Kan vi inte bara utvisa aset till Finland. Det normala borde vara att dra tillbaka medborgarskapet en sån här gång. Det spelar ingen roll om han föddes här. Vi borde bara gå på DNA och skicka tillbaka till landet som ger högst DNA-träff.
Citera
2023-10-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Hon heter ju for helvede inte W*ilm@.
Ber om ursäkt, vad fan fick jag W*lma ifrån ?? Så många unga som heter det nuförtiden så jag blandade ihop. N*lli* W*llblom ska det vara *e *a
Senast redigerad av Regnflingan 2023-10-30 kl. 19:29.
Citera
2023-10-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
?
Så du menar att jag bara ska söka på Wilma på instagram och profilen ska komma upp? Vet du hur många tjejer det är som heter wilma som har instagram?
Sorry, hon heter inte det! Jag blandade ihop namnen! Hon heter N*lli* *e
Citera
2023-10-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albin77
Nej, inga kameror.
Fanns innan dom började vägarbeterna dock
Finns 2, en precis innan bron och en närmare brommaplan
Citera
2023-10-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Vem har försvarat den misstänktes gärning?

Han har erkänt omständigheterna, men förnekat brott. Att han kommer att dömas för delar av det som läggs honom till last är uppenbart. Smitning, rattfylleri. Frågan är däremot om vållande till annans död är lika självklart. Det kommer vara avhängigt av den fortsatta utredningen och bedömningen av hans oaktsamhet. Här tycker jag man ska stilla sig lite innan man slår fast skuld och klandervärdhet.

Att du tycker att uppsåtliga brott är värre än oaktsamhetsbrott får nog ses som en högst personlig uppfattning. De flesta brukar anse att olyckor eller gärningar till följd av oaktsamhet är mindre allvarliga än uppsåtliga brott. Men för dig är väl bara följden intressant, inte vad som föregått densamma.
Själv tycker jag att det är fråga om solklart likgiltighetsuppsåt. För att på fyllan köra bil i tät trafik … Ja, då är man likgiltig för följderna för andra människors hälsa, liv och egendom.
Citera
2023-10-30, 19:33
Medlem
BosseBetongs avatar
Vad kan MT gjort mellan moppeolyckan och olycka 2 & 3 ? Båda MÄ i dom olyckorna hade passerat moppeolyckan, men blev påkörda bakifrån, vad jag kan läsa mig till.
Citera
2023-10-30, 19:36
Medlem
Silltunnas avatar
Från Aftonbladet:

”På frågan om hur han upplevde sin egen körning fram till olyckan beskriver han den som ”okej”.
– Under de förhållanden att jag var berusad så tycker jag att det var en bra körning, säger mannen, som sedan inte minns resten av färden.”

Citera
2023-10-30, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Vad kan MT gjort mellan moppeolyckan och olycka 2 & 3 ? Båda MÄ i dom olyckorna hade passerat moppeolyckan, men blev påkörda bakifrån, vad jag kan läsa mig till.
Han körde hemåt, dom kom ivägen för hans framfart.
Det var 4 olika (kända) incidenter.
Han kan ju ha varit nära många fler än vad som gett plåtskador.
Moppe
Personbil
Taxi
Buss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här