Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Absolut! Men den blekfete britten kommer nog få ner kursen lite till. Jag bettar mot honom på både Hexagon och Hexatronic. Tror att han gav sig på en för ”stark” aktie (stark ägare, stort bolag) med ett för svagt case gällande hexagon. Det han däremot gör och som jag försöker nyttja är han pressar kursen, tror vi ska ner mot 80-85 kr, mycket beroende på övriga marknaden.
Den blekfete britten lever på att de har ett bra trackrecord men nu tror jag de gör en hel del para bara på att skrämma upp marknaden. De tar en position och sedan går de ut med att de blankat aktien och den rasar. Ren psykologi vid det här laget behöver inte ens finnas fundamenta för det.
Köpte mer Hexatronic igår, köper mer Hexagon när den går under 100kr nästa vecka. Sen hoppas jag gamle Melker kan röka ut britten.
Jag bettar mot dig när det gäller hexagon, hexatronic rör jag inte av personliga skäl.
Men jag skulle inte investera pengar i att den "blekfete britten" har fel om hexagone.
Har du ens läst viceroys rapport innan du agerar totalt som en svärjevän ? Har du koll på hur goodwill bör skrivas ner ?
För att citera en anonym professor på x:
Citat:
Håll ögonen på goodwill-tunga koncerner i höst.
Goodwill nedskrivningstestat minst en ggr per år.
Detta sker mha av diskontering av förväntade kassaflöden.
Oaktat täljaren ökar ränterusningen sannolikheten för att diskonteringsräntan ökar så pass mycket att nedskrivning av GW blir nödvändig.
Bromsar dessutom verksamheten in, ökar sannolikheten för nedskrivning ytterligare.
Nedskrivning av GW -> lägre vinst -> neg kursreaktion.
Tänk till lite till om du inte hatar pengar.