2023-10-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
är du helt slut eller? alla kan köra på fyllan om man tar det lugnt, han krockar ju senare för att han är stressad. då kommer ju hans fylla in i bilden på riktigt.

helt jävla otroligt resonemang, då skulle ju varje rejäl rattfyllerist krocka omgående.

Bara för att du är helt fastlåst i en teori i en svart och vit värld innebär det inte att du har rätt. Dessutom får din enfaldighet dig att läsa slarvigt.
Citera
2023-10-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Begär ut häktningspromemorian så framgår det fullständigt vilket as till människa MT är.
Han är likgiltig.
Han vill inte att grannarna ska få reda på någonting...

Visst, det kanske han är. Men omdömena och utsagorna om omständigheterna är än så länge nära nog fria fantasier av skribenterna.

Att han inte vill att grannarna ska få reda på något är väl ganska självklart. Vem skulle vilja stoltsera med delaktighet i en dödsolycka?
Citera
2023-10-30, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Visst, det kanske han är. Men omdömena och utsagorna om omständigheterna är än så länge nära nog fria fantasier av skribenterna.

Att han inte vill att grannarna ska få reda på något är väl ganska självklart. Vem skulle vilja stoltsera med delaktighet i en dödsolycka?
Delaktighet?!
Om du inte tror mig, begär ut handlingarna själv, uppgifterna finns i tråden.
Citera
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Bara för att du är helt fastlåst i en teori i en svart och vit värld innebär det inte att du har rätt. Dessutom får din enfaldighet dig att läsa slarvigt.
ditt killgissande svammel är inte värt det.

hur många rattfyllerister som helst per år klarar att undvika krock, men enligt dig ska man anses vara alkohol elr drogfri om man klarat undvika att krocka i bromma. sanslöst kul.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topsen
Hur skulle Mä kunna vara
Vållande när han blir påkörd bakifrån? Det skulle möjligtvis vara om han hade kört på gångbanan och sen kastat sig ut på vägen framför audin. Något annnat scenario kommer jag nog inte på.
Men visst, utredningen ska skötas objektivt så ett sånt scenario kommer nog utredas också.

Att han hittar på att han vill söka hjälp är vara för att ynkryggen vill komma lindrigare undan!

Det är ett sådant scenario. Och då är han ju inte vållande eller hur? Vi vet ju inte heller med säkerhet att de blivit påkörda bakifrån. Det är en uppgift som figurerar. Men vi vet inte än.
Citera
2023-10-30, 12:00
Medlem
Citat:
Begär ut häktningspromemorian så framgår det fullständigt vilket as till människa alkoholisMik@ är.
Han är likgiltig.
Han vill inte att grannarna ska få reda på någonting...

Kan du lägga upp häktningprotokollet?
Citera
2023-10-30, 12:01
Medlem
Citat:
Delaktighet?!
Om du inte tror mig, begär ut handlingarna själv, uppgifterna finns i tråden.

Du skriver som att utredningen var klar och dom meddelats. Det är en pågående utredning. Uppgifterna kan ändras under förundersökningens fortskridande. Det förstår du säkert.
Citera
2023-10-30, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
ditt killgissande svammel är inte värt det.

hur många rattfyllerister som helst per år klarar att undvika krock, men enligt dig ska man anses vara alkohol elr drogfri om man klarat undvika att krocka i bromma. sanslöst kul.

Om du läser vad jag skriver, så ser du att det är en möjlig hypotes som inte är otrolig. Det ska sättas i sitt sammanhang av att hans förmåga att framföra fordonet var avsevärt sämre efter den första krocken.

Ta det till dig och fundera. Agera inte affekt.
Citera
2023-10-30, 12:06
Avslutad
Citat:
Kan du lägga upp häktningprotokollet?
Tyvärr inte, men kontakta solna tingsrätt
Citera
2023-10-30, 12:13
Medlem
Citat:
Tyvärr inte, men kontakta solna tingsrätt

Det ska jag göra. Vad behöver jag ange för uppgifter för att de ska veta vilket ärende det gäller?
Citera
2023-10-30, 12:15
Avslutad
Citat:
Du skriver som att utredningen var klar och dom meddelats. Det är en pågående utredning. Uppgifterna kan ändras under förundersökningens fortskridande. Det förstår du säkert.
Tror du att den dödade killen får tillbaka sitt liv och hans familj och vänner kan stryka ett streck över det hela?
Kamma till dig, ta reda på fakta.
Denna MT har i maj fått ordningsbot gällande "trafikförseelse"
Citera
2023-10-30, 12:19
Avslutad
Citat:
Det ska jag göra. Vad behöver jag ange för uppgifter för att de ska veta vilket ärende det gäller?
Skicka ett mejl till solna@tingsratt@dom.se
Uppge att du vill ta del av dagboksblad och häktningspromemoria gällande B 9638-23
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in