Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Ja, man kan verkligen undra varför Hamas ville palestinierna så illa. Naturligtvis fattade de att detta skulle bli följden och därför är Hamas skyldiga till vartenda dödsoffer i Gaza. Vartenda ett!
Man kan undra om varför, om man utgår ifrån att Hamas är en politisk rörelse. Men jag ser deras olika politiska budskap kryddat med islamism som ett bedrägeri, där idioter älskar att bli blåsta på pengar och tillgångar.
Jag funderar mycket på kriminella klaner och klaners lojaliteter, där de är systemhotande överallt. Jag ser faktiskt noll konsekvenstänk i Hamas agerande, där fördelarna med att gömma sig i tunnlar är nu deras egenhändigt byggda fängelse.
Hamas är ett rövarband som använt folket på Gaza likt vi ser kvinnor från Rumänien tvingas tigga utanför mataffären, eller de kriminella klaner som kommit till Sverige och tömmer välfärdssystemet. Det är bara olika grader av kriminalitet och våldskapital i omfattningen av deras verksamhet. Hamas utnyttjar folk på Gaza som vi ska tycka synd om och ge pengar till. Biståndspengar som de sedan tar hand om.