2023-10-27, 23:00
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Som sagt - varken gädda eller hatare. Kritiker till vissa delar. Vill du och de du känner till sätta ett vapen i munnen på mig för det så är ni välkomna. Jag sätter på lite Gevalia och väntar i spänning på hur många ni blir som anfaller.
Du kastar alla dina stenar mot oss hela tiden. Gör det du.

Vi förstår vad som driver gäddorna. De är besatta av barn, men finns det annat som påverkar? Beskyddade inte deras föräldrar dem? Sade de att pedofili var naturligt och att vuxna fick ta för sig?
Citera
2023-10-27, 23:17
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Finns rätt många fiskare... Nu tror jag inte att det är alla, det tror jag inte. Men.... Hur många av dem(fiskarna) tror vi går igång på chattandet med gäddorna? Hur många gillar att bli behandlade som småflickor?

Kan låta konstigt men det är inget ovanligt att tjejer går igång på att känna sig små, söta och få uppmärksamhet. Det är en vanlig fetisch.

Flertalet av fiskarna är ju inte heller sådana som får kuken att stå direkt. De kan få kuken på en bild att slakna.
Kan låta konstigt ja. För du är konstig.
Självfallet tror alla på dig angående det sista. Fiskare är vuxna.
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Såg att pappa stor #289 verkar fått skyddade personuppgifter. Det gick snabbt ändå. Inte ens tre veckor sen det uppdagades offentligt vad han är för typ.
Det var lite som att han eldade en koran den dagen. Jag fick till och med hans email-adress samma dag han hängdes ut.
Senast redigerad av sunless 2023-10-27 kl. 23:19.
Citera
2023-10-27, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Du kastar alla dina stenar mot oss hela tiden. Gör det du.

Vi förstår vad som driver gäddorna. De är besatta av barn, men finns det annat som påverkar? Beskyddade inte deras föräldrar dem? Sade de att pedofili var naturligt och att vuxna fick ta för sig?

Är det inte väldigt psykiskt påfrestande att sitta och kolla på dom här peddonas bilder och texter? Hur ser det ut med handledning och samtalsstöd till volontärer och anställda?
Även om man drivs av att rädda barn så måste man väl ändå bli ganska påverkad mellan varven av att sitta och låtsas med dom här pedofilerna. Någonstans så vet man ju att skiten dom håller på med inte bara når fiskare utan ibland riktiga barn. Mår man inte psykiskt dåligt av att hålla på och fiska i längden?
Eller är det uteslutande en bra känsla att fånga dom. Jag hade nog tyckt det va väldigt mentalt påfrestande faktiskt.
Känner det när jag kollar på gäddor ni fångar. Det är trevligt att se dom torska men samtidigt väldigt tungt på något sätt att höra och läsa vad dom faktiskt skriver och skickar till er i tron om att det är ett barn på andra sidan.
Är det mycket sjukskrivningar för ångest och sånt, är det folk som inte pallar med i längden. Hur ser stödet ut för er som faktiskt sitter och skriver och tar emot bilder från dom här människorna?
Citera
2023-10-27, 23:49
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Är det inte väldigt psykiskt påfrestande att sitta och kolla på dom här peddonas bilder och texter? Hur ser det ut med handledning och samtalsstöd till volontärer och anställda?
Även om man drivs av att rädda barn så måste man väl ändå bli ganska påverkad mellan varven av att sitta och låtsas med dom här pedofilerna. Någonstans så vet man ju att skiten dom håller på med inte bara når fiskare utan ibland riktiga barn. Mår man inte psykiskt dåligt av att hålla på och fiska i längden?
Eller är det uteslutande en bra känsla att fånga dom. Jag hade nog tyckt det va väldigt mentalt påfrestande faktiskt.
Känner det när jag kollar på gäddor ni fångar. Det är trevligt att se dom torska men samtidigt väldigt tungt på något sätt att höra och läsa vad dom faktiskt skriver och skickar till er i tron om att det är ett barn på andra sidan.
Är det mycket sjukskrivningar för ångest och sånt, är det folk som inte pallar med i längden. Hur ser stödet ut för er som faktiskt sitter och skriver och tar emot bilder från dom här människorna?
Kan inte svara på frågorna men här är en bra länk: https://dumpen.se/2023/10/26/stort-tack-till-alla-fiskare/
Man tar en del av barnens smärta som pedofilerna ger.
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ofta var att ta i... Några gånger. Jag stöter på dem lite här och där. De lyser upp som en fyr i mörkret med sitt sätt att vara och skriva.

Ibland har de tagit kontakt med mig. Men ofta är det jag som tar kontakt med dem. Till mitt försvar så är det oftast dem som leder in spåret på sex.

Jag gillar chattandet. Det känns bra att chatta med en 13-14 -åring. Men jag vet ju naturligtvis att det inte är äkta. Förut när jag var yngre så chattade jag en del med riktiga ungdomar. Så jag vet ungefär hur det ska vara. Så är inte Dumpen.
Det låter inte helt friskt men hittills har du kommit med värdefull data.
  • Kuken slaknar när gäddan ser vuxna.
  • När gäddan sexchattar med barn så vet den att det inte är äkta.
Vem kunde ana det?
Citera
2023-10-28, 00:18
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Det låter inte helt friskt men hittills har du kommit med värdefull data.
  • Kuken slaknar när gäddan ser vuxna.
  • När gäddan sexchattar med barn så vet den att det inte är äkta.
Vem kunde ana det?

Många fiskare ligger ju på samma nivå som de sjavigare av gäddorna. Jag kan sätta på vuxna men då ska det vara en snygg och välbevarad, och yngre än mig själv.

Nä, Dumpen får inte till det med hur fiskarna beter sig. Det är inte så att ungdomar inte kan vara rätt så raka på sak när det gäller sex. Men de gör det på ett annat sätt.

Senaste tiden har ju fiskarna dessutom varit rena rama sexmissbrukarna. Mer erfarna än en 5-öres-hora på en militärförläggning. Även sexmissbrukare gör det på annat sätt. Inte så "bossig" som fiskarna är nu.
Citera
2023-10-28, 01:08
Medlem
Citat:
Kan inte svara på frågorna men här är en bra länk: https://dumpen.se/2023/10/26/stort-tack-till-alla-fiskare/
Aha sorry trodde du jobbade där. Någon anställd/volontäre som har lust att delge hur handledning och stöd finns eller hur det ser ut för för dom som fiskar?
Känns som att det kan vara viktigt att ha med den aspekten och kompetensen i organisationen.
Citera
2023-10-28, 01:14
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Aha sorry trodde du jobbade där. Någon anställd/volontäre som har lust att delge hur handledning och stöd finns eller hur det ser ut för för dom som fiskar?
Känns som att det kan vara viktigt att ha med den aspekten och kompetensen i organisationen.
Jag tror det är precis vad du känner. Det är psykiskt påfrestande. Man har längre konversationer med äckliga retarderade vuxna män som försöker våldta barn. Dumpen erbjuder stöd till pedofilernas anhöriga så fiskarna får sannolikt också det.

Samtidigt har enstaka personer konfronterat alla gäddorna. Det sänker inte motivationen direkt.
Senast redigerad av sunless 2023-10-28 kl. 01:21.
Citera
2023-10-28, 02:46
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Aha sorry trodde du jobbade där. Någon anställd/volontärer som har lust att delge hur handledning och stöd finns eller hur det ser ut för dom som fiskar?
Det jobbiga är nog när de kommunicerat i dagar och gäddan inte kommer till skott, ska det läggas till fler dagar eller lägga ned. Snarast frustrationen att inte få resultat, knappast detta att läsa snusket. Ju snuskigare desto större uppmärksamhet om det leder till uthängning. Snusket får vi andra läsa, och det lär inte vara värre för fiskaren än för oss andra.

Det jag är bekymrad över är alla minderåriga som läser snusket, och undrar hur vuxna är funtade, de blir ängsliga, konfunderade. Om det är någon de känner- känner till blir de extra konfunderade, om som ex v deras elevassistent. De ska inte behöva tappa förtroendet för vuxna som i en explosion. Den vuxne kanske är en av få de har förtroende för, plötsligt försvinner denne som en fin vas som går i kras på golvet.

Fiskarna tycker det är jobbigt, men tänk då på barnen som läser samma sak, och de vet att detta intresse gäller just barn som dem. Och i fall där det gäller personliga; lärare, förälder, släktingar, är det katastrof för dem att läsa detta. Detta ignorerar Dumpen totalt, de bryr sig inte om den skada det ger barnen, och detta enbart för att få till så mycket skam som möjligt med att exponera alla snuskiga detaljer. De missar inget tillfälle att göra det svårt för gäddor och anhöriga, fast de inte behöver detta för att få till den verkan de vill ha.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-10-28 kl. 02:52.
Citera
2023-10-28, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det jobbiga är nog när de kommunicerat i dagar och gäddan inte kommer till skott, ska det läggas till fler dagar eller lägga ned. Snarast frustrationen att inte få resultat, knappast detta att läsa snusket. Ju snuskigare desto större uppmärksamhet om det leder till uthängning. Snusket får vi andra läsa, och det lär inte vara värre för fiskaren än för oss andra.

Det jag är bekymrad över är alla minderåriga som läser snusket, och undrar hur vuxna är funtade, de blir ängsliga, konfunderade. Om det är någon de känner- känner till blir de extra konfunderade, om som ex v deras elevassistent. De ska inte behöva tappa förtroendet för vuxna som i en explosion. Den vuxne kanske är en av få de har förtroende för, plötsligt försvinner denne som en fin vas som går i kras på golvet.

Fiskarna tycker det är jobbigt, men tänk då på barnen som läser samma sak, och de vet att detta intresse gäller just barn som dem. Och i fall där det gäller personliga; lärare, förälder, släktingar, är det katastrof för dem att läsa detta. Detta ignorerar Dumpen totalt, de bryr sig inte om den skada det ger barnen, och detta enbart för att få till så mycket skam som möjligt med att exponera alla snuskiga detaljer. De missar inget tillfälle att göra det svårt för gäddor och anhöriga, fast de inte behöver detta för att få till den verkan de vill ha.

Fast dom har anhörig stöd på dumpen. Och dumpen ignorerar inte barnen, tvärtom så räddar dom barn från framtida övergrepp som jag ser det i alla fall. Vad jag undrade var om det finns stöd för volontärer och anställda. Jag kan tänka mig att det finns några fiskare som själva bär på trauman från barndomen och det borde rimligtvis kunna trigga jobbiga känslor att sitta och läsa meddelanden och tvingas se på bilder och filmklipp.
Citera
2023-10-28, 03:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Fast dom har anhörig stöd på dumpen. Och dumpen ignorerar inte barnen, tvärtom så räddar dom barn från framtida övergrepp som jag ser det i alla fall. Vad jag undrade var om det finns stöd för volontärer och anställda. Jag kan tänka mig att det finns några fiskare som själva bär på trauman från barndomen och det borde rimligtvis kunna trigga jobbiga känslor att sitta och läsa meddelanden och tvingas se på bilder och filmklipp.
Jag har aldrig hört någon anhörig som sagt de fått stöd av Dumpen, finns inget tecken på det så utgår jag från att det inte finns, det Dumpen säger kan man inte lita på.

Om fiskarna är sårbara kan de avstå från att konfrontera gäddor, det är deras fria val. Barnen till gäddorna kan inte avstå explosionen med uthängningen.

Dessutom när det gäller S o P så njuter de till fullo, det syns lång väg, det kan ingen ta miste på, och jag tror det är lika för en del av de andra fiskarna också.
Citera
2023-10-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Jag har aldrig hört någon anhörig som sagt de fått stöd av Dumpen, finns inget tecken på det så utgår jag från att det inte finns, det Dumpen säger kan man inte lita på.

Om fiskarna är sårbara kan de avstå från att konfrontera gäddor, det är deras fria val. Barnen till gäddorna kan inte avstå explosionen med uthängningen.

Dessutom när det gäller S o P så njuter de till fullo, det syns lång väg, det kan ingen ta miste på, och jag tror det är lika för en del av de andra fiskarna också.

Har också lagt märke till detta bland mycket annat. Extremt tydligt. De skulle inte bry sig för fem öre över att någon utav gäddorna faktiskt vill öppna upp sig och prata om det. De hade bara huggt, huggt och åter huggt. Sedan är de ju otroligt internetberoende. De uppdaterar sig överallt, hela tiden, non stop. Bekräftelse, bekräftelse och åter bekräftelse.
Citera
2023-10-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Har också lagt märke till detta bland mycket annat. Extremt tydligt. De skulle inte bry sig för fem öre över att någon utav gäddorna faktiskt vill öppna upp sig och prata om det. De hade bara huggt, huggt och åter huggt. Sedan är de ju otroligt internetberoende. De uppdaterar sig överallt, hela tiden, non stop. Bekräftelse, bekräftelse och åter bekräftelse.
Som jag ser det är det ingen mening att låta gäddorna prata. Dom kommer enbart komma med en massa lögner och bortförklaringar. Kan nästan garantera att ingen gädda kommer svara ärligt och uppriktigt varför dom tänder på barn. Men det är enbart min uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in