2023-10-29, 05:21
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Vi bettar på om hon kommer få huvudet avhugget när hon leker Jesus i Kongo eller om hon kommer dö hårdrocksdöden innan 27. Det sista kan möjligen rädda hennes rykte, men knappast hennes föräldrars, de kanske borde ha tänkt på vad deras knas gjorde över tid med Greta.

"Frälsare!" och "korsfäst!" ligger väldigt nära varandra för en hård och okänslig internetmob.

Greta måste evolvera som människa eller gå dit dinosaurier gick. Vad jobbigt det är att växa upp.

Att hon var en terroristsympatisör var inget konstigt alls.

Jag önskar henne inget ont. Men en rejäl dask av verkligheten, ja, det behöver hon. Hon kommer hamna på den alltid växande högen av föredettingar som ingen bryr sig om. Ungefär som Whoopie Goldberg som tror att hon viktig. Hon gav upp sin skådespelarkarriär till att vara en aktivist.

Greta går från att vara en klimataktivist till att vara en "professionell" aktivist för vad som nu ligger i ropet.
Citera
2023-10-29, 05:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Jag önskar henne inget ont. Men en rejäl dask av verkligheten, ja, det behöver hon. Hon kommer hamna på den alltid växande högen av föredettingar som ingen bryr sig om. Ungefär som Whoopie Goldberg som tror att hon viktig. Hon gav upp sin skådespelarkarriär till att vara en aktivist.

Greta går från att vara en klimataktivist till att vara en "professionell" aktivist för vad som nu ligger i ropet.

Som hela vänstern är menar du. Ett gäng professionella aktivister som ska ha betalt på något sätt, ofta i någon banan-valuta som lajks. Kan de lära sig att hålla käft och formulera koherenta tankar eller är allt slogans och anti ditt och datt isf fattar jag varför vänstertjafset i första hand sysselsätter kvinnor.

Kan den svenska kvinnorollen röra sig bortom ett professionellt offerskap och små vita privilegierade fittor som står och grinar i FN om en stulen framtid som om den här världen lovade någon något.

Hon är en jubelidiot.
Citera
2023-10-29, 08:26
Medlem
Greta gillar att riva sönder just bubbelplast! Det avslöjade hon offentligt i en trevlig SR- intervju just när hon fyllde 18 år. Misstänker mycket starkt att Greta nu river extra mycket bubbelplast, när hon som nu anklagas direkt för att skada den sociala freden av tyska Miljöpartiets federala Co-ordförande.

Greta är väldigt för demokrati, som hon menar är basen i ett fungerande samhälle. Vad hon tyckte var fel var bara, att hon inte erbjöds att bemöta den ovanligt skarpa kritiken av henne i den tyska tidningen, läs mera noggrant! Däremot vill hon som alltid ha saklig, levande och konstruktiv kritik för att bli bättre som både aktivist och människa. Greta har aldrig sett sig som felfri!

Greta har sagt gång på gång, att dem som inte förstått klimatkrisens så stora allvar måste tycka att hon är väldigt märklig. Givetvis kan hon ta kontakt med den tyska tidningen för ett bemötande, men hon har mycket annat viktigt att nu tänka på och ta kontakt om. Det gäller att prioritera rätt, säger hon nu, verkligt rätt!

Greta är inbjuden till att omedelbart åka till Israel för att ha dialog med F4F Israel, en dialog som starkt behövs!
Hon är rädd för att krisen i Israel och Gaza ska sprida sig till hela Mellanöstern, vilket tyvärr lätt kan hända. Vi bryr oss om även människor, säger hon nu!

Röda korsets delegater betonar även personligen till Greta, att både Israel och Hamas gör sig skyldiga till väldigt allvarliga brott mot de internationella Röda Kors-konventionerna, som är fullt gällande i både krig och fred. Här behöver Greta nu uttala sig mera exakt om konventionsbrotten!

SVT kommenterar vidare:
"Det tog ett dygn innan den svenska grenen av FFF tog till orda genom att skriva ”Vi tar avstånd från alla former av antisemitism och islamofobi” . Man nyanserar budskapet och fördömer krigsbrott ” på bägge sidor”, men uttrycker inte samma starka sympati för mördade israeler som för palestiniers öde."

För en mera utförlig sammanfattning, se följande länk!
"Analyser: Klimatrörelsen riskerar att exploateras!"

https://omni.se/analyser-klimatrorelsen-riskerar-att-exploateras/a/9zwLpp
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-10-29 kl. 09:02.
Citera
2023-10-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
För hundra år sedan levde muslimer, judar och kristna alla fredligt i området.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_killings_and_massacres_in_Mandatory_Palest ine

https://en.wikipedia.org/wiki/1929_Palestine_riots

https://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre

Notera hur ofta ordet "rumor" förekommer i artiklarna. Araberna i Palestina, liksom muslimer överallt i världen, startar upplopp och begår våldsdåd för att de hört ett rykte och hetsar sedan upp varandra. Man kunde iaktta exakt samma fenomen i Sverige vid påskupploppen/korankravallerna - muslimer kaosade vid platser där Rasmus Paludan inte ens varit, det räckte med ryktet om att han skulle komma dit.

Hamas och deras terrordåd handlar inte om en nationell kamp för Palestina, det är en del av muslimernas globala jihad. Precis som 9-11 var det en provokation för att få en respons, få fienden att invadera muslimskt territorium där de kan dödas. Muslimer hatar inte judar pga Israel, de hatar judar för att Muhammed hatade judar. Han avrättade judiska krigsfångar efter slaget om Khaybar. De kvinnor, vars fäder, bröder och män han just slaktat, tog han och hans män till fruar och sexslavar. Vilket muslimerna fortfarande sjunger triumferande ramsor om. Muhammed var den perfekta människan vars beteende och åsikter alltid ska efterliknas.

Människor som Greta har fått sin bild av Palestinakonflikten från TikTok-videos och muslimska kompisar och de har aldrig läst en historiebok i hela sitt liv.
Citera
2023-10-29, 09:49
Medlem
Greta hade högsta betyget i Historia på sin Samhällsvetenskapliga gymnasielinje med internationell inriktning på Globala gymnasiet!
Citera
2023-10-29, 10:07
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta hade högsta betyget i Historia på sin Samhällsvetenskapliga gymnasielinje med internationell inriktning på Globala gymnasiet!
Vad har det med Gretas historiekunskaper att göra? Greta har ju bevisat de senaste dagarna att hon inget kan om historia.
Citera
2023-10-29, 10:19
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Greta är väldigt för demokrati, som hon menar är basen i ett fungerande samhälle. Vad hon tyckte var fel var bara, att hon inte erbjöds att bemöta den ovanligt skarpa kritiken av henne i den tyska tidningen, läs mera noggrant! Däremot vill hon som alltid ha saklig, levande och konstruktiv kritik för att bli bättre som både aktivist och människa. Greta har aldrig sett sig som felfri!
Menar Greta att tidningen ska be och böna om hennes åsikt och genmäle? What an arrogant and self-entitled young lady - för att uttrycka det någorlunda civiliserat.
Basen i demokrati är att en människa inte är bättre än en annan, vilket Greta tycks ovetande om. ...eller tror hon att det inte gäller henne såsom prima inter pares?
Citera
2023-10-29, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxyyzz123
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_killings_and_massacres_in_Mandatory_Palest ine

https://en.wikipedia.org/wiki/1929_Palestine_riots

https://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre

Notera hur ofta ordet "rumor" förekommer i artiklarna. Araberna i Palestina, liksom muslimer överallt i världen, startar upplopp och begår våldsdåd för att de hört ett rykte och hetsar sedan upp varandra. Man kunde iaktta exakt samma fenomen i Sverige vid påskupploppen/korankravallerna - muslimer kaosade vid platser där Rasmus Paludan inte ens varit, det räckte med ryktet om att han skulle komma dit.

Hamas och deras terrordåd handlar inte om en nationell kamp för Palestina, det är en del av muslimernas globala jihad. Precis som 9-11 var det en provokation för att få en respons, få fienden att invadera muslimskt territorium där de kan dödas. Muslimer hatar inte judar pga Israel, de hatar judar för att Muhammed hatade judar. Han avrättade judiska krigsfångar efter slaget om Khaybar. De kvinnor, vars fäder, bröder och män han just slaktat, tog han och hans män till fruar och sexslavar. Vilket muslimerna fortfarande sjunger triumferande ramsor om. Muhammed var den perfekta människan vars beteende och åsikter alltid ska efterliknas.

Människor som Greta har fått sin bild av Palestinakonflikten från TikTok-videos och muslimska kompisar och de har aldrig läst en historiebok i hela sitt liv.

Bra inlägg, tack

Däremot har de mage att anklaga andra för att vara hjärntvättade

Citat:

Ja, och? Hann de med hela den bakomliggande historiken och presenterades den i så fall på ett objektivt sätt?

I så fall bestod nog hela kursen enbart av Israel/Palestina-konflikten. Då blev det inte ens någon tid över till att avhandla Förintelsen…

Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Menar Greta att tidningen ska be och böna om hennes åsikt och genmäle? What an arrogant and self-entitled young lady - för att uttrycka det någorlunda civiliserat.
Basen i demokrati är att en människa inte är bättre än en annan, vilket Greta tycks ovetande om. ...eller tror hon att det inte gäller henne såsom prima inter pares?

Som om Greta brukar ta chansen att framföra sina åsikter… Vi minns ju från WEF-mötet i vintras då hon på frågan om det inte var dubbelmoral att flyga privatjet till klimatmöten raljerade med att hon själv ägde flera flygplan (!) Eller alla gånger då hon har försökt ducka frågor med ”fråga de andra”, eller ”fråga experterna”.

SVT skrev för några dagar sedan att de hade sökt henne, men då gjorde hon sig tydligen otillgänglig.

Allgemeine Zeitung skriver att Louisa Neubauer måste distansera sig från henne. Hoppas Greta blir kallad till Tyskland för att förklara sig. Den där gröne ledaren vill nog också ha ett snack med henne
Citera
2023-10-29, 11:17
Medlem
*
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-10-29 kl. 11:20.
Citera
2023-10-29, 11:19
Medlem
Som jag förut skrev så brukar Greta oftast skratta åt uttrycket
Den främsta av jämlikar, som ju inte är hennes eget uttryck, utan närmare bestämt var hur EU-kommissionen såg på hennes roll, när hon hade sin formtopp 2019. Idag misstänker jag att de vill dra tillbaka sitt så sällsynta superlativ om Greta, som dock då var väl motiverat.

Det är helt korrekt att Greta ofta dragit sig undan eller svarat undvikande, ofta när hon har varit osäker. Greta fick förut rådet att hon med fördel då kunde säga,
Jag vet inte, men när jag har tid och energi över ska jag ta reda på mera, eller, Det här måste vi diskutera mera tillsammans innan jag kan ge ett svar!

Greta sa förut missnöjd, att vissa journalister tycks tro, att hon är en vishetsbrunn som har svar på nästan allt. Jag har mycket kvar att lära mig, sa Greta då ödmjukt.

När en Grön partiledare talar om att hon är ett hot mot den sociala freden tycks dock Greta tända till återigen och verkar vilja ha en upplysande debatt när det passar!

Carl Bildt ger nu Greta och övriga med inflytande följande goda råd:
”Jag är rädd för att många runt om i världen upplever att EU och USA använder dubbla måttstockar i sin politik i kriget mellan Ryssland och Ukraina och i konflikten mellan Israel och Palestina. Rätt eller fel, men detta är något vi måste hantera”.
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-10-29 kl. 11:45.
Citera
2023-10-29, 11:47
Avslutad
Citat:
Som jag förut skrev så brukar Greta oftast skratta åt uttrycket
Den främsta av jämlikar, som ju inte är hennes eget uttryck, utan närmare bestämt var hur EU-kommissionen såg på hennes roll, när hon hade sin formtopp 2019. Idag misstänker jag att de vill dra tillbaka sitt så sällsynta superlativ om Greta, som dock då var väl motiverat.

Det är helt korrekt att Greta ofta dragit sig undan eller svarat undvikande, ofta när hon har varit osäker. Greta fick förut rådet att hon med fördel då kunde säga,
Jag vet inte, men när jag har tid och energi över ska jag ta reda på mera, eller, Det här måste vi diskutera mera tillsammans innan jag kan ge ett svar!

Greta sa förut missnöjd, att vissa journalister tycks tro, att hon är en vishetsbrunn som har svar på nästan allt. Jag har mycket kvar att lära mig, sa Greta då ödmjukt.

När en Grön partiledare talar om att hon är ett hot mot den sociala freden tycks dock Greta tända till återigen och verkar vilja ha en upplysande debatt när det passar!

Carl Bildt ger nu Greta och övriga med inflytande följande goda råd:
"”Jag är rädd för att många runt om i världen upplever att EU och USA använder dubbla måttstockar i sin politik i kriget mellan Ryssland och Ukraina och i konflikten mellan Israel och Palestina. Rätt eller fel, men detta är något vi måste hantera”.
Att dra sig undan som hon har gjort nu kan tolkas som att hon inte har något att säga. Hon är vuxen och måste ta sitt ansvar
Som läget ser ut nu så är det nog kört för hennes del.
Senast redigerad av tindraninni 2023-10-29 kl. 11:52.
Citera
2023-10-29, 11:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Greta lyckas bevisa att hennes betyg är inflaterade och saknar värde.
Greta lyckas komma ut som antisemit och judehatare samt massmordsapologet.
Imponerande att hon gjorde sig irrelevant på 5 min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in