Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
"Berlin - Miljöpartiets ledare Omid Nouripour har skarpt kritiserat klimataktivisten Greta Thunberg för uttalanden som sågs som antiisraeliska och antisemitiska. "Jag tror att sådana uttalanden skadar den sociala freden - och de skadar de många som sörjer sina släktingar som föll offer för Hamas terror", sa han till tidningarna för mediegruppen Funke (söndagsupplagor)."
https://www.finanznachrichten.de/nachrichten-2023-10/60495799-nouripour-greta-thunbergs-aeusserungen-schaden-dem-sozialen-frieden-003.htm
Greta tycker det är fel att så hårda angrepp mot henne får ske, utan att hon får tillfälle att bemöta och försvara sig. Det har hon rätt i, tror jag. Kanske det blir en tysk TV-debatt snart mellan De grönas Co-ordförande och Greta!
Det fetade och kursiverade...
Hon tycker att det är FEL att SÅ HÅRDA angrepp mot henne får ske.... är det på nåt vis att hon skulle få kritiken mer inlindat i bomull och bubbelplast? Självklart ska hon få chans att svara, men det är inte alltid måste vara i en debatt. Här har hon blivit "angripen" i en artikel, då är det väl bara för henne att ta kontakt med tidningen/median och ge ett svar. Svårare än så är det inte.
Hon är inte barn längre, hon kan inte köra på det kortet även om hon ser ut som om hon är 14 år. Hon kan inte längre få allting serverat till sig på ett silverfat.
Och tittar man på hennes twitter (jag har inte koll på hennes instagram and what not), så får hon övervägande negativa kommentarer.
Gretas twitter: Week 271. #FridaysForFuture #ClimateStrike #StandWithPalestine #StandWithGaza
Flödet i den tråden är fylld med bilder på personerna som Hamas håller gisslan men även bilder på de döda. Men också den senaste trenden där man tar en bild på de typiska onda personerna från filmer och så lägger man till texten: Hamas redefines evil!
Jag tror hon har hoppat i en stor tom och galen tunna denna gång. Frågan är om hon kan ta sig ur detta med hedern i behåll och behålla folkets kärlek. Jag tvivlar. Visst, det finns de trogna och hängivna. Men även de börjar tvivla, det har även jag sett i min väldigt lilla omkrets med folk.