2023-10-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Nope, smålänningarna sköter sig!😁
Gäller kebabgrossist i Malmö, oväntat va?🙄😁

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/mögel-och-smuts-hittat-hos-stor-kebabtillverkare/ar-AA1j04mu

Var ju en annan affär med ruttet kött i Malmö som fick saneras för ett tag sedan, vid Södervärn

Slutade äta kebab för många år sedan. Var stammis på ett ställe i Lund som de inspekterade, köttet tillredes i ett badrum i en flyktingförlängning.
Citera
2023-10-29, 16:56
Avslutad
Lite skit rensar magen. Överdriven renlighet är orsaken till varför var och varannan person är allergiker i Sverige.
Citera
2023-10-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Lite skit rensar magen. Överdriven renlighet är orsaken till varför var och varannan person är allergiker i Sverige.

Alltså visst bakterierna dör säkert vid tillagningen men vetskapen att det är mögel, kanske tom spår från bajs som är med i maten du äter är väl ingen trevlig vetskap? Jag tycker att betalar man för en måltid i Sverige så ska man kunna känna sig trygg med att hela kedjan har skötts korrekt men det känns som rent önsketänkande.

Jag kan vara väldigt kritiskt mot invandrare men en grupp som jag har sett både i Sverige och utomlands som verkligen håller rent när dom tillagar mat är faktiskt turkar.
Citera
2023-10-29, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Alltså visst bakterierna dör säkert vid tillagningen men vetskapen att det är mögel, kanske tom spår från bajs som är med i maten du äter är väl ingen trevlig vetskap?
Varför måste allt vara så trevligt?

Citat:
Jag tycker att betalar man för en måltid i Sverige så ska man kunna känna sig trygg med att hela kedjan har skötts korrekt men det känns som rent önsketänkande.
Allting som hanteras av människor är snuskigt och ohygieniskt. All form av snabbmat köpt på stan har gått genom händer som samtidigt hanterat exempelvis pengar. Ölglasen på puben diskas inte på samma sätt som du diskar dina egna där hemma. Fabriker som tillverkar matprodukter är inte hermetiskt tillslutna system. För bara något år sedan fick jag en svart plastbit i en burk skivade champinjoner som jag köpt på Lidl. Det är inte hela världen. Sånt händer. Samma sak med kebab, burgare och sallader. Det tillreds i väldigt stora kvantiteter av människor vars enda intresse ligger i att flippa så många portioner som möjligt för att tjäna så mycket pengar som möjligt och sålänge man inte skadar sig eller blir sjuk av maten så spelar det ingen roll om det finns ett svart hårstrå i pizzasalladen. Märker man det tar man bort det. Annars... Lite skit rensar magen.
Citera
2023-10-30, 07:45
Moderator
manamanahs avatar
Matredskap och inköpsställen --> Restauranger, barer och nattklubbar
/Moderator
Citera
2023-10-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Varför måste allt vara så trevligt?

Allting som hanteras av människor är snuskigt och ohygieniskt. All form av snabbmat köpt på stan har gått genom händer som samtidigt hanterat exempelvis pengar. Ölglasen på puben diskas inte på samma sätt som du diskar dina egna där hemma. Fabriker som tillverkar matprodukter är inte hermetiskt tillslutna system. För bara något år sedan fick jag en svart plastbit i en burk skivade champinjoner som jag köpt på Lidl. Det är inte hela världen. Sånt händer. Samma sak med kebab, burgare och sallader. Det tillreds i väldigt stora kvantiteter av människor vars enda intresse ligger i att flippa så många portioner som möjligt för att tjäna så mycket pengar som möjligt och sålänge man inte skadar sig eller blir sjuk av maten så spelar det ingen roll om det finns ett svart hårstrå i pizzasalladen. Märker man det tar man bort det. Annars... Lite skit rensar magen.

https://www.expressen.se/nyheter/larmar-om-kebabforetag-smuts-rester-och-mogel/

Håller du fortfarande fast att lite skit rensar magen?
Citera
2023-10-30, 20:23
Avslutad
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/larmar-om-kebabforetag-smuts-rester-och-mogel/

Håller du fortfarande fast att lite skit rensar magen?
Om det hade varit regel och inte ett undantag hade det inte hamnat i tidningen. Såhär ser det normalt sett inte ut, så ja... Lite skit rensar magen.
Citera
2023-10-30, 21:01
Medlem
baron-brazils avatar
S*åne ke*av Dö*er A* om man ska gå efter Expressens text vad företaget själva säger på sin hemsida.
Citera
2023-10-30, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Ah Malmö, då vet man vart man ska undvika att käka kebab då.
Bara för att företaget finns i Malmö så betyder det inte att de inte exporterar till andra delar av Sverige. Självklart är det ett babbeföretag.
Citera
2023-10-30, 21:48
Medlem
Citat:
Jaha då var det dags för nästa livsmedelsskandal. Denna gång är det en kebabtillverkare i södra Sverige som har haft allt från bristande hygien till mögel.
Ni som äter kebab, hamburgare och pizzor, känner ni er trygga med att äta hos det lokala kebabhaket med tanke på hur det ser ut?

Personligen tycker jag se detta allt för ofta när jag går på restaurang, skitiga kläder, kocken står och röker utanför restaurangen, skitiga fönster, flottiga matbord, skitigt i köksdelen. Känner mig mer trygg i att äta hos kedjor som man åtminstone vet har säkra leverantörer samt lite mer kontroller även om det även där slarvas.

https://www.expressen.se/nyheter/stora-brister-upptackta-hos-kebabtillverkare/

Nej tänker alltid Tanken att antingen är bagaren skitig eller dom som gör kebaben. Känns som vissa invandrare skiter i hygienen speciellt om de är svenskar som ska äta. Slutat med pizza och kebab just av den Anledningen
Citera
2023-10-30, 22:20
Medlem
Minns 90 talet kunde krypa runt myror i kebabköttet
Citera
2023-10-30, 22:57
Avslutad
Åt kebab på Jalla Jalla i Malmö idag och jag har ont i magen och skiter så det skvätter på väggarna behöver man vara orolig kanske åka akuten någon som vet???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in