2023-10-30, 17:30
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Se där. Nu lägger du till lite information för att försöka rädda upp situationen. Men vittnesuppgifterna, hittills är inte samstämmiga, vad beträffar hastigheten. En säger 100 km en annan 150-200. Det är en skillnad på 100 procent. Sedan tillkommer naturligtvis den misstänktes egna uppgifter. De får emellertid inte något direkt stöd av de övriga närvarande och kan därav, lämnas utan avseende.

Låt utredningen slutfras. Låt det prövas vid huvudförhandling. Låt domen vinna laga kraft. Därefter kan du kasta dina stenar.
Av dina inlägg att döma, så kan man få uppfattningen att du inte tycks trivas med att det på fb råder åsiktsfrihet.
Fina ord i all ära, och givetvis kommer utredningen att slutföras, men det betyder inte att yttrande-/åsiktsfriheten upphör i trådarna här på flashback!

Nu fick ju inte MT en av Sveriges främsta brottsmålsadvokater Joh@n Er1ksson, som han hade önskat.
Men enl. min åsikt så hade inte ens han kunnat få denna patetiska spillra till mänskligt avskräde frikänd ifrån denna totalt onödiga dödsolycka.
Rätten kommer att ha många olika parametrar att ta ställning till inför en slutlig dom när väl åtalet har väckts.
Huruvida hans vilda framfart skedde i 115, 125 el. 135 km/h är ingen enskilt stor sak som bör ignoreras p.g.a. olika vittnesuppgifter.

Personligen så tycker jag lika illa om IQ-befriade postare vilka enbart använder invektiv, som besserwissrar vilka vill styra på vilket sätt, och i vilka situationer (t.ex. efter fastställt domslut) som fb användare får posta sina inlägg!
Enough said on my behalf in this matter!
Citera
2023-10-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Han skriver i en artikel att hans familj, och hans eget liv, nu är förstört. Och därefter om den drabbade familjen. Så hans tankar och ångest verkar mest handla om honom själv, och inte att han dödat och skadat två unga personer efter grov rattfylla.

Exakt, djupt störande att läsa vad han sagt.

Jag fattar bara inte, brukar förhören komma ut i media så snabbt inpå? Olyckan känns så färsk och sen får man läsa hans förhör med hans empatilösa snack direkt. Gör det hela ännu värre än när man månader efteråt läser förhör i fup - då har känslor lagt sig lite.
Citera
2023-10-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Finns det någon bild på BO då?
Det finns på hans flickväns insta. W*ilma
Citera
2023-10-30, 17:35
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Har du länk?
Citera
2023-10-30, 17:35
Medlem
Gynekologstols avatar
Händelsen är verkligen tragisk, och att få sitt barn ihjälkört på det här sättet är varje förälders mardröm. Vidare är det patetiskt av förararen att gnälla över att han har fuckat sitt liv.

Säger inte att det är ok med rattfylla, men om man kör så dåligt som vittnesuppgifterna gör gällande (150-200 km/h) så kan det (i alla fall när det gäller reaktionsförmåga och liknande) nästan kvitta om man är full eller inte.
Citera
2023-10-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Har du länk?
Sök på hennes namn så kommer den upp.
Citera
2023-10-30, 17:36
Medlem
NewDawnFadess avatar
Mycket tragisk händelse! Hoppas att han får ett ordentligt straff, 10-12 års fängelse bör vara ett minimum.

Illdådaren fyller år idag, förhoppningsvis blir det ingen tårta.
Citera
2023-10-30, 17:41
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Sök på hennes namn så kommer den upp.

Finns det i tråden? Isåfall har jag missat det

Edit: Tror jag hittade nu.

Hur kommer W*ilma in i bilden?
Citat:
Senast redigerad av BosseBetong 2023-10-30 kl. 17:56.
Citera
2023-10-30, 17:50
Medlem
Larasofts avatar
Undrar om närstående till mannen insett vad hans alkoholism skulle ställa till med? Närstående måste ställa krav när det gäller de som kör bil. "Du kör inte, annars går jag/polisanmäler jag dig".
Citera
2023-10-30, 17:54
Medlem
"– Det är fruktansvärt. Jag har förstört hela mitt liv. Det är så jag känner. Och förstört för andra också, säger mannen i förhör enligt Aftonbladet."

Monstret verkar mest tycka synd om sig själv.
Citera
2023-10-30, 18:00
Medlem
EnDumSosses avatar
Nu är han släppt på fri fot. Who would have thought?
Sverige i ett nötskal. Herregud. Då finns risken att han kör ihjäl någon annan nu.
Brottslingar framför offer är mentaliteten. Det här är totalt vansinne.

För guds skulle människor, sträck på er och sluta vara så förbannat naiva.
Hade jag bott kvar i Sverige hade jag gjort revolt men jag har stuckit för att skydda min familj.
https://www.expressen.se/nyheter/vittnet-om-dodsforaren-korde-vansinnigt-fort/
Citera
2023-10-30, 18:01
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha1000
Han skriver i en artikel att hans familj, och hans eget liv, nu är förstört. Och därefter om den drabbade familjen. Så hans tankar och ångest verkar mest handla om honom själv, och inte att han dödat och skadat två unga personer efter grov rattfylla.
Han är psykopat, precis som många andra företagsledare och politiker.
Det enda han ångrar är att han åkte dit.
Barnen skiter han i men han vet att han måste nämna dom, förmodligen efter tips från advokaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in