Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Du förstår alltså fortfarande inte argumentationen? Trots alla gånger jag tagit upp det. Som du själv dessutom nyss påpekat. Seriöst? Förstår du verkligen inte, eller gör du dig själv bara dum för att du återigen inte har något vettigt att komma med?
OM, (förstår du ordet om?) OM det görs gällande att Tove mördades genom strypning vid 0230, och OM det samtidigt görs gällande att Maja medvetet låste upp sin telefon vid 0233, DÅ bevisar telefonen att Maja inte kan ha hållit i Toves armar så som Johanna gör gällande.
Och för de som inte förstår ordet "bevisar" i ett juridiskt hänseende som ovan, så betyder det alltså här att det är ställt utom rimligt tvivel att så skulle kunna vara fallet.
Det är min uppfattning och den står jag för. Är det ett problem för dig eller?
Du ser, skillnaden på dig och mig är att när jag blir ifrågasatt så kan jag lämna tydliga sakliga svar!
Skillnaden på dig och mig är att jag har på fötterna när jag analyserar de tekniska bevisen.
Jag kan se logiken i din argumentation kring tidpunkterna och telefonens låsstatus i relation till påståendena om händelseförloppet, men inte hur 02:33 bevisar att MH inte håller Toves händer då.
02:30 är ju inte en fastställd siffra på något sätt.
Det är dock 02:33:08 då MH låser upp sin iPhone.
Du kan inte argumentera mot de krypterade nycklarna och Secure Enclace och annat i en iPhone eller det som är loggar i analysprogrammet från KnowledgeC databasen.
Sök på KnowledgeC och Biome i tråden så ser du att det skrivits spaltmeter om hur den här användardatan funkar.
Jag är den ende i tråden som kan förklara de här grejerna för dig på ett konstruktivt sätt. Att du då inte ens lyssnar på det mest grundläggande gör mig förbryllad.
iPhonen är upplåst 02:33. Det går inte att göra i fickan. Mer än så behöver inte hovrätten veta.
Så vill du veta något specifikt kring de här tekniska grejerna så får du gärna fråga.
Och helst då utan att rama in det i någon form av psykbryt i inlägg efter inlägg.