2023-10-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Vad är hög hastighet, och hur vet du hur fort han körde i samband med kollisionen?
Om han enligt vittnesuppgifter kör som en blådåre så tror du att han kör lugnt och fint då eller ?? Man får ju gå på de uppgifter som finns men du kanske kan fantisera ihop nån annan historia!
Citera
2023-10-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undercover1001
På riktigt! Det är tvåfiligt på bron och uppenbarligen en galning som kört vårdslöst under hela färden. Dessutom i en trolig fart som vida överskrider skyltarna på platsen. Jag tycker de allra flesta mopedister kör väldigt försiktigt och pga deras ålder håller jag alltid ut extra och avstånd. Vad de oftast inte har är förståelse för att vuxna kan bete sig oberäkneligt och vårdslöst i trafiken. Vilket är uppenbart här.
Ha respekt för den fina kille som avlidit och hans närstående.

Jag förstår inte hur det skulle finnas ett motsatsförhållande mellan att tycka det är sorgligt att en ung människa har dött och sympatier för familjen, men samtidigt peka på alternativa händelseförlopp när utredningen nu befinner sig i ett så tidigt skede.

Vi kommer få mer klarhet i saken, men att agera med pöbelmentalitet innan vi har mer information tycker jag tyder på en enastående trångsynthet.

Vad gäller hur mopedister beter sig i trafiken i allmänhet förefaller vi ha diametralt olika erfarenhet av.
Citera
2023-10-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Om han enligt vittnesuppgifter kör som en blådåre så tror du att han kör lugnt och fint då eller ?? Man får ju gå på de uppgifter som finns men du kanske kan fantisera ihop nån annan historia!

Det finns en uppskattning av farten av en person som själv körde bil och blev omkörd. Hennes bedömning är minst sagt oprecis. Hon säger 150-200 km per timme. Det är en avvikelse på 30 procent.
Citera
2023-10-30, 16:07
Medlem
Citat:
Det är just fakta som jag är intresserad av. Du däremot fantiserar fritt.

Att den omkomnes familj inte får tillbaka sin anhörige eller inte, i vart fall inte i närtid, kan stryka ett streck över händelsen är ju helt ointressant vid bedömningen av skuld och sakomständigheterna. De har rätt till sin sorg och ilska oavsett vem som varit vållande, men jag förstår inte hur det skulle vara ett bevismedel.
Det är ju jävla tur att det inte är du som utreder olyckan iaf! Jävla inkompetenta tomte! Läs vittnesuppgifterna för i helvete!
Citera
2023-10-30, 16:09
Medlem
Citat:
Det finns en uppskattning av farten av en person som själv körde bil och blev omkörd. Hennes bedömning är minst sagt oprecis. Hon säger 150-200 km per timme. Det är en avvikelse på 30 procent.
Återigen! Ägna dig åt nåt som du begriper istället! Utreda olyckor är inte nåt man ska hålla med om man direkt efterbliven!
Citera
2023-10-30, 16:18
Medlem
Citat:
Det är ju jävla tur att det inte är du som utreder olyckan iaf! Jävla inkompetenta tomte! Läs vittnesuppgifterna för i helvete!

Du är ju helt okunnig i hur utredningar bedrivs eller hur juridiken ser ut. Och tillförlitligheten av vittnesmål i dylika situationer har du precis lika lite insikt i.

Diskutera sakfrågan istället för att flamsa runt med obegåvade invektiv i affekt.
Citera
2023-10-30, 16:32
Medlem
Citat:
Du är ju helt okunnig i hur utredningar bedrivs eller hur juridiken ser ut. Och tillförlitligheten av vittnesmål i dylika situationer har du precis lika lite insikt i.

Diskutera sakfrågan istället för att flamsa runt med obegåvade invektiv i affekt.
Om vittnenas utsagor är samstämmiga och stämmer överens med den tekniska biten, så kan du nog räkna med att de har rätt stor betydelse! Med det sagt så ser jag fram emot att utredningen blir klar och utreds på ett korrekt sätt, av proffs, och inte av imbecilla låtsasjurister som du!
Citera
2023-10-30, 16:42
Medlem
Citat:
Om vittnenas utsagor är samstämmiga och stämmer överens med den tekniska biten, så kan du nog räkna med att de har rätt stor betydelse! Med det sagt så ser jag fram emot att utredningen blir klar och utreds på ett korrekt sätt, av proffs, och inte av imbecilla låtsasjurister som du!

Se där. Nu lägger du till lite information för att försöka rädda upp situationen. Men vittnesuppgifterna, hittills är inte samstämmiga, vad beträffar hastigheten. En säger 100 km en annan 150-200. Det är en skillnad på 100 procent. Sedan tillkommer naturligtvis den misstänktes egna uppgifter. De får emellertid inte något direkt stöd av de övriga närvarande och kan därav, lämnas utan avseende.

Låt utredningen slutfras. Låt det prövas vid huvudförhandling. Låt domen vinna laga kraft. Därefter kan du kasta dina stenar.
Citera
2023-10-30, 16:47
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har han fyllkört så betalas det inte ut en spänn.
Vilket var ett av de bärande skälen till att jag inte skrev det.
Citera
2023-10-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topsen
Läser häktningpm nu.
Jag tror vi kan utesluta att Mä skulle vara vållande på något sätt. Flera vittnen berättar om hur han kör som en galning innnan krocken. Han kör bl.a om en person i väldigt hög fart strax innan krocken. Ingen tvekan om att han kör in i moppen bakifrån.

Han säger dessutom att han inte har några alkoholproblem. Han erkänner rattfylleri!

Han säger att han blev bländad och körde på moppen sen minns han inte mer

Ingenting du skriver går i linje med att vi borde utesluta det.
Citera
2023-10-30, 17:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
På frågan om hur han upplevde sin egen körning fram till olyckan beskriver han den som ”okej”.

– Under de förhållanden att jag var berusad så tycker jag att det var en bra körning, säger mannen, som sedan inte minns resten av färden.

Citat:
– Det är väl bara mer att det här inte är mitt stoltaste moment i livet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rl7j4A/dodsolycka-vid-nockebybronvansinnesforaren-forstort-mitt-liv

Han verkar ju vara helt störd...
Citera
2023-10-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rl7j4A/dodsolycka-vid-nockebybronvansinnesforaren-forstort-mitt-liv

Han verkar ju vara helt störd...
Verkligen! Rätt åt han att han fått hela sitt liv förstört! Rätt åt han att han förlorar jobb och inte får ut en spänn av försäkringsbolaget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in