2023-10-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Då måste hon flytta långt bort och helst till nån håla där det bara finns elallergiker som aldrig öppnat en sida på nätet. Inte heller har tv eller radio på grund av risk för strålning. Jag ser ingen annan lösning om hon ska kunna göra allt det du drog upp.

Nu när Fröken Hellm*n och så småningom får ut ett skadestånd på 1.500.000 kronor så kanske Fröken Hellm*n rent av startar upp en egen skönhets-salong i Vetlanda som hon namnger "Salong Granbarret" varinom hon ger sina kunder en skön granbarrs-inpackning för mjuk och len ansikts hy. Sedan kanske hon också utvecklar sina egna skönhetsprodukter som till exempel: "Majas granbarrs salva" och olika granbarrs-krämer ... med mera, allt för damernas hudvård och skönheter.

Fröken Hellm*n är en riktigt skum figur som drivs av lögner och som tillika sagt lägger skulden på andra.

Enligt ovan skrivet, Fröken Hellm*n skyllde på Fröken Janss*n när det kom till hennes egna handlingar under natten den 16:e Oktober 2022.

Citat Fröken Hellm*n: " Jag kände mig tvingad, Jag vågade inte säga emot " ... slut citat/

Enligt ovan skrivet, Att skylla på andra eller på någon annan och inte ta ansvar, resulterar i två saker ...
1. ) Personens problem, blir inte lösta.
2. ) Personen blir svag och ineffektiv.

Vi har alla ett eget ansvar. Allt går inte att skylla på andra.

Beträffande Fröken Hellm*n så vill jag ha framfört följande sagt ... Du kan misslyckas många gånger, men, du är inte misslyckad förrän du börjar skylla på andra

Det håller inte i längden att säga ... Det är inte mitt ansvar ... Jag har ingen skuld.

Slutligen sagt i detta inlägget blir beträffande Fröken Hellm*n och varför folket ilsknade till när Fröken Hellm*n slutligen sattes på sina fria fötter av Göta HovRätten.

Visar man upp sin bästa sida ... blir omgivningen också nöjd.

Enligt ovan skrivet, Fröken Hellm*n har visat upp sin sämsta sida vilket har resulterat i att folket har ilsknat till ordentligt.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2023-10-27 kl. 23:35.
Citera
2023-10-27, 23:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ah, det glömde jag! Det är så lätt att missa all kriminell aktivitet hon hållit på med!

(Tack för din insats i den här tråden Develi, du har varit brilliant!)
Haha. Kortaste inlägget.
Jag dök upp som sufflör, en röst steg fram i mörka natten. 😂

Tack själv, jag ska se om det finns en bok om de där tegelstens BFF:arna du nämnde.

Blev åter nyfiken på deras tighta relation med tanke på de här slemmiga patrasken.
Tror de matchar dynamiken.
Citera
2023-10-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Hon gör nog som hon vill, hon är ju myndig.
Fallet tas upp i sociala medier och de flesta anser att domen i HR är åt skogen, ingen kul läsning för lögnaren.
Jo myndig men jag gissar att pappa vill ha kontroll och enligt vissa i tråden så är ju inte Maja myndig i huvudet och kan ta ansvar över sina handlingar
Citera
2023-10-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag tror att pappa vaktar Maja noggrannt så hon inte slinker in på någon sida där folk kommenterar. Kanske att prästen varit inne på flashback och förstått att Maja inte är så populär? Majoriteten är väl Maja-hatare.

Ja precis! 👍

Tror också att Maja vaktas av pappa
Citera
2023-10-28, 02:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
- Du klipper en liten del av ett inlägg med juridisk fråga ang. domen så att förklaring utelämnas..
- Lägger upp den, ryckt ur sitt sammanhang och
- asgarv på det.

Tydligare än så här hade du inte kunnat presentera dig och din agenda.

Oärligt, bedrägligt och föraktfullt!
Citera
2023-10-28, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainjules
Undrar om Johanna ångrar sitt erkännande. Hade hon inte erkänt hade Hovrätten högst troligen inte kunna döma henne för mordet.

Jag har också funderat på det om hon ångrar sig
Jag gissar att hon gör det
det gick ju lätt för Maja att ljuga sig fri

Men ändå så tycker jag att de skulle åka dit på mord även om ingen berättat
Det var ju 3 tjejer i J bostad och under ca 45 min så var en av dom mördad

HR kanske då hade trott att Molgan var där och mördat Tove
Citera
2023-10-28, 03:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Den gränsen är ganska diffus. Gissar att Maja har hjärnskador som gör att hon aldrig kommer att kunna ha ett vanligt jobb eller bilda en egen familj. Hon kommer inte att kunna ha normala relationer till vänner på hennes egen intellektuella nivå på grund av hennes inblandning i mordet. Hon kommer att vara hänvisad till jobb som kan ordnas genom kontakter eller inom Samhall och även då kommer arbetsledare att vara särskilt vaksamma över hur hon beter sig.
Hon kommer att vara mycket hänvisad till familjen Hellman och de inom pingströrelsen som ställer upp. Det kanske finns någon rättvisa i detta ändå? De bör ha ett ansvar för flickan som de tog hit, och det kommer inte att bli lätt.

Frågan är hur mycket pingstvännerna kommer att ställa upp. Det finns t.ex. ett starkt motstånd mot hbtq-personer inom pingströrelsen. Och de är mycket fördömande mot andra kristna samfund som tolkar bibeln annorlunda. Deras högste ledare i Sverige avgick nyss p.g.a. att han haft en sexuell relation med en kvinna som han inte var gift med. Innan det fick han mycket kritik för att han samarbetade med ledare för samfund som inte tar avstånd från hbtq-personer.

Så att de skulle acceptera Maja har jag svårt att tänka mig. De pingstvänner jag känner är väldigt fördömande. Fariséer, skulle man nog kunna kalla dem.

Om hon har tagit den skarpa varningen hon fått det senaste året till sig och förstått att det som hänt beror på att hon valt att följa dj*vulen istället för Gud, så tror jag att hon behöver hitta ett annat samfund än pingströrelsen. Men då måste hon ta sitt ansvar för vad hon gjort och visa att hon ångrar sig och det har vi ju inte sett några tecken på.

Vanliga Svenssons kommer inte att vilja umgås med henne. Då är det bara trash och kriminella kvar om hon inte tänker bli eremit.
Citera
2023-10-28, 03:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Frågan är hur mycket pingstvännerna kommer att ställa upp. Det finns t.ex. ett starkt motstånd mot hbtq-personer inom pingströrelsen. Och de är mycket fördömande mot andra kristna samfund som tolkar bibeln annorlunda. Deras högste ledare i Sverige avgick nyss p.g.a. att han haft en sexuell relation med en kvinna som han inte var gift med. Innan det fick han mycket kritik för att han samarbetade med ledare för samfund som inte tar avstånd från hbtq-personer.

Så att de skulle acceptera Maja har jag svårt att tänka mig. De pingstvänner jag känner är väldigt fördömande. Fariséer, skulle man nog kunna kalla dem.

Om hon har tagit den skarpa varningen hon fått det senaste året till sig och förstått att det som hänt beror på att hon valt att följa dj*vulen istället för Gud, så tror jag att hon behöver hitta ett annat samfund än pingströrelsen. Men då måste hon ta sitt ansvar för vad hon gjort och visa att hon ångrar sig och det har vi ju inte sett några tecken på.

Vanliga Svenssons kommer inte att vilja umgås med henne. Då är det bara trash och kriminella kvar om hon inte tänker bli eremit.
Har församlingen känt till att Maja är HBTQ och bisexuell innan det här hände? Då är det märkligt om dessa har överseende och att hon blir så välkommad till Pingstkyrkan. I alla fall om det är så strikt. Kanske är därför också som hennes farsa var så noga med att hon inte skulle bli fälld för mord och skaffade en advokat som är känd för att fria gängmedlemmar. Det står väl bland budorden att man inte ska dräpa så det var möjligen viktigast att få bukt med den saken . Märkligt allting och tankarna går till Knutby när det begav sig.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-28 kl. 03:56.
Citera
2023-10-28, 03:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har också funderat på det om hon ångrar sig
Jag gissar att hon gör det
det gick ju lätt för Maja att ljuga sig fri

Men ändå så tycker jag att de skulle åka dit på mord även om ingen berättat
Det var ju 3 tjejer i J bostad och under ca 45 min så var en av dom mördad

HR kanske då hade trott att Molgan var där och mördat Tove

Det bästa hade varit om de båda skyllt på den andra. Då hade de båda åkt dit.

MHs enda chans hade varit att berätta sanningen och ta sitt straff. Visa ånger. Då hade hon kanske kunnat få ett drägligt liv när/om hon blivit utsläppt någon gång. Det är vad föräldrarna borde ha uppmuntrat henne till att göra. Och GW. "Sanningen ska göra er fria."
Citera
2023-10-28, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det bästa hade varit om de båda skyllt på den andra. Då hade de båda åkt dit.

MHs enda chans hade varit att berätta sanningen och ta sitt straff. Visa ånger. Då hade hon kanske kunnat få ett drägligt liv när/om hon blivit utsläppt någon gång. Det är vad föräldrarna borde ha uppmuntrat henne till att göra. Och GW. "Sanningen ska göra er fria."
Ja den uppmuntran att säga sanningen har ju inte Maja fått
Det är inte straffbart att ljuga är nog det hon fått höra
Citera
2023-10-28, 04:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja den uppmuntran att säga sanningen har ju inte Maja fått
Det är inte straffbart att ljuga är nog det hon fått höra

Nej. Att stå för det man gör och ta konsekvenserna, tycks inte ha ingått i uppfostran.

Men föräldrarna Hellman är inte unika. Hela MHs generation är bortcurlade av välmenande föräldrar. Och barnen/ungdomarna mår skit. TT mådde dåligt. JJ och MH mådde dåligt.

Man kan antagligen skylla alltihopa på ungas psykiska ohälsa. Människor som mår bra mördar inte varandra.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-10-28 kl. 05:27.
Citera
2023-10-28, 04:38
Medlem
ziggarillens avatar
Det står tydligt och klart att Pingstkyrkan accepterar inte hbtq och många har därför lämnat sekten på grund av detta. Samma med Livets ord . Då undrar jag hur pastor Hellman ska lyckas övertala sina medlemmar att omvärdera detta ställningstagande så att Maja smälter in? Väldigt märkligt om han har sån makt och i så fall borde han kunna styra över både det ena och andra. Pingstvännerna bedriver ettt socialt arbete bland missbrukare och då har dom i alla fall hittat rätt person att själavårda. Maja hade inga skrupler då det gällde sprit och droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in