• 4
  • 5
2023-09-22, 14:38
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Igår var aktien ner 12% på inga nyheter och idag kom vinstvarningen

Om ni äger den här aktien eller är trött på sån här skit så föreslår jag att ni mejlar Finansinspektionen. Det är helt oacceptabelt att vissa investerare med tillgång till insynsinformation kan lasta av sina aktier dagen innan en vinstvarning.
Fel aktie kompis, även om den här tråden också handlar om skumraskaffärer.

Jag ska hjälpa farbror.
Hexatronic Group - HTRO
Citera
2023-09-22, 14:48
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Fel aktie kompis, även om den här tråden också handlar om skumraskaffärer.

Jag ska hjälpa farbror.
Hexatronic Group - HTRO

Ja du har rätt, tack ska du ha!
Citera
2023-09-22, 18:37
Medlem
Raytheons avatar
Hög tid för denna hexa att ge massage också.
Citera
2023-10-27, 13:49
Medlem
bajssprutans avatar
Idag fick hexab lite massage av analytikerna:
Citat:
Hexagons negativa kursrörelse tilltog under rapportpresentationens frågestund, där SEB:s analytiker Erik Golrang ställde frågor om vad bolaget ser framför sig inför avslutningen av 2023.
Men visst, Golrang är väl betald av den onda blankarmaffian precis som Bråse och alla andra som säger något negativt om era favoriter, eller hur ?
Citat:
"Paolo Guglielmini, with regards to the geographical footprint: the savings program means cleaning up among Hexagon's around 500 factories around the world, many of which came along as "collateral damage in the company's many acquisitions over the years ."
Där har ni goodwill.

Sminket fäster sämre och sämre på grisen. Inte ens Carnegies beställningspump den 10:e okt upp till 100 för att skapa fallhöjd hjälpte.
Senast redigerad av bajssprutan 2023-10-27 kl. 14:05.
Citera
2023-10-30, 09:27
Medlem
bajssprutans avatar
Två nya riktkurser idag, citi sänker med en hel femma till 100 kronor och upprepar neutral medan berenberg sänker till 105 och uppmanar folk att behålla sina bags ända in i kaklet. Snyggt.

Jag hade förstås hoppats på en riktig rullstols-riktkurs av pareto eller carnegie att garva åt, kanske i morgon?
"Carnegie höjer riktkursen för Hexagon till 200 spänn, upprepar "köp snälla"

Perring skrev på x att han pratat med en anal-ytiker som inte köper ledningens bullshit. Ska bli spännande att se vem som vågar.
Citera
2023-10-30, 11:32
Medlem
bajssprutans avatar
Ålandsbanken försöker knipa mongopokalen med den här galna riktkursen:
Citat:
“Både p/e-talet på15x och ev/ebit-multipeln på 13x är nära de lägsta nivåerna på tio år. Vi upprepar vår positiva syn på Hexagonaktien”, skriver Ålandsbanken vars värderingsmodell ger ett kurspris på 145 kronor

Jösses, jag hade för mig att ålandsbanken var rätt kompetenta och hederliga förr i tiden. En bra bit ner till viceroys riktkurs på 50 spänn.
Citera
2025-04-30, 11:02
Medlem
Swingexpertens avatar
Experterna om Hexagon: ”Svag rapport”. Jag tog en snabb vinst på +10%. Sålde hälften!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in