2023-10-30, 18:01
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
"– Det är fruktansvärt. Jag har förstört hela mitt liv. Det är så jag känner. Och förstört för andra också, säger mannen i förhör enligt Aftonbladet."

Monstret verkar mest tycka synd om sig själv.

Missbrukare tycker väl ofta enormt synd om sig själva, de undviker ansvar i det längsta. Men han kan ha varit i chock.
Citera
2023-10-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rl7j4A/dodsolycka-vid-nockebybronvansinnesforaren-forstort-mitt-liv

ska du hålla käften nu din jävla sophora

du har haft totalt fel i allting...men du kommer säkert hävda hans oskuld trots att han själv erkänner redan. lycka till pajas.

Vad har jag haft fel i? Artikeln du hänvisar till är bara en dramaturgisk version av vad som framgår av förhören. De kan du själv läsa.

Jag har inte vid något tillfälle påstått att han är oskyldig. Jag har enkom framfört att det kan finnas alternativa händelseförlopp. Ännu finns inget som vederlägger det.

Är det så svårt att läsa? Varför lyssnar du inte på radio eller en ljudbok istället för att hänga på Flashback där det bara är skriven text?
Citera
2023-10-30, 18:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Jag förstår inte hur det skulle finnas ett motsatsförhållande mellan att tycka det är sorgligt att en ung människa har dött och sympatier för familjen, men samtidigt peka på alternativa händelseförlopp när utredningen nu befinner sig i ett så tidigt skede.

Vi kommer få mer klarhet i saken, men att agera med pöbelmentalitet innan vi har mer information tycker jag tyder på en enastående trångsynthet.

Vad gäller hur mopedister beter sig i trafiken i allmänhet förefaller vi ha diametralt olika erfarenhet av.
Det är ren idioti att försöka försvara MT:s framfart och beteende i trafiken.

Det finns åtskilliga vittnen och bevis, snubben avslutade med att fronta en buss.
När han väl ska blåsa i jägern, flinar han och smaskar och suger han på blåsröret...
Han tror att han är safe, trots att han är så inihelvete skyldig till massor av brott begångna under ca en halvtimma.
Vad han gjort dessförinnan lär vi få reda på i sinom tid. Han kom nog från systemet, då kassen med alkohol rullat ut i bilen..

Att avskum som MT tillåts röra sig fritt i samhället, timmar efter att ha förstört så många liv, är riktigt illa.
Hans brott är fan värre än alla gängkriminella rävar och jordgubbar, då dom har en tydlig agenda, att utrota fienden...

När det gäller människor med samma moral som MT är ingen säker, alla kan bli ett potentiellt offer, oavsett vem som kn*llar din mamma eller golar på en "soldat".

Undrar om MT har fått behålla lappen, han hade tänkt ta tag i sitt problematiska förhålande till alkohol. Han kanske hade tänkt börja idag, måndag, efter en sista dunderfylla?

Jaja, ska bli intressant att se hur toppadvokaten ska få son klient friad från ansvar, stackarn kan ju bli av med jobbet och vad ska grannarna tro!?
Citera
2023-10-30, 18:04
Medlem
Usch vad hemskt, måste varit skitfull med tanke på skador på bilen o det fruktansvärda att han körde på en moped där det flög två personer o moded, o en stackars pojk fick sätta livet till utan "att märka det" o fortsätta köra för han fick en chock... Därefter köra på ytterligare 3 fordon utan o stanna... Fy fan... Stackars framförallt de två drabbade på modeden o deras familjer, men även all tanke till de andra som blev påkörda men ändå klarade sig ok under omständigheterna....
Citera
2023-10-30, 18:06
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Usch vad hemskt, måste varit skitfull med tanke på skador på bilen o det fruktansvärda att han körde på en moped där det flög två personer o moded, o en stackars pojk fick sätta livet till utan "att märka det" o fortsätta köra för han fick en chock... Därefter köra på ytterligare 3 fordon utan o stanna... Fy fan... Stackars framförallt de två drabbade på modeden o deras familjer, men även all tanke till de andra som blev påkörda men ändå klarade sig ok under omständigheterna....
Han är försatt på fri fot nu. Welcome to Sweden.
https://www.expressen.se/nyheter/vittnet-om-dodsforaren-korde-vansinnigt-fort/
Citera
2023-10-30, 18:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rl7j4A/dodsolycka-vid-nockebybronvansinnesforaren-forstort-mitt-liv

du har haft totalt fel i allting...men du kommer säkert hävda hans oskuld trots att han själv erkänner redan. lycka till pajas.

Vilken jävla sopa man blir bara mer och mer förbannad.

Fastnade i dom där köerna dessutom i över 2 timmar.
Citera
2023-10-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
Av dina inlägg att döma, så kan man få uppfattningen att du inte tycks trivas med att det på fb råder åsiktsfrihet.
Fina ord i all ära, och givetvis kommer utredningen att slutföras, men det betyder inte att yttrande-/åsiktsfriheten upphör i trådarna här på flashback!

Jag har inte ifrågasatt yttrandefriheten på Flashback, bara sakinnehållet, och att skuldfrågan avgörs på synnerligen tunna uppgifter, och i viss mån fäblessen för onödiga invektiv. I sammanhanget kan det uppenbara ändå vara värt att poängtera - även jag har yttrandefrihet. Den yttrandefriheten används delvis till att ifrågasätta yttranden. Det har inget med ifrågasättande av rättigheten som sådan.

Vad beträffar hastigheten är det absolut av vikt eftersom det spelar roll vid oaktsamhetsbedömningen.
Citera
2023-10-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är ren idioti att försöka försvara MT:s framfart och beteende i trafiken.

Det finns åtskilliga vittnen och bevis, snubben avslutade med att fronta en buss.
När han väl ska blåsa i jägern, flinar han och smaskar och suger han på blåsröret...
Han tror att han är safe, trots att han är så inihelvete skyldig till massor av brott begångna under ca en halvtimma.
Vad han gjort dessförinnan lär vi få reda på i sinom tid. Han kom nog från systemet, då kassen med alkohol rullat ut i bilen..

Att avskum som MT tillåts röra sig fritt i samhället, timmar efter att ha förstört så många liv, är riktigt illa.
Hans brott är fan värre än alla gängkriminella rävar och jordgubbar, då dom har en tydlig agenda, att utrota fienden...

När det gäller människor med samma moral som MT är ingen säker, alla kan bli ett potentiellt offer, oavsett vem som kn*llar din mamma eller golar på en "soldat".

Undrar om MT har fått behålla lappen, han hade tänkt ta tag i sitt problematiska förhålande till alkohol. Han kanske hade tänkt börja idag, måndag, efter en sista dunderfylla?

Jaja, ska bli intressant att se hur toppadvokaten ska få son klient friad från ansvar, stackarn kan ju bli av med jobbet och vad ska grannarna tro!?

Vem har försvarat den misstänktes gärning?

Han har erkänt omständigheterna, men förnekat brott. Att han kommer att dömas för delar av det som läggs honom till last är uppenbart. Smitning, rattfylleri. Frågan är däremot om vållande till annans död är lika självklart. Det kommer vara avhängigt av den fortsatta utredningen och bedömningen av hans oaktsamhet. Här tycker jag man ska stilla sig lite innan man slår fast skuld och klandervärdhet.

Att du tycker att uppsåtliga brott är värre än oaktsamhetsbrott får nog ses som en högst personlig uppfattning. De flesta brukar anse att olyckor eller gärningar till följd av oaktsamhet är mindre allvarliga än uppsåtliga brott. Men för dig är väl bara följden intressant, inte vad som föregått densamma.
Senast redigerad av CFFV 2023-10-30 kl. 18:19.
Citera
2023-10-30, 18:18
Avslutad
Citat:

Jag brukar inte lita till kvällsblaskornas nyhetsartiklar, men efter att själv ha tagit del av tingsrättens handlingar, kan jag konstatera att dom har helt rätt.

MT beklagar sig över sig själv först och främst.
Han ljuger som den vanelögnare han är och har förmodligen gjort samma färd hem många gånger.
Citat:

– Det är väl bara mer att det här inte är mitt stoltaste moment i livet.

Jag har förstört för min familj och andra familjer.

När väktarna försökte öppna bildörren ska mannen ha skrikit: ”Vad fan vill du?”. När de försökte handfängsla honom krängde och spände han kroppen.

På frågan om hur han upplevde sin egen körning fram till olyckan beskriver han den som ”okej”.

– Under de förhållanden att jag var berusad så tycker jag att det var en bra körning, säger mannen,
Citera
2023-10-30, 18:23
Avslutad
Citat:
Vem har försvarat den misstänktes gärning?

Han har erkänt omständigheterna, men förnekat brott. Att han kommer att dömas för delar av det som läggs honom till last är uppenbart. Smitning, rattfylleri. Frågan är däremot om vållande till annans död är lika självklart. Det kommer vara avhängigt av den fortsatta utredningen och bedömningen av hans oaktsamhet. Här tycker jag man ska stilla sig lite innan man slår fast skuld och klandervärdhet.

Att du tycker att uppsåtliga brott är värre än oaktsamhetsbrott får nog ses som en högst personlig uppfattning. De flesta brukar anse att olyckor eller gärningar till följd av oaktsamhet är mindre allvarliga än uppsåtliga brott. Men för dig är väl bara följden intressant, inte vad som föregått densamma.
Det finns ingenting som skulle kunna försvara MT:s val att sätta sig klappkalas i bilen och köra hemåt.
Ingenting.
Detta var ren rutin för honom en vanlig fredakväll, dra i sig tio stark och rulla hemåt, med tanke på hur han varit fullständigt likgiltig
Citera
2023-10-30, 18:24
Medlem
Citat:
Jag har inte ifrågasatt yttrandefriheten på Flashback, bara sakinnehållet, och att skuldfrågan avgörs på synnerligen tunna uppgifter, och i viss mån fäblessen för onödiga invektiv. I sammanhanget kan det uppenbara ändå vara värt att poängtera - även jag har yttrandefrihet. Den yttrandefriheten används delvis till att ifrågasätta yttranden. Det har inget med ifrågasättande av rättigheten som sådan.

Vad beträffar hastigheten är det absolut av vikt eftersom det spelar roll vid oaktsamhetsbedömningen.

Då tar vi hastigheten.

Vi har 3 uppgifter:
1. Den som han körde om = 150-200
2. Den som han mötte = Körde fort som en "blådåre"
3. Han själv = Fortare än 40, 50 , 60

Uppgiften om 100 är ju mycket senare och irrelevant för olyckan.

Så 2 samstämmiga uppgifter om han kört för fort och sannolikt alldeles för fort och han själv dementerar dem inte.

Det kommer inte komma fram så mycket mer i utredning och till huvudförhandling. Varför? För det spelar ingen roll vid oaktsamhetsbedömningen. Han har nämligen redan varit oaktsam när han stupfull sätter sig och kör. Att han då kört 100, 150 eller 200 förändrar då inte oaktsamhetsbedömningen. Möjligen straffvärdet, men enbart i mindre omfattning.
Citera
2023-10-30, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Det finns på hans flickväns insta. W*ilma

Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Sök på hennes namn så kommer den upp.
?
Så du menar att jag bara ska söka på Wilma på instagram och profilen ska komma upp? Vet du hur många tjejer det är som heter wilma som har instagram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in