Citat:
Ursprungligen postat av
falsusinomnibus
Det har absolut ingenting med att skifta hjul att göra. Bilden på den låsta artikeln med mannen på bild arbetandes med sin bil som såklart har en litet klistermärke med svenska flaggan är såklart propaganda och hjärntvätt av massmedia. De vill visa att invandrare såklart är flitiga och sparsamma människor som minsann klarar sig själv medan svennebanan är en latmask som lejer ut jobbet med sina pengar på kredit. Man ser sånt här hela tiden till exempel att någon invandrare fått arbete på den nybyggda anläggningen efter att varit arbetslös i 20år.
PRECIS vad jag tänkte när jag klickade in mig på artikeln. Visar en invandrare med en svensk bil med en svensk flagga som han pillar lite på själv, precis som många svenska gubbar. Signalpolitik är vad det här handlar om.
När det gäller att byta däck så åker jag iväg och får det gjort. Jag bor mitt i stan, har ingen domkraft, har inget bra ställe att stå på och dessutom tycker jag det är rätt tråkigt. Min däckbytarfirma ligger inhyst där jag köpte min bil och medan de gör det så tittar jag på nya bilar och kanske tar en kaffe.
Jag har i min dag bytt tillräckligt med hjul och det handlar inte om att vara "man" eller ej vilket en del vill få det till. Skulle jag göra det så tar det inte långa stunden egentligen.